به گزارش پایگاه خبری نشان :

علاقه‌مندان به خریدعمده صنایع دستی به‌خوبی می‌دانند که قرار نیست شیئی صرفا هنری یا تاریخی را تهیه کنند و به خانه ببرند؛ بلکه آنچه از خرید صنایع دستی ناب ایران عاید آن‌ها می‌شود، اصالت و امضای هنرمندانی است که این‌روزها کمتر قدران هنر و سخت‌کوشی‌شان هستیم.

1

 

در این مقاله با افتخار از سیرتاپیاز مشهورترین صنایع دستی ایرانی و نقشه مهم صنایع دستی خرید و فروش عمده  صحبت خواهیم کرد، اگر شیفته این صنعت  باشید و یا برعکس؛  اصلا برای‌تان مهم نباشد که حال و احوال صنایع دستی ایران این‌روزها چگونه است، فرقی ندارد. در هردوصورت بهتراست موسیقی ایرانی موردعلاقه‌تان را بگذارید، چای تازه دم کنید و مطالعه این مقاله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید!

صنایع دستی درحقیقت مجموعه‌ای از سازه‌ها هستند که هنر، فرهنگ، تاریخ و همه ویژگی‌های اصیل یک جامعه را به رخ می‌کشند! صنایع دستی ایران از محبوب‌‎ترین صنایع دستی در تمام جهان است. خلاصه بگوییم که هیچ کجا زیبایی، خلوص و بازی با انواع نقش و نقوش و رنگ‌ها تا به این اندازه تماشایی نیست!

 

جالب است بدانید که در همه دنیا، قیمت تعیین‌شده برای صنایع دستی نسبتا گران است که نشان از ارزشمند بودن این صنایع دارد. ایران به‌واسطه تاریخ پرشکوه و اصالت ماندگارش در زمینه خلق صنایع دستی صاحب‌سبک است و به‌خوبی نشان داده است که باوجود انواع و اقسام تحریم‌ها، با تکیه بر دستان خسته اما پرتلاش هنرمندان، می‌تواند به رتبه یک صادرات صنایع دستی ایرانی برسد؛ چیزی که برای بسیاری از کشورها صرفا آرزو است!

نقش صنایع دستی در اقتصاد ایران

بدیهی است که صنایع دستی، نقش قابل ملاحظه ای را در تخفیف و تعدیل مسائل اجتماعی و توسعه اقتصادی دارند. بر پایه مطالعات انجام شده، صنایع دستی در ابعاد اقتصادی نقش و اهمیت ویژه ای در فرآیند توسعه ملی ایفا می کنند. برخی از جنبه های اقتصادی صنایع دستی را چنین می توان نام برد:

 

  • اشتغال زایی
  • توسعه صادرات
  • ارز آوری
  • توسعه پایدار
  • توسعه و رونق گردشگری

حصیربافی گیلان؛ برگرفته از صفا و صمیمیتِ شمالی‌ها!

احتمالا عده‌ای هنر کپوبافی را معادل حصیربافی می‌دانند؛ البته ویژگی‌های مشترک این دو زیاد است اما حصیربافی از کهن‌ترین صنایع دستی گیلان به‌شمار می‌رود. بافت حصیر با صفا و صمیمیت خاصه شمالی‌ها  در سال‌های اخیر باعث شده است که این صنعت هم آن‌طور که شایسته است، به دوست‌دارانش معرفی شود.

2

 

پرطرفدارترین صنایع دستی صادراتی ایران که گردشگران را شیفته می‌کند!

از زمانی که صنایع دستی ایران موردتوجه هنردوستان کشورهای دیگر قرار گرفتند، بار تعهد بیشتری بر شانه هنرمندان نشست؛ آن‌ها از این به بعد، مسئول انتقال نگرش و اصالت تاریخیِ ایران به دیگران بودند و باید این فرایند را در هنرمندانه‌ترین حالت ممکن انجام می‌دادند. پرطرفدارترین صنایع دستی ایران، به گفته گردشگران خارجی را در ادامه بررسی می‌کنیم:

 

صنایع دستی سفالی قرار نیست میدان رقابت را ترک کنند!

 

سفال به دلیل خلوص و سادگی، همیشه پرطرفدار بوده است. البته یکی از مزایایی که صنایع دستی سفالی را محبوب‌تر می‌کند، متریال ارزان‌قیمت‌تر نسبت به سایر صنایع دستی است.

صادرات گلیم و فرش ایرانی؛ یک انتخابِ همیشه جاودان

جالب است بدانید که نیمی از صادرات فرش ایرانی مخصوصِ آمریکا و آلمان است! مابقی آن هم سهم کشورهای اسلامی مانند کویت، عربستان، لبنان، ترکیه، قطر و بحرین است. همه این‌ها باافتخار نشان می‌دهند که ایران یکی از کشورهای قهار در زمینه صادرات فرش است. البته رقبایی مانند هند و پاکستان هم در این میدان رقابت حضور دارند!

 

فروشگاه‌های صنایع دستی ایران؛ قدم‌گذاشتن در بهشتِ رنگ‌ها!

فروشگاه‌های بسیاری در سراسر کشور میزبان دوست‌داران صنایع دستی هستند، اما بهتراست پیش از انتخاب فروشگاه خاص، صنعت موردعلاقه‌تان را مشخص کنید. معمولا بهترین صنایع دستیِ هر شهر در فروشگاه‌های همان شهر یافت می‌شود.

 

مثلا ممکن است بهترین چاقوی اصل زنجان را در یکی از فروشگاه‌های صنایع دستی تهران هم پیدا کنید؛ اما توصیه می‌شود فقط زمانی اقدام به خرید صنایع دستی شهری از فروشگاه شهر دیگری کنید که به اصالت آن فروشگاه و اجناسش اطمینان کافی داشته باشید.

 

برای خرید صنایع دستی میناکاری، فیروزه‌کوبی، قلم‌کاری و حتی سفال‌گری می‌توانید به دسته بندی صنایع دستی اصفهان در سایت سندبادسل مراجعه کنید.

 

همچنین دربسیاری از مواقع بازارهای شهرهای مختلف مانند بازارهای معروف شیراز، زنجان و سایر شهرها، محل مناسبی جهت خرید صنایع دستی موردعلاقه‌تان هستند.

111

سندبادسل

سندباد سل عنوان یک وب‌سایت فروشگاهی و یا یک پلتفرم است که به منظور تجارت الکترونیک عمده و آنلاین طراحی شده‌ است. طراحان و توسعه دهندگان این مجموعه آنلاین، قصد دارند به تجارت الکترونیکی و اینترنتی در سراسر جهان اقدام نمایند. لازم است بدانید که این وب‌سایت می‌تواند تولید کنندگان مختلف ایرانی را به خریداران عمده محصولات و صنایع مختلف در سراسر نقاط جهان مرتبط سازد و از این طریق به رشد کسب و کار آن‌ها کمک کند.

از جمله اهداف تاسیس و راه‌اندازی این پلتفرم می‌توان به رونق‌ بخشی به تولید داخل، رشد تولید کنندگان ایرانی، تسهیل تجارت بین‌المللی به‌ ویژه خرید عمده محصولات و فروش عمده آن‌ها و… اشاره کرد.

عضویت رایگان، امکان مقایسه قیمت‌های محصولات به‌ صورت عمده، خرید دست‌ اول و بدون هیچ‌ گونه واسطه از تولیدکننده به مصرف‌کننده، خرید بدون محدودیت زمانی و مکانی، صرف زمانی بسیار کم برای خرید، آموزش موضوعات مختلف در حیطه کسب‌ و کارهای آنلاین و… از جمله خدمات این وب‌سایت به شمار می‌رود.

“رایگان و بدون کارمزد، از یک کلیو تا یک کشتی از محصولات غذایی،آرایشی بهداشتی و صنایع دستی رو در سایت سندبادسل بفروش. کافیه فقط ثبت نام کنی!!!!  “