به گزارش پایگاه خبری نشان :

هدیه تهرانی متولد تیر ماه 1354 است. هدیه تهرانی عکاس و بازیگر ایرانی است. هدیه تهرانی از افراد گیاهخوار است. هدیه تهرانی مزایای گیاهخواری را بیان کرد.  هدیه تهرانی زندگی جالبی دارد که دانستن آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست.

هدیه تهرانی دومین سوپر استار زن بعد از انقلاب ، رکورد های زیادی در سینما دارد . مثلا اولین زنی که دستمزدش از ستاره های مرد بیشتر بود یا نامش در تیتراژ قبل از سایرین می آمد. اما شاید مهمترین رکورد او این باشد که تنها بازیگر زنی است که از سوی تهیه کنندگان سینما با نامه رسمی و سرگشاده رسانه ای بایکوت شد

عکس زیرخاکی هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

راز هدیه تهرانی

 این اتفاق تنها در سینمای قبل از انقلاب و برای بهروز وثوقی سابقه داشت، تازه آنجا هم کار به نامه رسمی نکشید.

هدیه تهرانی در سال ۷۹ با نامه رسمی سندیکای تهیه‌کنندگان سینما به وزیر وقت ارشاد رسماً بایکوت شد. تهیه کنندگان در این نامه رفتار خانم تهرانی که ؛ « برای قبول هر پیشنهاد اصرار دارد که پسرک جوانی بدون هیچ سابقه سینمایی باید نقش مقابل او را بازی کند» را به ستاره سالاری تعبیر و به همین دلیل خواستار برخورد با او شده بودند.

در این نامه به صراحت نام گوگوش هم آمده و تهیه کنندگانی که متن را امضا کرده بودند به وزیر ارشاد هشدار دادند که؛ «این خانم کاری کرده که حتی فائقه آتشین نیز در سینمای قبل از انقلاب نکرده است!»

هدیه تهرانی سوپراستار ایرانی

خلاصه داستان این بود که خانم تهرانی در آن مقطع با توجه به جایگاه میان تماشاگران، پیشنهادات زیادی داشت و برای قبول هر فیلم شرط می کرد که نقش مقابلش را باید فردی خاص بازی کند. اتفاقی که همیشه سابقه داشته اما در مورد ایشان فرقش این بود که او اصرار به استفاده در تمام فیلمها - با هر ژانر و نقش - از «یک نفر» داشت و آن یک نفر نیز فرد گمنامی بود که سرمایه تهیه کننده را تهدید میکرد.

آن فرد خاص بعدها خود سوپر استار بزرگ سینما شد؛ «محمدرضا گلزار» که در آن مقطع کسی او را نمی شناخت و نوازنده گروه آریان بود.

منبع : رکنا