به گزارش پایگاه خبری نشان :

پایه نگهدارنده PCB  PCB: از این پایه برای نگه داشتن PCB  موبایل هنگام تعمیر استفاده می شود و آن را محکم PCB نگه می دارد تا بتواند ضمن تعمیر، ثبات آن را حفظ کند.

سیم سرباز یا سیم لحیم کاری: برای لحیم کردن قطعات الکترونیکی، ICS  یا بلوز یا برای پیوستن به هر مؤلفه موبایل هنگام تعمیر تلفن همراه استفاده می شود. بسیاری از سیم های سرباز در نسبت های مختلف مانند 2.0 میلی متر ، 1.5 میلی متر ، 1.0 میلی متر ، 0.5 وجود دارد. میلی متر ، 0.2 میلی متر و غیره. اما برای تعمیر تلفن همراه سیم 0.5 میلی متر سیم لحیم مناسب برای تعمیر تلفن همراه است.

 PCB Cleanerبرای تمیز کردن PCB از تلفن همراه استفاده می شود. رایج ترین تمیز کننده PCB که در تعمیر موبایل استفاده می شود IPA یا ایزوپروپیل الکل است. بهتر است تمیز کننده PCB با کیفیت بخرید زیرا کیفیت پایین ممکن است به تخته شما آسیب برساند.

 سیم جامپر: این یک سیم نازک روکش شده یا روکش است که در هنگام تعمیر، برای اتصال دو نقطه شکست در مسیر یک موبایل استفاده می شود.

 Point Cutter: از دیگر ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل است که برای برش از آن استفاده می نمایند.

برش بینی : از این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل نیز برای برش دادن استفاده می کنند.

 

1

تعمیرات موبایل

 

معرفی ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل ضروری:

کیت پیچ گوشتی : از این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل برای پاک کردن / شل و سفت کردن پیچ ها در حین مونتاژ و جدا کردن تلفن همراه استفاده می شود. درایور پیچ دقیق در اندازه های T4 ، T5 ، T6 و پیشانی برای اکثر تعمیرات موبایل مناسب است.

موچین: موچین به عنوان یکی از ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل، برای نگه داشتن قطعات الکترونیکی مانند ICS ، سیم بلوز در هنگام تعمیر لازم است.

برس یا قلم مو: از دیگر ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل است که برای تمیز کردن PCB یک موبایل هنگام تعمیر استفاده می شود.

چند متر یا مولتی متر: از چند متر برای یافتن عیب و بررسی آهنگ و اجزای آن بر روی PCB موبایل استفاده می شود.

ایستگاه کار SMD:  یکی از ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل  است که به این سیستم SMD دستگاه نصب سطح یا سیستم rework و سیستم تعمیر SMD نیز گفته می شود. این کنترل برای تنظیم یا مدیریت دما و دمیدن هوا یا گرما یا سرما به PCB و هم چنین آهن لحیم کاری است که می تواند تنظیم کند.

تقویت کننده باتری: به عنوان یک ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل، برای تقویت توان باتری استفاده می شود.

پاک کننده اولتراسونیک : از این روش برای تمیز کردن PCB تلفن همراه و قطعات الکترونیکی استفاده می شود. 

کیت BGA : این مورد برای استفاده مجدد و ترمیم توپ از نوع استفاده می شود. ICS 

لامپ ذره بین :  از آن برای دیدن نمایی بزرگ از PCB تلفن همراه استفاده می شود. بیش تر لامپ های ذره بین نیز دارای نور هستند لامپ های ذره بین در بزرگ نمایی های مختلف مانند 3x ، 4x ، 5x ، x0x و غیره در دسترس هستند.

ابراز

تعمیرات موبایل

 

مهم ترین ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل:

منبع تغذیه DC: این منبع تغذیه تنظیم شده برای تهیه جریان به تلفن همراه استفاده می شو ، از آن برای تغذیه تلفن همراه بدون باتری استفاده می شود.

Flux Liquid یا شار مایع: از آن برای تمیز کردن مسیر PCB و پاهای قطعات الکترونیکی هنگام لحیم کاری برای کار صاف یا لحیم کاری استفاده می شود.

flux paste یا چسباندن شار:  از این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل هم چنین هنگام لحیم کاری برای یک کار صاف استفاده می شود.

خمیر لحیم کاری: این نوعی لحیم کاری است که به صورت نیمه جامد به شکل خمیری شکل داده می شود تا به صورت خمیر به نظر برسد، این ماده عمدتاً برای استفاده مجدد از ICS استفاده می شود.

تمیز کردن اسفنج: از این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل برای روش برای تمیز کردن نوک آهن لحیم کاری هنگام لحیم کاری استفاده می شود.

سیم desoldering یا سیم لحیم کاری : برای از بین بردن بیش تر لحیم کاری از مسیر PCB استفاده می شود.

IRDA  یا ایستگاه کاری مادون قرمز : این دستگاه شبیه به دمنده هوای گرم است. تنها تفاوت آن ها در این است که فقط در جایی که لازم باشد گرما می دهد بنابراین از آسیب دیدن قطعات الکترونیکی اطراف PCB جلوگیری می کند. 

تستر LCD: این مورد برای بررسی وضعیت صفحه نمایش تلفن همراه از نظر معیوب بودن یا نبودن آن استفاده می شود.

میکروسکوپ: از مهم ترین ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل است که برای مشاهده PCB در نمای بزرگ استفاده می شود، بسیاری از آن ها می توانند به یک کامپیوتر متصل شوند.

 جعبه تست JIG: این دستگاه برای تشخیص و رفع عیب در تلفن همراه استفاده می شود، به تلفن همراه کمک می کند تا به طور عادی کار و عملکرد خود را انجام دهد.

دستکش آنتی استاتیک: از پوشیدن دستکش ایمن ESD در هنگام تعمیر تلفن همراه برای جلوگیری از شارژ استاتیک PCB و قطعات الکترونیکی بسیار مهم است.

دود جذب کننده: این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل  یک فن است که به فیلتر دود حاصل از لحیم کاری یا لحیم کاری کمک می کند.

تست کننده باتری : از این دستگاه برای آزمایش و تحلیل وضعیت یا وضعیت باتری تلفن همراه استفاده می شود.

بند مچ دست: از دیگر ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل است که برای شارژ استاتیک بدن انسان استفاده می شود.

3

تعمیرات موبایل

 

نمونه های فرعی از ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل:

انبردست های جام اگر یک وسیله تلفن همراه مانند آیفون دارید، برای این که آن را تعمیر نمایید باید صفحه نمایش را خراب کنید، یک جفت انبردست فنجان مکش ابزاری عالی برای داشتن آن است

تفنگ حرارتی یا سشوار

تشک مغناطیسی

عکس های گیتار

کارت های اعتباری قدیمی 

ذره بین

چراغ رومیزی

و غیره.

باید بدانید که این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل برای تعمیر یک موبایل لازم و ضروری می باشد و در صورتی که به این ابزار تعمیرات سخت افزار موبایل مجهز نیستید نمی توانید یک موبایل را به خوبی تعمیر نمایید.

1

تعمیرات موبایل

 

 

مطالعه بیشتر: خرید مقرون به صرفه ابزار تعمیرات موبایل

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل