به گزارش پایگاه خبری نشان :

مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون است. مرجانه گلچین روزهایی که بیکار است به کار مدلینگ اشتغال دارد. مرجانه گلچین در جدیدترین عکس غافلگیرکننده خود لباس جادوگرها را به تن کرد. مرجانه گلچین یکی از بازیگران زیبا ایرانی است. مرجانه گلچین یکی از بازیگران مطرح ایرانی است.

مرجانه گلچین

بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین متولد ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران ، بازیگر سنما و تلویزیون است. 

تحصیلکرده چهار ساله هنرستان موسیقی و فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد  تجربه دوبله و گویندگی را هم دارد. 

بعنوان آخرین فرزند در یک خانواده با سه برادر و دو خواهر بزرگتر در تهران به دنیا آمد ، پدرش نظامی و اصالتا تورک زنجانی و مادرش گیلانی می باشد. 

مرحوم نادیا دلدار گلچین (بازیگر) دختر عمویش و مرحوم نادر گلچین (خواننده) عمویش می باشد. 

با دومین تجربه در سریال آئینه (سال ۱۳۶۴) وقتی ۱۸ ساله حرفه ای بازیگری را تجربه کرد سپس سال ۱۳۶۶ با فیلم سینمایی گل مریم وارد سینما شد. 

مرجانه گلچین با سریال آینه به تلویزیون پا گذاشت. او زمان بازی در این سریال 19 ساله بود و بعد از این سریال به تئاتر و سینما نیز راه پیدا کرد.

گلچین از سال 68 و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی ازدواج پر ماجرا، تا سال 85 از تلویزیون دور بود. بالاخره بعد از 13 سال با مجموعه تلویزیونی زیرزمین به تلویزیون بازگشت.

بازی گلچین در ابتدا در ژانر جدی و موقعیت های اجتماعی بوده است اما از سریال زیرزمین بود که مرجانه رنگ جدیدی به بازی خود داد و کمدی را هم تجربه کرد و بعد از آن بازی های متفاوت و درخشان را از او شاهد بودیم.

شاید بازی او در فیلم های شب بیست و نهم و چشم هایم برای تو در ذهن مخاطب عام مانده باشد.

مرجانه گلچین

خلاصه:محترم و اسماعیل مطابق یک سنت خانوادگی، از کودکی برای یکدیگر در نظر گرفته می شوند تا در جوانی با هم ازدواج کنند. والدین محترم هنگام به دنیا آمدن محترم و خاک کردن جفت او، با دیدن شبحی نگران آینده هستند.

او در دهه 70 بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد.بالاخره بعد از مدت ها رضا عطاران با سریال بزنگاه این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند

او در سالهای 74 و 75 و بخصوص با بازی در فیلم های کریم آتشی ضعیفترین و یا شاید بدترین نمره را در کارنامه خود ثبت کرد.

مرجانه گلچین از کجا به کجا رسید؟

«درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

مرجانه گلچین

مهاجرت و تحصیلات مرجانه گلچین

مرجانه گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از 4 سال تحصیل در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد. او همچنین مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره دارد. مرجانه گلچین وقتی با مشکل تحصیلش در ایران روبه رو می شود، تصمیم می گیرد که مهاجرت کند و درنتیجه حدود 10 سال در خارج از ایران زندگی کرد. او از سال 1374 تا 1383 در انگلستان که خواهر و برادرش سال ها در آنجا ساکن بودند زندگی کرد و از دنیای بازیگری فاصله گرفت اما علاقه خانم بازیگر به زادگاهش و دلتنگی که برای مادرش داشت سبب شد که به ایران برگردد. مرجانه گلچین پس از بازگشت به ایران در سریال کلانتر بازی کرد.

مرجانه گلچین درباره مهاجرتش گفت: «درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

مرجانه گلچین

از ازدواج تا طلاق مرجانه گلچین

مرجانه گلچین همسر سابق کریم آتشی، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما بود. او در سال 1375– 1374 با کریم آتشی ازدواج کرد و در سریال گریز و سقوط به کارگردانی همسرش نیز بازی کرد اما با مخالفت همسرش برای بازیگری مواجه شد و این رابطه به جدایی و طلاق رسید. ظاهرا همسر سابق او کریم آتشی پیش از ازدواج با خانم بازیگر درباره اینکه دوست ندارد او به بازیگری بپردازد با او صحبت کرده بود و مرجانه گلچین هم شرط او را پذیرفته بود. در هر حال دلیل جدایی مرجانه گلچین از همسرش مشخص نیست ولی شاید اینکه او به عرصه بازیگری برخلاف میل همسرش برگشت دلیل این جدایی بوده باشد. مرجانه گلچین اکنون مجرد است. 

کریم آتشی همسر سابق او متولد 5 فروردین 1343 در شهر ری و فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران است. او از سال 1387 به بعد فعالیتی در سینمای ایران نداشت اما در تاریخ 19 شهریور 1399 خبر درگیری و شلیک مرگبار او به همسایه اش بسیار داغ شد.