به گزارش پایگاه خبری نشان :

دنیای امروز، دنیای آگاهی است و با بالا بردن سواد در هر زمینه، می توان مشکلات زندگی را کم کرد و به بهبود کیفیت زندگی کمک کرد. در خصوص رابطه جنسی هم همین قانون صادق است و دکتر سکس تراپ در این زمینه می تواند نقش مهمی جهت بالا بردن آگاهی ایفا کند. با تمام این تفاسیر ممکن است این سوال  مطرح شود که چه مواقعی باید به سکس تراپ مراجعه کنیم؟ برای دستیابی به پاسخ آن، ادامه مطلب را از دست ندهید.

دکتر سکس تراپ کیست؟

سکس تراپ یا درمانگر جنسی به فردی گفته می شود که در زمینه بهداشت روان، دارای تخصص بوده و دوره های لازم برای این کار را گذرانده باشد، زیرا بسیاری از مشکلات جنسی ریشه روانی و رفتاری دارند. سکس تراپیست ها با بررسی مشکلات و اختلالات روانی و رفتاری برای حل ریشه ای مشکلات تلاش می کنند. در واقع اصل جلسات مشاوره، گفتگو درمانی و صحبت در مورد مشکلات روابط جنسی با دکتر سکس تراپ و تلاش برای رفع آنهاست.

برای حل چه مشکلاتی و چه مواقعی باید به سکس تراپ مراجعه کنیم؟  

اختلال نعوظ

یک مورد از شایع ترین اختلالات جنسی، اختلال نعوظ است. با وجود این اختلال، مرد قادر نخواهد بود تا حین رابطه جنسی حالت ایستا و محکم آلت خود را حفظ کند و همین عامل باعث نارضایتی همسر وی در طی رابطه می شود. این مشکل ریشه های فکری و جسمی فراوانی دارد که در جلسات سکس تراپی به دقت بررسی شده و سعی می شود راه حل مناسب برای رفع آن پیدا شود.

بی میل جنسی و یا میل جنسی زیاد

بی میل جنسی و یا میل بسیار کم جنسی یکی دیگری از مشکلاتی است که برخی با آن دست و پنجه نرم می کنند و ابتلای یکی از زوجین به آن، باعث آسیب های زیادی چون طلاق، خیانت و فشارهای عصبی می شود. دلیل این اختلال و مشکل گاهی بیماری های جسمی و گاه شرایط زندگی مانند استرس زیاد است که حتی شاید خود فرد به آن واقف نیست.

در مقابل، برخی افراد هستند که به دلیل میل جنسی زیاد به سکس تراپیست ها مراجعه می کنند، این امر گاهی به دلیل گرم بودن طبع فرد و گاه به دلیل فرار از اضطراب است که باید به صورت دقیق ریشه یابی شود.

انزال زودرس

بسیاری فکر می کنند که انزال زودرس تنها در سنین بالا رخ می دهد اما یکی از رایج ترین دلایلی است که افراد را از سنین مختلف به مطب دکتر سکس تراپ می کشاند. در این حالت فرد بلافاصله بعد از تحریک و در زمان بسیار کوتاه ارضا می شود و این امر در کیفیت رابطه اثر مخربی دارد.

نداشتن اعتماد به نفس

بسیاری از افراد به دلیل اینکه خود را در رابطه جنسی باور ندارند و ترس از این دارند که نکند آنقدر خوب نباشند که رضایت همسر خود را جلب کنند، در برقراری رابطه جنسی به مشکل برمی خورند، به همین دلیل نیاز به جلسات مشاوره و گفتگو درمانی دارند تا دیدگاهشان نسبت به خود را اصلاح کنند.

ناتوانی فرد در رسیدن به ارگاسم

ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و نبود حالت رضایتی که بعد از رابطه جنسی در فرد باید باشد، یکی از دلایل اصلی مراجعه به دکتر سکس تراپیست است. دلیل این امر هم اغلب نداشتن شناخت درست از بدن خود و یا همسر است، البته مسائل ذهنی نیز در این مورد دخیل هستند.

هم اکنون که با دلایل مراجعه به دکتر سکس تراپ، آشنا شدید در صورتی که نیاز به چنین پزشکی دارید تا در روابط جنسی شما یک بررسی عملی صورت گیرد اینجا را کلیک کنید.

رابطه جنسی دردناک، پریشانی در افکار جنسی، رفتارهای آزار دهنده در طول رابطه نیز از دیگر مواردی به شمار می رود که بهتر است برای درمان آن حتماً به یک مرکز سکس تراپی معتبر مراجعه کرد و برای گفتگو با یک سکس تراپ ماهر اقدام کرد.

در این جلسات به دلیل شرم و خجالت جمعی که برای بازگو کردن مشکلات وجود دارد، قطعاً توانایی سکس تراپیست برای شروع بحث و بازگو کردن مسائل از اهمیت بالایی برخوردار است. دکتر سکس تراپ از این توانایی و مهارت برخوردار بوده و آرامش و اطمینان لازم برای شروع بحث را به زوجین منتقل خواهد کرد تا مشکلات به صورت ریشه ای مورد بحث قرار گیرد و راه درمان آن پیدا شود.