به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

ارمنستان با ترکیه، گرجستان، آذربایجان و ایران مرز دارد، اما فقط از طریق گرجستان و ایران از طریق زمین قابل دسترسی است. هرچه در مورد وضعیت قره باغ بدانید، برای رسیدن به آنجا باید از یک پاسگاه مرزی نیز عبور کنید.

1

گذرگاه‌های مرزی ارمنستان - ایران

نوردوز - آگاراک

یک گذرگاه مرزی زیبا و کم کاربرد که با کوه‌هایی از طرف ارمنستان و بیابان‌های آرام به محض عبور و مرور / ترک ایران است. در اینجا ترافیک بسیار سبک است. مسیر حاکی از یک گذرگاه مرزی آسان و سریع است، اما هنگام ورود به ایران، ممکن است یک مرد درخواست 1 دلار بیمه کند. پرداخت نکنید. یک کافه تریا و همچنین چندین صرافی هم از طرف ارمنی و ایرانی وجود دارد. از طرف ایران نرخ‌ها از نرخ رسمی بهتر است اما از نرخ خیابان هم بیشتر است. هیچ کارت سیم کارت در مرز موجود نیست.

2

اتوبوس‌های راحت VIP ایرانی ایروان - گوریس - تبریز / تهران است که 24 ساعته رانندگی می‌کنند. اگر مقصد شما تبریز است، در حومه شهر باقی خواهید ماند، در صورت ورود شب هنگام تاکسی به راحتی در دسترس نیست و باید به این موضوع توجه داشته باشید.

برای خرید بلیط اتوبوس تهران ایروان بهترین راه استفاده از سایت علی بابا است.

 

اتوبوس‌های ارمنی مسیر ایروان - مگری / آگاراک را طی می‌کنند. از کاپان و کرجان پیدا کردن حمل و نقل می‌تواند مشکل و دشوار باشد، در حالی که از مگری مجبور خواهید بود 8 کیلومتر باقیمانده تا مرز را پیاده روی کنید یا تاکسی بگیرید. یک بار در سمت ایران، تاکسی‌ها منتظر هستند تا شما را به آگاراک و بعد به جلفا (3 دلار) ببرند، از آنجا که حمل و نقل عمومی در دسترس است.

 

اتوبوس‌های ایرانی رویال سفر به ایروان نیز در این مسیر کار می‌کند.

 

ارمنستان – گذرگاه‌های مرزی قره باغ

شما می‌توانید در هر نقطه از ارمنستان و قره باغ کوهستانی عبور کنید. مسئولان ترجیح می‌دهند شما در چهارراه اصلی، در بزرگراه گوریس - استپانکرت، که ارزش بازدید از مناظر را دارد، وارد کنید. در جاهای دیگر مشخص کردن مرز وجود ندارد و هیچ کنترلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

3

طق - بردزور : بین گوریس و استپاناکرت. تعداد مینی بوس‌های مستقر از ایروان به استپانکرت و برگشت - 20 یورو ، چند عدد در روز. تاکسی به استپانکر 60 تا 100 یورو برای ماشین هزینه خواهید کرد، می‌توانید مسیر را در صومعه‌های خور ویراپ ، نوراوانک و تاتو متوقف کنید. یک پمپ بنزین در Teg وجود دارد. هیچ تمبر خروجی برای خروج از کشور رسمی ارمنستان وجود ندارد. از مرز حدود 2 ساعت رانندگی تا استپانکرت است. از آنجا که احتمالاً هنوز ویزا ندارید، یک برگه کاغذ دریافت خواهید کرد که به شما بگوید در وزارت امور خارجه در مرز ثبت نام کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره هتل های ایروان ارمنستان مقاله سایت جاذبه ها را بخوانید.

 

 

مسافت زمینی تهران تا ایروان

در سفر با خودروی شخصی به ارمنستان و برای رفتن به ایروان باید فاصلۀ 600 کیلومتری تهران تا تبریز را رانندگی کنید. بعد از آن مسیر تبریز تا جلفا را به اندازۀ 130 کیلومتر طی کنید. سپس باید به سیه رود بروید این مسیر 58 کیلومتر میباشد و بعد باید به مرز نوردوز بروید این مسیر 20 کیلومتر است.بعد از رسیدن به مرز نوردوز برای رسیدن به ایروان فاصله ای 400 کیلومتری را پیش رو خواهید داشت. مجموع این مسیر از تهران تا ایروان (پایتخت دو کشور) 1208 کیلومتر است.

 

سفر با خودرو شخصی به ایروان

شما می‌توانید از طریق مرز نوردوز ایران وارد شهر مرزی مقری کشور ارمنستان شوید. از زمانی که از مرز ارمنستان عبور می‌کنید تا پایتخت این کشور شهر ایروان باید 270 کیلومتر را طی کنید و قبل از آن هم فاصلۀ شهر تبریز در استان آذربایجان تا شهر مرزی نوردوز 197 کیلومتر است که باید طی شود. کل این مسیر چیزی حدود 407 کیلومتر است.

 

اگر اتومبیلتان دوگانه سوز است بهتر است باک گازش را قبل از اینکه به گمرک برسید هم پر کنید. برای اینکار باید به روستای نوردوز بروید.

 

لیست لوازم مورد نیاز برای سفر

  • لباس مناسب سفر
  • لباس برای مناطق معتدل، سواحل و...
  • شلوار جین
  • تی شرت
  • کفش پیاده روی، کفش کوه نوردی و دمپایی
  • پیراهن گرم
  • پلیور
  • بارانی
  • کلاه
  • جوراب و لباس زیر
  • لباس برای مناطق گرم
  • شلوار پنبه ای راحت
  • لباس سبک
  • تی شرت
  • مایو و لباس زیر

 

با دانستن موارد بالا می‌توانید سفر خود را شروع کرده و با خرید تور ایروان علی بابا به سفر بپردازید و از سفر با خودرو شخصی‌تان که بی‌شک خاطرات زیادی را برای شما به جا خواهد گذاشت لذت ببرید. سفر با خودرو شخصی به ایروان به شما کمک خواهد کرد که تا با خانواده خود علی رغم مسیر طولانی تجربیات زیادی را کسب کنید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.