به گزارش پایگاه خبری نشان :

شما چطور؟! آیا شما نیز یک دوست خوب برای کسانی که دوست شان دارید هستید؟ اگر این طور است حتما برای تان پیش آمده بخواهید بعد از یک روز بد، کسل کننده یا پر استرس دوست خود را شاد کنید و حال و هوایش را به بهترین شکل ممکن بهبود ببخشید.

راه های بسیاری از برای ابراز علاقه و ایجاد حس فوق العاده و خاص در دیگران وجود دارد، از زیباترین متن تبریک تولد گرفته تا تقدیم کردن یک هدیه زیبا، گذراندن روز خود با او، خاطره سازی و مرور خاطرات همگی می توانند اثر مثبت در دوستان گذاشته و حال آن ها را بهتر از قبل کنند.

این که بتوانید در دیگران به خصوص یک دوست احساس خاص بودن ایجاد کنید راهی موثر برای بهبود روابط نیز محسوب می شود اما لازم است طبق اصول و با رعایت کردن برخی موارد اقدام به این کار نمود.

برای این منظور روش های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن ها به رابطه شما با آن شخص بستگی دارد. اگر قصد دارید تاثیر خوبی روی دوستان و اطرافیان خود گذاشته و حس خوبی در آن ها ایجاد کنید ایده های زیر می تواند کمک کننده باشد:

۱٫ لبخند بزنید

زمانی که با شخص مورد نظر هستید – این فرد ممکن است دوست یا یکی از آشنایان یا همکاران شما باشد – سعی کنید از صمیم قلب لبخند بزنید.

لبخند زدن نه تنها روحیه شما را بهتر می کند بلکه شادتر و پر انرژی تر به نظر می رسید و این حس را به طرف مقابل خود منتقل می کنید که از دیدن او خوشحال هستید و به صحبت های او علاقه دارید.

۲٫ گوش دهید

به آن چه که فرد در زندگی خود انجام می دهد و مواردی که حین گفتگو بیشتر به آن ها اشاره می کند توجه کنید، خواه فعالیت های سرگرم کننده اش باشد یا آن چه در محل کار یا مدرسه انجام می دهد یا افرادی که در زندگی خود به هر نحوی به آن ها اهمیت می دهد. این اطلاعات می تواند در آینده به بهبود رابطه شما کمک زیادی کند.

همچنین هرگز حین صحبت کردن با او با تلفن یا کامپیوتر خود کار نکنید زیرا توجه کامل به دیگران باعث می شود حس کنند بیشتر شنیده شده و در نهایت احساس خوبی نیز نسبت به شما داشته باشند.

گاهی اوقات تنها گوش دادن کافیست، بدون آن که لازم باشد راه حلی ارائه دهید. در این شرایط از گفتن این که “من دقیقا می دانم چه احساسی داری خودداری کنید”، زیرا بسیاری از اوقات واقعا نمی توانید او را درک کنید. در این مواقع تنها با ابراز محبت و توجه به نیازهای او حس همدلی خود را نشان دهید.

۳٫ درباره زندگی شخصی اش سوال کنید

این زمان ها بهترین فرصت برای مرور اطلاعاتی است که قبلا در حین گفتگو با او به دست آورده اید. می توانید درباره یک شخص خاص یا خاطره ای که آخرین بار درباره اش صحبت کرده سوال کنید. این سوالات نشان می دهد به آن چه می گوید و دوست دارد اهمیت می دهید.

حتما هنگام گفتگو جزئیات مواردی را که بیان می کند به خاطر بسپارید.

۴٫ خاطره های مشترک را مرور کنید

مرور خاطرات مشترک نه تنها سرگرم کننده است بلکه به او نشان می دهد به فکرش هستید و برای زمان های که با هم گذرانده اید ارزش قائل هستید.

این خاطره ممکن است مربوط به دوران کودکی باشد یا مهمانی قبلی که هر دو در آن حضور داشته اید یا مسافرتی که با هم رفته اید.

۵٫ با او تماس فیزیکی داشته باشید

خوب است گاهی دستانش را بگیرید یا کاری مشابه انجام دهید. این ارتباط فیزیکی لازم نیست بیش از حد صمیمانه و نزدیک باشد. تحقیقات نشان داده تماس فیزیکی باعث شادی و ایجاد رابطه بهتر میان افراد می شود.

همچنین توصیه می شود هنگام ملاقات یا خداحافظی، او را در آغوش بگیرید یا هنگامی که کنارش نشسته اید گاهی به شانه اش بزنید.

در این مورد زیاده روی نکنید و دقت داشته باشید حد و اندازه آن به رابطه شما با آن فرد که ممکن است دوست، یکی از اعضای خانواده یا یک همکار باشد بستگی دارد.

۶٫ او را بیشتر بشناسید

 

همان طور که قبلا اشاره کردیم گوش دادن به صحبت های فرد مورد نظر راهی عالی برای دریافت اطلاعات درباره سرگرمی ها، افراد مهم زندگی اش، چیزها یا مکان های مورد علاقه اش و غیره می باشد.

مثلا به مرور می فهمید بهترین دوستانش چه کسانی هستند، در خانواده اش با چه کسی رابطه صمیمانه دارد، نوشیدنی یا غذای مورد علاقه اش چیست، به چه ورزش یا سرگرمی علاقه دارد و …

یکی از مزیت های شناخت بیشتر او این است که هنگام تهیه هدیه در مناسبت های مختلف چندان سردرگم نمی شوید.

۷٫ گاهی به او هدیه بدهید

هدیه دادن یکی از زیباترین اقداماتی است که می توانید جهت بهبود روابط و ایجاد حس خاص بودن در دیگران انجام دهید. هدیه بهتر است با احساسات طرف مقابل مرتبط باشد و لزومی ندارد حتما پر زرق و برق و گران قیمت باشد، بلکه کافیست به او نشان دهد که به فکر او هستید.

مثلا اگر دوست شما روز سخت و پر استرسی داشته، دادن چیزی ساده مثل آب نبات مورد علاقه اش می تواند احساس خاصی در او ایجاد کند.

از دیگر هدایای مناسب می توان به غذا یا نوشیدنی مورد علاقه، پیراهن تیم مورد علاقه اش، اضافه کردن یک مورد جدید به کلکسیون او یا کار دستی های زیبا باشد.

هنگام تقدیم هدیه تان سعی کنید او را غافلگیر کنید. هدیه ای که انتظار دریافتش را نداریم بی شک خاص تر و به یاد ماندنی تر خواهد بود.

۸٫ او را تحسین کنید

 

تحسین و تعریف یکی از بهترین هدیه هایی است که می توانید به دیگران تقدیم کنید و بر خلاف تصور ممکن است از یک هدیه فیزیکی دشوارتر و به مراتب موثرتر باشد. این کار به طرف مقابل شما حس فوق العاده خاص بودن می بخشد.

برای این منظور می توانید از ایده های زیر استفاده کنید:

  • به چیزهایی فکر کنید که دوست تان به آن ها افتخار می کند و این حس را در او تقویت کنید
  • اگر دوست تان لباس یا جنس جدید خریداری کرده می توانید از او و حس سلیقه اش تعریف کنید
  • اگر کار خوبی در حق شما انجام داده از او تشکر کرده و به او بگویید واقعا مهربان است. لبخند نیز فراموش نکنید

۹٫ او را به مکان های خاص ببرید

این مکان خاص می تواند دریاچه ای باشد که در دوران کودکی به آن جا رفته و خاطرات زیادی از آن دارد، یا کنسرت خواننده مورد علاقه اش یا نمایشگاه نقاشی که مدت هاست آرزویش را دارد.

این ایده نه تنها فرصت خوبی برای بودن با او و شناخت بهتر او به شما می دهد بلکه به او نشان می دهد چقدر براش ارزش قائل هستید.

منبع: wikihow