به گزارش پایگاه خبری نشان :

کاربران برخی از استان‌ها از قطع اینترنت بین‌الملل تلفن همراه خود در روز چهارشنبه 4 دی 98 خبر داده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خیر قطعی اینترنت بین‌الملل خطوط تلفن همراه چند استان را تایید کرد. همچنین این منبع آگاه از احتمال این قطعی برای سایر استان‌ها نیز خبر داده است.

این منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود این قطعی اینترنت شامل ترافیک داخلی نخواهد شد و سایت‌های داخلی فعال خواهند بود. وی افزود در حال حاضر استان‌های البرز، کردستان، زنجان، کرمانشاه و شیراز با قطعی مواجه هستند و احتمال این قطعی برای سایر استان‌ها وجود دارد. این منبع آگاه در خصوص دلیل قطعی و اختلال اینترنت بین‌الملل گوشی های موبایل کاربران در چند استان تاکید کرد این اقدام با دستور مراجع امنیتی انجام شده است.

نت‌بلاکس با انتشار توییتی در صفحه رسمی خود تایید کرد از ساعت 6:30 صبح امروز، چهارشنبه 4 دی 98 اینترنت همراه در مناطقی از ایران با اختلال و قطعی مواجه شده است و این اختلال همچنان ادامه دارد.

روابط عمومی وزارت ارتباطات، اخبار منتشر شده مبنی بر دریافت دستوری مبنی بر قطع اینترنت در روز 5 دی 98 را تکذیب کرد.

اپراتور ایرانسل در خصوص خبرهایی که مبنی بر اختلال دسترسی مشترکان به اینترنت تلفن همراه منتشر شد، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

متن کامل اطلاعیه روابط عمومی ایرانسل به شرح زیر است:

 پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص ایجاد اختلال در دسترسی مشترکان تلفن همراه چند استان، به اطلاع می‌رساند، هم‌اکنون خدمات شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل اعم از ترافیک داخلی و بین‌المللی، همچنین خدمات مکالمه و پیامک، در سراسر کشور برقرار است.

شبکه اینترنت همراه ایرانسل نیز در حال خدمات‌رسانی به مشترکان است.