به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی: دوشنبه ۲۳ بهمن – ۰۸:۳۰

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲۷,۵۳۵,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳۶,۷۱۳,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۲۷,۱۶۸,۰۰۰

طلای دست دوم ۲۷,۱۶۸,۲۳۰

آبشده کمتر از کیلو ۱۱۹,۳۷۰,۰۰۰

مثقال طلا ۱۱۹,۲۷۰,۰۰۰

انس طلا ۲,۰۲۴.۶۳

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۳۲۷,۳۹۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی ۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی ۱۸۰,۱۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی ۱۱۰,۹۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی ۵۸,۵۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶) ۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶) ۷۲,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۶۴,۲۶۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی ۳۶,۴۷۰,۰۰۰

حباب نیم سکه ۴۸,۷۱۰,۰۰۰

حباب ربع سکه ۴۵,۰۸۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی ۲۶,۱۰۰,۰۰۰

 هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۲۹ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۰۰ تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزارتومان ارزش‌گذاری شده است.

ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲.۰۲۴ دلار است. همچنین در بازار آزاد، دلار ۵۵.۶۰۰ تومان، یورو ۶۰.۰۰۰ تومان و پوند ۷۰.۲۰۰ تومان است. ارز دیجیتال تتر نیز هم‌اکنون ۵۴.۹۹۰ دلار، بیت کوین ۴۷.۸۸۳ دلار و اتریوم نیز ۲.۴۸۷ دلار مبادله می‌شود.

قیمت طلا کاهش یافت

به گزارش رویترز، قیمت طلا پس از افزایش در هفته گذشته به دنبال بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، امروز به خاطر تعطیلی تجارت در مناطقی از آسیا ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۲۰۲۲ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۴ درصدی به ۲۰۳۵ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

انتظار می‌رود تجارت در آسیا به دنبال تعطیلی در چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی کاهش یابد.

صندوق طلای SPDR بزرگ‌ترین صندوق قبل معامله با پشتوانه طلا در دنیا اعلام کرد دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۲ درصد کاهش یافته و به ۸۴۱.۹۲ تن رسیده است. این رقم در روز پنجشنبه برابر با ۸۴۳.۶۶ تن بود.

تمرکز شرکت‌کنندگان بازار بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و همچنین اطلاعات مربوط به خرده فروشی و شاخص قیمت تولید که در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر خواهند شد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند.

چندین تن از مقامات این بانک از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کردند باید شواهد بیشتری از ادامه کاهش تورم به دست آورند تا روند کاهش نرخ بهره آغاز شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران حالا ۶۲ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه مه کاهش یابد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۶۲ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش، ۸۷۶ دلار و ۷۷ سنت معامله می‌شود

پیش بینی قیمت طلا و سکه 

قیمت طلا و سکه از ۱۰ روز قبل در مسیری که من و شما دوست داریم، حرکت کرده است.

به گزارش زیرنویس به نقل از فرارو؛ هر گرم طلا ۱۸ عیار به‌جای مرز سه میلیون تومان، در محدوده دو میلیون و ۷۵۵ معامله می‌شود و سکه امامی که تا یکقدمی کانال ۳۴ میلیون پیش رفته بود، فعلا بیشتر از ۳۲ میلیون و تقریبا ۵۰۰ هزار تومان مشتری ندارد. فروکش کردن تب دلار و اقدامات که اخیرا بانک مرکزی در راستای سروسامان دادن به وضعیت بازار طلا انجام داده، مهمترین عوامل کاهش قیمت طلا در این مقطع به‌شمار می‌روند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با ادامه این روند می‌توانیم به عقب‌نشینی طلا ۱۸ عیار تا محدوده دو میلیون و ۶۷۸ هزار تومان امیدوار باشیم.

قیمت طلا ۱۸ عیار؛ کاهش ۱۹۸ هزار تومانی در ۱۰ روز

کاهش قیمت طلا که از روز ۱۱ بهمن امسال آغاز شده، در جریان معاملات نیمه‌رسمی امروز شنبه ۲۱ بهمن ادامه پیدا کرد.