به گزارش پایگاه خبری نشان :

طبق آخرین آمار Statista، اینستاگرام در حدود 24 میلیون کاربر ایرانی دارد. این رسانه آنلاین، فضای خوبی را برای معرفی هر کسب و کاری فراهم کرده است. حالا برند شما به چه نوع تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام نیاز دارد؟ در این مقاله شما را با مفهوم تیزر تبلیغاتی و انواع آن برای انتشار در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزرها، ویدیوهایی در مورد محصولات و خدمات کسب و کارتان هستند. این ویدئوها به خوبی تصویر از برندتان را در ذهن مخاطب  حک می‌کنند. این محتوا یکی از راهبردهای مهم بازاریابی محتوا برای جذب ترافیک به سمت لندینگ پیج ها و افزایش فروش است.

تیزر تبلیغاتی می‌تواند چکیده‌ای از برندتان را به مخاطب معرفی کند تا فروش محصولات و خدمات، توسعه پیدا کند. تیزر به دنبال افزایش آگاهی از برند و افزایش فالور است. این تیزرهای 60 ثانیه‌ای و حتی کوتاه‌تر، برند شما را به تصویر کشیده و مخاطب را تشنه محتوای بیشتر می‌کنند تا آماده خرید شود.

در تولید تیزر تبلیغاتی باید تجربه سمعی و بصری بی نقصی را رقم بزنید. یعنی مفهوم مدنظر را طوری با مخاطب در میان بگذارید تا برای تعامل بیشتر، ترغیب شود.

ساخت تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام

تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام برای افزایش درآمد در هر کسب و کاری مناسب هستند. آن‌ها برای هر صنعت، محصول، خدمت یا رویدادی به کار می‌روند. امروزه روش‌های زیادی برای تهیه تیزر تبلیغاتی وجود دارد. همین امر می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند.

فیلم‌های ویدئویی رئال

این فیلم‌ها در صحنه‌های دنیای واقعی و کاری فیلمبرداری می‌شوند. برای تهیه این فیلم‌ها به مهارتهایی مثل فیلمبرداری با گوشی یا دوربین‌های دیجیتال، صداگذاری و ادیت فیلم نیاز دارید. این فیلم‌ها را می‌توانید برای اهداف زیر تهیه کنید:

  • ویدئوهای توضیح دهنده: مشتریان با کمک این ویدئوها بهتر با عملکرد محصول یا شرکت شما آشنا می‌شوند. در این نوع تیزرها، اطلاعات بیشتری مطرح می‌شود. در واقع این ویدئوها در قالب مرور کلی محصول یا خدمت عمل نموده و اثر زیادی در حوزه برندسازی دارند.
  • ویدئوی فشرده: این ویدئو که به هایپ معرف است، برخی از جزئیات محصول یا خدمت را مطرح خواهد کرد. ولی بیشتر روی حس و حال مخاطب و جنبه‌های زیبایی شناختی متمرکز است. ویدئوی هایپ بیشتر روی فروش متمرکز است تا مشتری را در برابر محصولات جدید، هیجان زده کند.
  • تیزر محصول یا خدمتی که به زودی عرضه خواهد شد. این ویدئوها تا حد زیادی مبتنی بر برند بوده و سبک زندگی حاصل از برند را می‌فروشند. این تیزرها مبتنی بر ایجاد علاقمندی به محصولات هستند. آن‌ها تجربه حسی خاصی را رقم زده و باعث می‌شوند تا بیننده خودش را بخشی از برند حس کند.
  • ویدئوهای مربوط به یک رویداد خاص: این تیزر معمولاً بسیار کوتاه است که متنی را به همراه تاریخ روی صفحه، نمایش می‌دهد. معمولاً همان فیلم مربوط به رویدادهای قبلی کسب و کار را برای رویدادهای آتی هم به کار می‌برند تا توجه مخاطبان قبلی و خاصی را به سمت خودشان جلب کنند.

تیزر انیمیشنی

تیزرهای انیمیشنی به وسیله انیماتورها و با توجه به سناریوی مشخص ساخته می‌شوند. انیمیشن‌ها دارای کاراکترهای داستانی هستند که برند، محصول، خدمت یا رویداد خاصی را به مخاطب معرفی می‌کنند. هنگامی که شخصیت‌های داستانی ثابت در تیزرهای تبلیغاتی مختلف یک برند به کار می‌روند، سیر داستان در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. بنابراین طراحی شخصیت‌های جذاب، برندتان را به یاد ماندنی خواهد کرد. گاهی اوقات حتی تکه کلام‌ها یا لهجه‌های خاص شخصیت یا آهنگ خاصی که در انیمیشن به کار رفته با داستان برند عجین می‌شود.

انیمیشن‌ها به صورت دو بعدی و سه بعدی قابل سفارش هستند. البته هزینه تیزر انیمیشنی 3 بعدی بالاتر بوده و به مهارت و زمان بیشتری برای تکمیل پروژه طراحی تیزر تبلیغاتی نیاز دارد.

تیزر موشن گرافیک

موشن گرافیک به معنای ترکیب تصاویر گرافیکی متحرک به همراه صدا است. موشن گرافیک جنبه نمادین دارد و در آن بیشتر از رنگ‌ها و نمادهای مرتبط با برند و کسب و کار استفاده می‌شود. یکی از مزایای موشن گرافیک داشتن هزینه کمتر در مقایسه با فیلم رئال و انیمیشن است. بعلاوه پروژه‌های آماده موشن گرافیک و لوگو موشن هم در فضای آنلاین قرار دارند که با کمترین هزینه یا به طور رایگان قابل دانلود هستند. این پروژه‌ها در نرم افزار افترافکت یا سایر پلتفرم‌های آنلاین تیزرساز طراحی شده‌اند.

تیزر تبلیغاتی

برخی از طراحان گرافیک در حوزه ساخت موشن گرافیک متخصص هستند. این افراد با شرکت‌های طراحی همکاری داشته یا به صورت فریلنسر در پلتفرم‌های فریلنسینگ حضور دارند.

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام

تولید تیزر تبلیغاتی به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. اگر مهارت کافی دارید با کمک تیزر سازهای آنلاین، نرم افزارهای طراحی و دوربین گوشی یا فیلمبرداری قادر به تولید رایگان تیزر هستید. ولی این کار علاوه بر مهارت کافی به وقت آزاد بیشتری هم نیاز دارد.

اگر بودجه تبلیغاتی مناسبی دارید؛ می‌توانید فرد یا شرکت طراحی تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام را استخدام کنید. هر کدام از این گزینه‌ها، هزینه‌های خاص خودشان را دارند. شرکت‌های طراحی هزینه‌های تولید و تجربه کاری بالاتری دارند. آن‌ها پلنهای مختلف طلایی تا برنزی و یا اقتصادی را برای طراحی و ساخت تیزر در نظر می‌گیرند. ارزان‌ترین پکیج‌ها بابت موشن گرافیک ساده از زیر یک میلیون تومان آغاز می‌شود. گران‌ترین پکیج‌های تبلیغاتی هم بابت فیلمبرداری رئال یک دقیقه‌ای و حرفه‌ای از 100 میلیون تومان شروع می‌شود.

تولید انیمیشن هم از ثانیه‌ای 50 هزار تومان آغاز می‌شود و حاوی داستان، شخصیت کارتونی، گوینده، موسیقی متن، افکت‌های صوتی و تصویری و غیره است.

تمامی این هزینه‌ها در صورت واگذاری پروژه ساخت تیزر تبلیغاتی به فریلنسر، تا نصف یا یک سوم قیمت کاهش می‌یابد. چون فریلنسرها وابسته به شرکت یا کارفرمای خاصی نیستند. هزینه‌های مربوط به دفتر کار یا رفت و آمد را ندارند. بعلاوه مهارت و خلاقیت کافی برای طراحی شخصیت و داستان نویسی دلچسب را دارند.

ثبت سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام در کارلنسر

سفارش ساخت تیزر در کارلنسر

برای پیدا کردن و استخدام دورکار فریلنسرهای سازنده تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام، می‌توانید با استفاده از پلتفرم کارلنسر، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش دهید. ثبت پروژه ساخت تیزر در کارلنسر به طور رایگان از جانب کارفرما انجام می‌شود. کارفرما منتظر پیشنهادهای فریلنسرها از نظر قیمت و زمان تحویل پروژه می‌ماند، از میان پیشنهادهای ارسالی به بررسی و مقایسه پروفایل و نمونه کار فریلنسرهای تیزر ساز می‌پردازد و در نهایت هم بهترین فرد را برای انجام فیلمبرداری، طراحی موشن گرافیک یا ساخت انیمیشن استخدام می‌کند. هزینه انجام کار، کاملا توافقی بین کارفرما و فریلنسر تعیین می‌گردد.

قبل از ثبت پروژه موارد زیر را مشخص کنید:

  • مدت زمان تیزر تبلیغاتی برای برآورد قیمت اولیه پروژه چقدر است؟
  • چه مخاطبانی مدنظرتان هستند؟ چه ویژگیهای فردی از جمله سن، جنسیت و تحصیلات دارند؟
  • چه هدفی از ساخت تیزر دارید؟ تبلیغ برای محصول فعلی، ویژگی محصول، خدمت جدید یا غیره انجام خواهد شد؟
  • زمان و هزینه مطلوب برای تحویل پروژه ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر است؟

در مورد تمامی موارد فوق با فریلنسر سازنده تیزر صحبت کنید و تمامی اطلاعات مورد نیازش را در اختیارش قرار دهید تا در نهایت به محتوای اثرگذار و جذاب برای تبلیغات در اینستاگرام برسید.