به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی هستند؛ زیرا طراحی سایت به یکی از رایجترین راه های کسب درآمد آنلاین تبدیل شده و خیلی از افراد در این مسیر به سود خوبی رسیده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین روش‌های افزایش فروش آنلاین شاپ را به شما معرفی کنیم و راه هایی را برای جذب مشتریان آنلاین به شما بیاموزیم.

1.طراحی سایت باکیفیت

مهمترین نکته برای جذب مشتریان اینترنتی این است که یک ویترین جذاب داشته باشید که محصولاتتان را به مشتری معرفی می‌کند. برای این کار باید یک سایت باکیفیت با المان‌های گرافیکی قوی طراحی کنید که به مشتری شما کمک می‌کند بتواند خیلی سریع نیاز‌های خود را برطرف کند. برای این کار حتما باید طراحی سایت را به یک متخصص UI و UX بسپارید که بهترین تجربه کاربری را برای شما اجرا کند.

2.کمک گرفتن از سئو

از دیگر راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می‌توان به سئو و بهینه سازی سایت کمک کرد. با استفاده از سئو می‌توانید در موتور‌های جستجو رتبه گرفته و روزانه بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید. به این ترتیب ترافیک و نرخ تبدیل سایتتان افزایش خواهد یافت و نیاز به صرف هزینه کمتری برای تبلیغات دارید. اما اگر سوالتان این است که چطور کسب و کارمان را با سئو رونق دهیم؟ر توصیه می‌کنیم این کار‌ها را انجام دهید:

  • مخاطب هدف خود را بشناسید
  • با بررسی رفتار مخاطب در سایت، نیاز‌های او را درک کنید
  • کلمه‌های کلیدی را تحقیق کنید
  • از لینک سازی داخلی و خارجی کمک بگیرید
  • تصاویر باکیفیت و چند وجهی از محصول ارائه دهید

3.اضافه کردن قیمت به محصولات

یکی از راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، حذف کردن همه قسمت‌های تماس بگیرید و اضافه کردن قیمت واقعی محصولات است. زیرا خیلی از افراد تنها با هدف بررسی قیمت‌ها به سایت شما می‌آیند و اگر مشاهده کنند که شما یک قیمت مناسب را برای محصول ارائه می‌دهید، احتمال خریدشان بالاتر خواهد رفت. البته اگر قیمت محصولاتتان دائما دچار نوسان می‌شود، می‌توانید این موضوع را به مشتری توضیح داده و قیمت‌ها را به صورت تماس بگیرید درج کنید.

4.ارائه تخفیفات ویژه

از دیگر راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می‌توان به ارائه امتیازات و تخفیف‌های ویژه به مشتریان ارائه کرد. برای مثال می‌توانید برای اولین سفارش هر فرد، مبلغی تخفیف در نظر گرفته یا اینکه در ازای معرفی فروشگاه به دیگران، ارسال را برای فرد معرف رایگان کنید. علاوه بر این، این پیشنهاد که ارسال برای خرید‌های بالاتر از یک حد مشخص رایگان خواهد بود، می‌تواند مشتریان را به خرید بیشتر از شما تشویق کند.

5.فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

از بهترین راه های افزایش فروش از سایت می‌توان به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد؛ به عبارت بهتر شما نباید تنها به سایت خودتان اکتفا کرده و مخاطبان را از موتور‌های جستجو جذب کنید. بلکه داشتن یک پیج فعال در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌تواند طیف گسترده تری از مخاطبان را در اختیار شما قرار دهد که اشتیاق بیشتری برای خرید دارند. علاوه بر این، فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند به بهبود سئو سایت هم کمک زیادی کند و در شناخته شدن برند شما هم تاثیر بگذارد.

6.پاسخگویی سریع به مشتری

اگر می‌خواهید فروش بیشتری از سایت یا فروشگاه اینترنتی خود تجربه کنید، باید خیلی سریع به مشتری پاسخ دهید. زیرا امروزه تعداد فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده و اگر شما تاخیر در پاسخگویی داشته باشید، به راحتی با رقیبتان جایگزین خواهید شد. بنابراین حتما باید پشتیبانی 24 ساعته را به مشتریان خود ارائه دهید تا قبل و بعد از خرید بتوانند به راحتی با شما ارتباط بگیرند.

7.ارائه ضمانت بازگشت وجه و مرجوع کردن کالا

یکی از ترس‌های افراد در زمینه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی این است که جنس تحویل گرفته شده با چیزی که در سایت وجود داشته یکسان نباشد. اگر شما ضمانت‌هایی مانند پرداخت در محل، بازگشت وجه و مرجوع کردن کالا را به مشتری ارائه دهید، می‌توانید تا حد زیادی خیال او را از بابت کیفیت محصولات راحت کنید. در این زمینه حتما باید قوانین شفافی داشته باشید تا مشتری هم دچار سردرگمی‌ نشود.

8.تامین امنیت مشتری

از دیگر راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی این است که اطلاعات حساب بانکی و کارت مشتری را در یک بستر امن نگهداری کنید. برای این کار هم حتما باید از درگاه‌های پرداخت معتبر استفاده نمایید تا مخاطب شما با خیال راحت بتواند پرداخت را انجام دهد.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مشتری‌های آنلاین را به خود جذب کنید. دقت داشته باشید که فروشگاه آنلاین هم درست مانند یک فروشگاه حضوری نیاز به ظاهر زیبا دارد و باید کلیه اجناس آن در دید مشتری قرار بگیرد. بنابراین شما باید طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را به یک تیم متخصص بسپارید تا بتواند چیزی بهتر از رقبا به شما تحویل دهد.