به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است.اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید. هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. 

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از ورود سامانه بارشی به کشور، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی از یکشنبه تا دوشنبه (۲۲ تا ۲۳ بهمن) خبر داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ بهمن) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در نیمه‌شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

به نقل از همشهری آنلاین، وی افزود: یکشنبه (۲۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. در جزایر شمال خلیج فارس و شمال بوشهر بارش شدت خواهد داشت و دریا مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه (۲۳ بهمن) گستره فعالیت این سامانه در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان است. در جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: سه‌شنبه(۲۴ بهمن) در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی و بعد از ظهر این موج از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(۲۱ بهمن) کمی‌ابری، غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز یکشنبه (۲۲ بهمن) قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.