به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: زمان واریز یارانه نقدی نه تنها درآمد سرپرست خانوار محاسبه می شود بلکه درامد اعضای خانواده را هم مورد سنجش قرار می گیرد . یارانه نقدی قرار است طبق برنامه هفتم توسعه افزایش پیدا کند. نحوه دهک بندی جدید برای واریز یارانه نقدی اعلام شد . در ادامه اخرین خبر از یارانه نقدی را بخوانید .

یارانه کمک‌ معیشتی آذر ۱۴۰۲ نیز همچون ماه‌های گذشته، بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

خبرنگار شکیبا بقال زاده:یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. با این حساب یارانه نقدی خانوارهای 3 نفره در این ماه 1 میلیون و 200 هزارتومان خواهد شد.

واریز یارانه نقدی 2 میلیون تومانی برای این یارانه بگیران

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد روز سه شنبه ۲۱ آذرماه قابل برداشت است. این مبلغ برای خانوارهای 5 نفره که 400 هزار تومان دریافتی دارند 2 میلیون تومان می شود.

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ مربوط به آذرماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ آذرماه قابل برداشت است.

 بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد روز سه شنبه ۲۱ آذرماه قابل برداشت است.

 بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی / کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده‌اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد.

یارانه نقدی

روش دریافت یارانه نقدی 1 میلیون تومانی جدید رئیس جمهور

جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

طبق گفته علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از این طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند

علیرضا عسگریان در برنامه صف اوّل شبکه خبر سیما با اشاره به تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: تجمیع اطلاعات در پایگاه رفاه ایرانیان با همراهی دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

عسگریان با بیان اینکه همه شاخص‌ها باید بررسی شود تا حمایت‌ها عادلانه باشد، افزود: این بانک اطلاعاتی ظرفیتی برای اجرای طرح‌های عدالت‌بخش کشور است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کالابرگ الکترونیکی بر بستر پایگاه رفاه ایرانیان در کشور در حال اجراست و در آینده طرح‌های گسترده‌تری نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملّی اعتبار، اظهار کرد: اعمال داده‌های جدید منجر به عدالت بهتر در اجرای طرح‌ها می‌شود و در آینده این مهم با اجرای صدک‌بندی عملیاتی می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۹۵ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند، افزود: ارتباط بین خریدار، بانک و فروشگاه در بستر شبکه ملّی اعتبار شکل گرفته است و تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.

معاون وزیر رفاه به ارتباط گسترده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با بهره‌مندی از شبکه خانه‌های بهداشت کل کشور طرح پشتیبانی از خانواده‌های دارای فرزند زیر پنج سالِ نیازمند حمایت غذایی محقق شد.

وی تأکید کرد: سند امنیت غذایی وزارت بهداشت مبنای این طرح است و در آن به ازای هر کودک در دهک اوّل تا پنجم، یک میلیون تومان و کودکان دهک ششم و هفتم، ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه بزرگترین راهبرد دولت امنیت غذایی است، افزود: ۱۲۵ هزار کودک در طرح پشتیبانی از خانواده‌های دارای فرزند زیر پنج سالِ نیازمند حمایت غذایی، تحت پوشش هستند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون در تشریح طرح ملی یسنا نیز گفت: این طرح در خصوص مادران باردار و شیرده با جامعه آماری ۲۵ هزار نفره مادران شروع شده و در آن ۴۰۰ هزار تومان برای خرید اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: همگرایی خوبی در کشور برای اجرای طرح‌های حمایتی شکل گرفته است و در آینده می‌توان با بهره‌مندی از پنجره واحد حمایتی برنامه‌های متنوعی را در کشور اجرایی کرد.

عسگریان گفت: پایگاه بهره‌مندی نیز ظرفیت دیگری همسو با پایگاه رفاه ایرانیان برای توزیع عادلانه منابع و امکانات در کشور است.

سامانه استعلام یارانه نقدی با کد ملی

سرپرست هر خانوار می‌تواند در وبگاه hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود ببیند. با کمک این سامانه اطلاعات زیادی درباره رایانه دریافتی دست خواهد آمد؛ این سامانه به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه و جاماندگان حمایت معیشتی راه‌اندازی شده است.

امکان مراجعه به سامانه حمایت معیشتی و انجام اعتراض از این طریق برای همه کسانی که تصور می‌کنند به اشتباه از طرح هدفمندی یارانه‌ها حذف شده یا جزو واجدین شرایط یارانه معیشتی قرار نگرفته‌اند، وجود دارد.

منبع: افکارنیوز