به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به بیان دیگر این شبکه ها یکی از روش های ساده برای بهینه سازی موتور های جستجوگوگل هستند که با معرفی سایت شما به همه سبب رتبه گرفتن از گوگل خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید تا تاثیرات شبکه های اجتماعی برای او را مورد بررسی قرار دهیم به علاوه بر اهمیت نقش آن در زندگی کاری و میزان درآمد سایت از طریق این شبکه ها نیز بپردازیم.

 

منبع تاثیر پذیری سئو سایت از شبکه های اجتماعی

گاهی یک جرقه کوچک می تواند سبب تحول عظیمی شود، درست مانند کامنت کوتاهی با مضمون اینکه " لینک های توئیتر و فیسبوک می توانند در رتبه دهی و سئو سایت تاثیر مثبت داشته باشد، آیا این مورد حقیقت دارد"؟

سوالی که ذهن تمام افراد را به خود درگیر و کاربران را مشتاق کرد که بتوانند با استفاده از این روش توجه افراد بیشتری را به سایت معطوف نمایند ، به هر حال در صورت صحت این مطلب، اتفاقات جالبی رخ می داد. خیلی سوال ها هست که آیا سوشیال سیگنال های روی سئو وب سایت تاثیر می‌گذارد یا نه در ادامه به آن خواهیم پرداخت!

88

پاسخ مثبت مت کاتس مهر تاییدی بود بر ادعای این کاربر که تحول عجیبی را در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. در واقع مدیر اسبق قسمت اسپم گوگل عنوان نمود که این کمپانی سعی دارد داده های موجود در شبکه های اجتماعی را یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه دهی به سایت معرفی نماید تا بر اساس آن بتوان عملکرد سایت را نیز مدیریت کرد.

خبری مهیج که باعث به تکاپو افتادن کاربران شد تا بتوانند از راه تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت، رتبه های بهتری کسب نمایند. عمر این خبر بیشتر از 3 سال طول نکشید و با لغو این امتیاز مجدد امید ها از بین رفت. البته دست های زیادی در پشت پرده وجود داشت تا مجددا رتبه بندی سایت را به داده های موجود در شبکه های اجتماعی ربط بدهند، اما خب نشدنی بود چرا که عوامل زیادی این تصمیم را نقض می کردند که شامل موارد زیر می باشند.

چه عواملی سبب لغو تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی بر سئو شدند؟

همانطور که اشاره کردیم در یک دوره طلایی 3 ساله متخصصین سئو با داشتن امتیاز تاثیر گذاری داده های موجود در شبکه های اجتماعی، سعی داشتند رتبه بندی موتور های جستجو را به نفع سایت خود سوق دهند. اما به دلایل زیر این امتیاز لغو شد:

محتوای شبکه های اجتماعی بدون منطق و با سرعت سرسام آوری آپدیت می شدند.

این اقدام علاوه بر ربات های خزنده و هوشمند گوگل، کاربران شبکه ها را نیز گیج کرده بود، چرا که هنوز محتوای قبلی را درک نکرده، مطلب بعدی آپدیت می شد.

پست هایی که تنها با رتبه دهی به سایت بار گذاری می شدند و هیچ ارزش محتوایی نداشتند

مطالب درج شده قابل تجزیه و تحلیل نبودند و درواقع همگی با هدف دور زدن گوگل برای رتبه گرفتن درج می شدند که در نهایت از سوی گوگل پذیرفته نمی شدند..

این دو عامل اصلی به نوعی محرک گوگل شدند تا از تصمیم خود مبنی بر تاثیر گذاری داده های شبکه اجتماعی بر روی سئو سایت عقب بنشیند. البته این پایان ماجرا نبود و  تاثیر شبکه اجتماعی در سئو سایت به روش های دیگر ادامه داشت و الگوریتم های گوگل همچون آهنربا سیگنال های مفید را که در شبکه های اجتماعی وجود دارند، جذب می شند.

888

آیا شبکه های اجتماعی در سئو سایت تاثیر گذار هستند؟

قطعا پاسخ این سوال مثبت است چرا که عوامل زیادی در ایجاد این پاسخ تاثیر گذار هستند که شامل موارد زیر می باشند:

برند ها را دنبال کنید

اگر برند شما در شبکه های اجتماعی به شهرت برسد و بتوانید به روش های متفاوت تولید محتوایی لایک و کامنت زیادی دریافت کنید می توانید به سادگی توجه گوگل را جلب نماید و در کنار آن به شهرت جهانی برسید.

تاثیرات منش کردن را جدی بگیرید

منش کردن در واقع نوعی بک لینک سازی است که سبب تبلیغ برند و صفحه شما در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی می شود که به واسطه آن به کاربران بیشتری معرفی خواهید شد .

https://mahdiaraqi.com/social-marketing/

از بک لینک ها استفاده کنید.

بدون شک افزایش تعداد دنبال کننده های بک لینک های شما در شبکه های اجتماعی یکی از روش های افزایش ترافیک سایت شده که می تواند به طور مستقیم در سئو سایت تاثیر داشته باشد.

8888

کدام شبکه های اجتماعی در سئو سایت تاثیر بیشتری دارند؟

برای پاسخ به این سوال باید کمی کلی نگر باشید چرا که تمامی اقدامات کاربران در شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرات مثبت و منفی در سئو سایت خواهد داشت. بدون شک اگر مطالب و محتوای درج شده در شبکه ها یونیک و ساخته ذهن خود شم باشد خیلی سریع تر ایندکس شده و توجه گوگل را به خود جلب می کند. این در حالی است که مطالب کپی شده تنها نوبیت های طولانی جای دارند.

فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب،لینکدین و... از جمله فضا های مجازی هستند که در سال های اخیر با معرفی کسب و کار و تجارت به صورت مجازی توجه کاربران زیادی را جلب نموده و باعث بهتر دیده شدن در گوگل و در نهایت سئو سایت نیز می شود. بدون شک کاربران در زمان مواجه شدن با یک بیزینس التدا به دنبال کسب اطلاعاتی در باره آن در انواع شبکه های اجتماعی هستند و به نحوی این فضا جای گوگل را برای کاربران گرفته و تقریبا بخش زیادی از سرچ کاربران به شبکه های اجتماعی اختصاص داده شده است.

نتیجه گیری

با وجود نقض تاثیر شبکه اجتماعی در سئو سایت، متخصصین سئو و ادمین های سایت این ادعا را چندان جدی نگرفته و همچنان از  روش های معرفی سایت و برند در شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند.

در واقع معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی و استفاده از لینک و بک لینک ها در این صفحات می تواند تعداد افراد بازدید کننده سایت را افزایش دهد که در نهایت با افزایش نرخ بازدید توجه ربات های هوشمند گوگل برای رتبه دهی جلب می شود و در نهایت می توان به تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت اقرار کرد.

 

منبع : آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی