به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر اطلاعاتی در زمینه صنعت داشته باشید، حتما با ورق گالوانیزه آشنایی دارید. ورق گالوانیزه به ورق‌هایی از جنس فولاد گفته می‌شود که با لایه‌ی بسیار نازکی از روی پوشیده شده‌اند. این ورق‌ها در بازار در رنگ‌ها و انواع گوناگونی وجود دارند. همچنین امروزه ورق‌های گالوانیزه کاربرد بسیار گسترده‌ای در تولیدات لوازم خانگی و دیگر ملزومات دارد و به واسطه‌ی این کاربرد گسترده، قیمت انواع ورق‌های گالوانیزه اهمیت بسیار زیادی در صنایع دارد. بنابراین اگر قصد آشنایی با قیمت ورق گالوانیزه رنگی و خرید ورق گالوانیزه را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

قیمت ورق گالوانیزه رنگی و مشخصات آن

لازم است بدانید که ورق گالوانیزه در واقع ورقی از جنس فولاد می‌باشد که با روکش نازکی از جنس روی پوشیده شده است. پوشش روی سبب محافظت از فولاد شده و مزایای بسیار زیادی به این ورق می‌بخشد. همچنین اشاره به این نکته ضروری است که ورق‌های گالوانیزه توسط عملیات گالوانیزاسیون تولید می‌شوند.

همانطور که گفته شد قیمت ورق رنگی برای خریداران و تولیدکنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد و به عواملی همچون ابعاد ورق، کیفیت ورق، نوع ورق گالوانیزه، کارخانه تولید کننده، وزن، ضخامت و.. بستگی دارد. ورق گالوانیزه رنگی یکی از انواع ورق گالوانیزه می‌باشد که امروزه بسیار پرکاربرد است. جالب است بدانید که ممکن است قیمت به روز ورق رنگی از شهری به شهر دیگر و از کارخانه‌ای به کارخانه دیگر متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان گفت که قیمت ورق رنگی در تهران ممکن است با قیمت ورق گالوانیزه رنگی در رشت متفاوت باشد بنابراین بایستی پیش از خرید از قیمت ورق گالوانیزه رنگی اطلاع داشته باشید. در ادامه به بررسی مشخصات ورق‌های رنگی خواهیم پرداخت.

88

ورق گالوانیزه طرح سفال

 

الف) مشخصات و انواع ورق رنگی

ب) قطر و ضخامت ورق گالوانیزه رنگی

از آنجایی که ورق گالوانیزه در قالب رول در بازار وجود دارد، لازم است که با قیمت ورق رول رنگی نیز آشنا شویم. رول‌ها معمولا با عرض 100سانتی متری یا 125 سانتی متری عرضه می‌شوند که قیمت هر یک با دیگری متفاوت می‌باشد. همچنین باید بدانید که طول این رول‌ها نیز با توجه به نیاز مشتری قابل برش می‌باشد.

 

888

ورق گالوانیزه سینوسی

 

ج) کاربرد ورق‌های رنگی:  با توجه به قیمت ورق گالوانیزه و رنگی، این ورق‌ها کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند و استفاده از آن‌ها بسیار رایج است. ورق‌های گالوانیزه رنگی در صنعت حمل و نقل، ساختمان سازی، صنایع فلزی و ساخت لوازم خانگی کاربرد گسترده‌ای دارند.

 

د) قیمت ورق گالوانیزه رنگی: قیمت ورق رنگی گالوانیزه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارند که یکی از آن‌ها نوسانات بازار ارز می‌باشد. همچنین لازم است بدانید که ضخامت ورق و همچنین جنس رویه‌ی آن تاثیر زیادی روی قیمت آن خواهد داشت. بدیهی است که هر چه ضخامت ورق‌های گالوانیزه افزایش پیدا کند، به مراتب قیمت ورق گالوانیزه رنگی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین باید بدانید که قیمت ورق رنگی کارخانه ممکن است به دلیل واردات مواد اولیه دچار تغییر شود. با توجه به این موضوع نمی‌توان قیمت ثابت و واحدی برای ورق‌های گالوانیزه در نظر گرفت و شما برای دریافت قیمت ورق رنگی امروز بایستی از طریق همین سایت استعلام بگیرید.

8888

ورق گالوانیزه سرد

 

کارخانه‌ها‌‌ی تولید کننده ورق گالوانیزه رنگی

همانطور که می‌دانید امروزه کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید ورق گالوانیزه فعالیت می‌کنند که هر یک از آن‌ها ممکن است قیمت متفاوتی برای تولیدات خود در نظر بگیرند. این کارخانه‌ها معمولا در شهرهای مختلف اقدام به عرضه ورق گالوانیزه می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها این ورق را به خارج از کشور نیز صادر می‌کنند. ما در این مقاله به دو کارخانه مطرح اشاره خواهیم کرد

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه: این کارخانه تولید کننده‌ ورق گالوانیزه در شهر اصفهان می‌باشد و علاوه بر انواع ورق‌های گالوانیزه، دیگر انواع ورق‌های فولادی را هم تولید می‌کند. اگر قصد آشنایی با ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه را دارید باید بدانید که ظرفیت تولید کارخانه فولاد مبارکه سالانه 200 هزار تن می‌باشد و محصولات تولیدی این کارخانه در دو کیفیت معمولی و بهبود یافته در بازار موجود می‌باشند. قیمت ورق رنگی گالوانیزه فولاد مبارکه با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است اما ممکن است قیمت روز ورق رنگی فولاد مبارکه با ورق رنگی در دیگر کارخانه‌ها متفاوت باشد بنابراین برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به لیست قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه مراجعه کنید.

ورق گالوانیزه هفت الماس: این کارخانه فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرده است ورق گالوانیزه رنگی تولید شده توسط این کارخانه جز باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار می‌باشد. همچنین لازم است بدانید که کارخانه هفت الماس محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند و دارای گواهینامه‌های بین المللی می‌باشد.

 

به نظر شما چه ویژگی‌هایی سبب کاربرد گسترده ورق گالوانیزه شده است؟ بی‌شک قیمت ورق گالوانیزه رنگی  بسیار مقرون به صرفه است و این ورق‌ها علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، ویژگی‌های خارق‌العاده‌ی دیگری نیز دارند که عبارتند از:

1. ورق‌ گالوانیزه می‌تواند در محیطی که خوردگی آهن در آن شایع و بسیار بالا است مقاومت کند و حتی قادر است تا حدود 30 سال عمر کند. این مقاومت و عمر بالای ورق‌های گالوانیزه سبب کاربرد گسترده آن‌ها در اکثر صنایع شده است.

2. مزیت بسیار بزرگی که ورق‌های گالوانیزه دارند این است که به هزینه‌ی بسیار ناچیزی برای تعمیرات و نگهداری احتیاج دارند و حتی در بیشتر مواقع این ورق‌ها به تعمیر نیاز ندارند.

3. معمولا تمام کارخانه‌ها در تولید ورق گالوانیزه به استانداردهای لازم توجه می‌کنند و بدیهی است که توجه به این استانداردها سبب بهبود عملکرد ورق و بالا رفتن کیفیت آن می‌شود. با بالاترین کیفیت عمر مفید این ورق‌ها افزایش پیدا می‌کنند و می‌توان مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

4. جالب است بدانید که انعطاف پذیری ورق‌های گالوانیزه بسیار زیاد می‌باشد و به همین دلیل به راحتی به شکل و فرم دلخواه در می‌آیند. این ویژگی منحصر به فرد در ورق‌های گالوانیزه سبب استقبال بسیاری از افراد در صنایع گوناگون شده است و این قابلیت مزیت بسیار بزرگی برای ورق‌های گالوانیزه به حساب می‌آید.

5. این ورق‌ها ظاهری بسیار براق دارند و در صنایعی که ظاهر بسیار حائز اهمیت است به کار می‌روند. در آخر با توجه به مزایای ذکر شده قیمت ورق گالوانیزه رنگی نیز مقرون به صرفه است.

 

 

خرید ورق گالوانیزه

همانطور که ذکر شد امروزه تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تولید ورق گالوانیزه رنگی فعالیت می‌کنند و هر یک از آن‌ها ممکن است با توجه به وارداتی بودن ورق گالوانیزه رنگی و یا نوسانات ارزی، قیمت ورق گالوانیزه رنگی را در مقادیر مختلفی ارائه دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای خرید انواع ورق گالوانیزه رنگی حتما از قبل درباره کارخانه‌ها و فروشگا‌های مختلف تحقیق کرده و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. و در نهایت به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که دارای مجوز فروش و گارانتی اصالت کالا باشند. همچنین همانطور که گفته شد ورق‌های گالوانیزه در رنگ‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شوند بنابراین بدیهی است که پیش از خرید حتما درباره ضخامت و اندازه ورق گالوانیزه و نوع آن تصمیم گیری کنید تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. فولاد شاپ نماینده فروش انواع ورق گالوانیزه می‌باشد که باکیفیت‌ترین ورق‌ها را با قیمتی مقرون به صرفه به مشتریان عرضه می‌کند. جهت ثبت سفارشات در فولاد شاپ و یا اطلاع از قیمت ورق‌های گالوانیزه می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. همچنین کارشناسان ما در بخش کامنت آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.