به گزارش پایگاه خبری نشان :

شهربانو منصوریان متولد ۸ بهمن ۱۳۶۴ در سمیرم، اصفهان) ووشوکار اهل ایران است. او هم‌چنین خواهر الهه و سهیلا منصوریان، دیگر ووشوکاران اهل کشور ایران است شهربانو منصوریان از ۹ سالگی به ورزش های رزمی علاقه مند شد و علاوه بر ووشو در رشته کونگ فو نیز حال فعالیت داشته است. شهربانو منصوریان سه مدال طلای جهانی، یک مدال طلای جام جهانی اندونزی، یک نشان طلای آسیا و همچنین چندین قهرمانی کشوری در رشته ووشو بخش ساندا بدست آورده است. شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان با حضور در برنامه ماه عسل ، از دقایق تلخ و حسرت های دوران کودکی اش گفت.

شهربانو منصوریان

سوابق قهرمانی شهربانو منصوریان

۲۰۱۹    طلا    قهرمانی جهان    چین

۲۰۱۸    طلا    جام جهانی ساندا    چین

۲۰۱۸    نقره    بازی‌های آسیایی    جاکارتا

۲۰۱۷    طلا    قهرمانی جهان    روسیه

۲۰۱۶    طلا    جام جهانی ساندا    چین

۲۰۱۶    طلا    بازی‌های آسیایی    تایوان

۲۰۱۵    طلا    قهرمانی جهان    اندونزی

۲۰۱۴    طلا    جام جهانی    اندونزی

۲۰۱۳    طلا    قهرمانی جهان    مالزی

۲۰۱۲    طلا    بازی‌های آسیایی    ویتنام

۲۰۱۱    طلا    قهرمانی جهان    ترکیه

شهربانو منصوریان

شهربانو منصوریان در مسابقات ووشو قهرمانی جهان ۲۰۱۹

در وزن ۷۰ کیلوگرم ساندای زنان، شهربانو منصوریان پس از استراحت در دور نخست، برابر «کریستینا نورازووا» از روسیه در ۲ راند متوالی، به برتری دست یافت و فینالیست شد. شهربانو در دیدار پایانی، برابر «کریستینا اولیورا» از برزیل قرار گرفت و در همان راند نخست، اختلاف را به ۱۲ امتیاز رساند و قهرمان شد. وی این مدال را به پسر ۳ماهه خود (آرشام) تقدیم کرد.

شهربانو منصوریان

حواشی شهربانو منصوریان با الهام چرخنده

الهه منصوریان به هم‌راه خواهرش شهربانو در طی یک برنامه ضبط‌شده محاوره‌محور در خصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده بازیگر سینما با وعده‌های مالی شامل خانه و خودرو به‌علاوه ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آن‌ها آمده و از آن‌ها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. آن‌ها اظهار داشتند که پس از انجام اعمالی که درخواست شده بود و علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای‌عهد چرخنده نشده و چیزی دریافت نکردند.