به گزارش پایگاه خبری نشان :

ایتالیا کشوری با تمدن کهن و سرشار از مناطق دیدنی طبیعی و تاریخی است. سرزمین پیتزا، پاستا، مد، هنر و بناهای تاریخی باشکوه! شاید از نظر بسیاری شهرت ایتالیا به شهرهایی همچون ونیز ختم شود، اما نباید از زیبایی پایتخت این کشور یعنی شهر رم چشم‌پوشی کرد. بسیاری از بلیط‌های هواپیمایی که در تعطیلات خریداری می‌شوند در نهایت به رم ختم می‌شود.

اگر شما نیز قصد سفر به رم را دارید حتما قبل از سفر به این شهر، این مقاله را مطالعه کنید تا از سوغاتی‌ها و یادگاری‌هایی که در طول سفر می‌توانید بخرید آگاه شوید.

 

 

تابلوهای نقاشی

بعید نیست اگر بدانید شهرت اصلی رم به هنر و فرهنگ دیرینه است. در این شهر گالری‌های نقاشی و نمایشگاه‌های متعددی وجود دارد که شما می‌توانید علاوه بر تماشای این آثار، آن‌ها را خریداری کنید. بی‌نظیرترین هدیه‌ای که پس از بازگشتتان می‌توانید به دوستانتان بدهید همین تابلوهای نقاشی در سبک‌های مختلف است.

 

 خیابان‌های رم پر است از طراحانی که در ازای مقداری پول از شما پرتره‌ در سبک‌های مختلفی می‌کشند و شما حتی می‌توانید با نشان دادن عکس، پرتره آن را دریافت کنید. در هنگام کشیده شدن پرتره خود هم نگران گذر زمان نباشید زیرا در خیابان‌های اصلی رم از هر گوشه صدای نواختن موسیقی به وسیله نوازندگان خیابانی به گوش می‌رسد.

 

 

لباس، مد و پوشاک

مد و پوشاک در بین ایتالیایی‌ها جایگاه خاصی دارد. بنابراین شما می‌توانید محصولات مختلف برندهای ایتالیایی و حتی جهانی را به سادگی در ایتالیا پیدا کنید. با اینکه قیمت اکثر محصولات برندهای مطرح ایتالیا زیاد است اما اجناس از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ اما اگر گوشه و کنار رم را جست و جو کنید برندهای باکیفیت و ارزانقیمت پوشاک و کفش و کیف را نیز خواهید یافت.

 

ایتالیایی‌ها به شال و روسری‌های باکیفیت و زیبای خود مشهور هستند بنابراین بدون خرید شال سفر خود را به پایان نرسانید. اگر هم قصد خرید لباس ندارید می‌توانید از تماشا کردن یا پرو کردن لباس‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

زیورآلات

این بخش شاید شما را به یاد طلا و جواهرات گرانقیمت پشت ویترین‌های لوکس بیندازد، اما شما در بین دستفروش‌ها و فروشندگان کوچه بازاری رم نیز می‌توانید جواهرات ارزان ولی خاص پیدا کنید. مردم رم از گذشته در ساخت انواع جواهرات و طراحی آن‌ها تبحر خاصی داشتند، بنابراین یکی از گزینه‌های موجود برای یادگاری یا سوغاتی ایتالیا، جواهرات این کشور است.

زیورآلات موجود بازارهای ایتالیا فقط از جنس طلا و فلزهای دیگر نیستند بلکه می‌توانند سفالی یا شیشه‌ای باشند بنابراین برای خرید سوغاتی‌های خود نگران نباشید زیرا صنایع ایتالیا بی‌پایان است و کمتر کسی است که از صنایع دستی این کشور ناراضی باشد.

 

عروسک خیمه شب بازی

پینوکیو فقط در افسانه‌ها وجود ندارد بلکه عروسک‌های چوبی یا پاپت‌ها در فرهنگ ایتالیا رخنه کرده‌اند. در جای جای شهر سیسیل می‌توانید دوره‌گردهایی را ببینید که نمایش‌های عروسکی را اجرا می‌کنند و حتی بعضا عروسک‌های خود را می‌فروشند.

خرید یکی از این عروسک‌ها و نگهداری از آن‌ها قطعا خاطرات این سفر به یادماندنی را در ذهن شما تا مدت‌های طولانی زنده نگه خواهد داشت. این عروسک‌ها بیشتر از جنس چوب هستند اما گاه عروسک‌های پارچه‌ای نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود.

اگر هنوز هم در رزرو پرواز رم به تهران مردد مانده‌اید بهتر است گوشه‌ای از اجرای هنرمندان ایتالیایی در خیابان‌ها را ببینید تا از درستی تصمیم خود مطمئن شوید.

 

ظروف شیشه‌ای مورانو

با اینکه منشا اصلی ظروف مورانو ونیز است اما در بازارهای رم نیز می‌توان به وفور آن‌ها را یافت. با اینکه نمونه قلابی مورانو در بازار به فراوانی یافت می‌شود اما می‌توانید با یک جستجوی ساده اینترنتی از اصلی یا قلابی بودن مورانو آگاه شوید. روش دیگر فهمیدن اصیل بودن کالا، ضمانت آن است؛ زیرا دقیقا همه ظروف مورانو دارای برچسب ضمانت اصالت کالا هستند و فهمیدن قلابی بودن این ظروف سخت نیست.

مورانو نه تنها سازنده این ظروف است، بلکه بسیاری از گوشواره‌های ایتالیایی نیز در مورانو ساخته شده است اما این سوغاتی می‌تواند کمی گران باشد. اگر قصد هزینه کردن زیادی برای سوغاتی دارید پس ظروف شیشه‌ای مورانو یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین خریدهای شما خواهد بود.

 

کیف و کفش

محصولات چرم ایتالیا شهرت جهانی دارند و کیفیت کفش‌های ایتالیایی اصل بر هیچکس پوشیده نیست. یکی دیگر از موارد فهرست خرید شما در ایتالیا می‌تواند کفش‌های زنانه و مردانه ایتالیایی باشد. البته همانند ظروف مورانو و لباس‌ها، کیف و کفش هم می‌توانند غیر اصل باشند پس باید از اصالت آن‌ها اطمینان یافت.

اگر برای خرید کفش‌های برند پول کافی ندارید نگران نباشید. زیرا خیابان‌های رم پر از دکه‌های کفش فروشی کوچک و بزرگ است. بنابراین به سادگی می‌توانید کفش مورد نظر خود را از بین صدها و یا هزاران انتخاب، گزینش کنید و خریداری کنید.

 

خوراکی

درست است که مشابه محصولات ایتالیایی در سرتاسر جهان یافت می‌شوند اما باید قبول کنیم در مقابل طعم روغن زیتون اصل ایتالیا و سرکه بالزامیک ایتالیایی، پنیرهای مرغوب و پاستای دست ساز رم حرفی برای گفتن ندارند.

00

 

احتمالا در هنگام خرید روغن زیتون یا سرکه حتما به فروشنده بگویید که باید آن را در هواپیما حمل کنید تا در هنگام حمل و نقل مشکلی برای شما پیش نیاید زیرا سفرهای هوایی دارای محدودیت حمل مایعات هستند.

اما حتما پاستای دست ساز ایتالیا را امتحان کنید و بخشی از آن را برای پخت و پز خریداری کنید. ایتالیایی‌ها در هنگام پخت و پز غذاهایی مثل اسپاگتی، تیرامیسو و پاستا و پیتزا حوصله زیادی به خرج می‌دهند و تقریبا می‌توان گفت که هر چیزی مربوط به آشپزی را در صورت لزوم خودشان می‌سازند؛ مثل خمیر مخصوص پیتزا، رشته پاستا، بیسکوییت‌های تیرامیسو و حتی پنیرهای پیتزا.

ایتالیا انبارها و کارخانه‌های پنیر زیادی دارد و حتی می‌توانید تکه‌های کوچک از پنیرهای مختلف را به صورت بسته بندی شده برای هدیه دادن آماده کنید؛ توجه کنید که برای حمل پنیر در هواپیما از نوع سفت آن‌ها استفاده کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

محصولات سفالی

علاوه بر محصولات شیشه‌ای خاص ایتالیا، ظروف سفالی این کشور نیز زبانزد است. در دکه‌های ظروف سفالی، نوع بی رنگ آن نیز موجود است که می‌توانید با طرح مورد نظر خود آن را سفارش دهید و تا آماده شدن این ظروف از گشت و گذار در بازارها و کوچه‌های ایتالیا لذت ببرید.

 

صندل‌های پوزیتانو

صندل‌های پوزیتانو با اینکه دقیقا ساخت رم نیستند اما مانند ظروف مورانو به وفور در رم یافت می‌شوند. با توجه به اینکه ایتالیا کشوری ساحلی است خرید این صندل‌ها می‌تواند به شما کمک زیادی کند. این صندل‌ها سبک و راحت با طرح‌های مختلف هستند و حتی می‌توانید صندل‌های مخصوص خودتان را طراحی کنید و در مدت زمان کوتاهی آن را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید صندل‌ها را برای کسی هدیه ببرید هم می‌توانید این صندل‌ها را با توجه به سلیقه آن فرد شخصی سازی کنید و آن‌ها را خریداری کنید.

 

ماسک صورت

شاید تصویری از مراسم بالماسکه را در ذهن داشته باشید. بنابراین اگر از کنار مغازه‌ای رد شدید که سرتاسر از ماسک پر بود تعجب نکنید زیرا این ماسک‌ها که به ماسک‌های ونیزی مشهور هستند در بین گردشگران بسیار محبوب هستند و می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید و به عنوان یادگاری از ایتالیا نگه دارید. این ماسک‌ها اغلب ترکیباتی از پر‌های نرم، روبان‌های درخشان و نگین و اکلیل است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد. بعضی از این ماسک‌ها نیز دارای تزئینات طلا و سنگ‌های قیمتی هستند که دیدن آن‌ها می‌تواند تجربه زیبایی را رقم بزند.

با خرید بلیط هواپیما به مقصد رم از سفرمارکت، دری را به سوی تمدن کهن این کشور می‌گشایید. گردشگران سفر ایتالیا را به تجربه سفر به گذشته تشبیه می‌کنند.