به گزارش پایگاه خبری نشان :

در نتیجه با ورود سرمایه گذاران جدید در حوزه های مختلف، صنایع با رشد روز افزونی در حوزه های مختلف روبرو خواهند بود. در طول بحران های مالی اروپا نیز لهستان توانسته موفق تر از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا عمل کند، بنابراین یکی از مهمترین روش های سرمایه گذاری در این کشور برای متقاضیان ایرانی، ثبت شرکت در لهستان و راه اندازی کسب و کار در لهستان خواهد بود.

55

مزایای ثبت شرکت در لهستان

لهستان دارای یکی از بزرگترین منابع مالی اتحادیه اروپاست و کشوری توسعه یافته با زیرساخت های اصولی است. همین امر باعث شده تا بستری مناسب برای سرمایه گذاری خارجی در این کشور فراهم شود. علاوه براین، موقعیت جغرافیایی لهستان باعث شده تا ارتباط تنگاتنگی میان کشورهای اروپایی برقرار کرده و در نهایت بتواند تجارت خارجی موفقی را داشته باشد. از مهمترین مزایای ثبت شرکت در لهستان می توان به برنامه های تشویقی مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد که شامل کسر مالیات ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای واجدین شرایط است. البته بهتر است این نکته را هم به اطلاع شما برسانیم که با وجود تمام مزایای این روش، باز هم بهترین راه برای ثبت شرکت در اروپا و اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت روش ثبت شرکت در اسلواکی هست که در مقاله ثبت شرکت در اسلواکی سروش فردا می توانید اطلاعات کامل را مطالعه فرمایید.

لهستان اقتصادی پایدار و روبه رشد دارد و به دلیل موقعیت استراتژیک، ارتباط تجاری عالی با اکثر کشورهای اروپایی داشته و به همین دلیل صنایع جذاب بسیاری برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در لهستان وجود دارند. تخفیف های مالیاتی، مشوق های تجاری، هزینه های پایین نیروی کار، نیروی کار ماهر، سیستم حقوقی شفاف، سرمایه اولیه کم برای ثبت شرکت در لهستان، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و وجود فرصت های تجاری فراوان از جمله مهمترین مزایای ثبت شرکت در لهستان هستند.

555

هزینه های ثبت شرکت در لهستان

زمانی که برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در لهستان اقدام می کنید، باید هزینه راه اندازی کسب و کار را نیز در نظر بگیرید. یکی از هزینه ها برای ثبت شرکت در لهستان، هزینه دادرسی دادگاه ملی لهستان است که معادل ۱۴۱ رو یا 600PLN است.

از دیگر هزینه های ثابت می توان به هزینه حسابداری اشاره کرد که باید ماهانه پرداخت شده و ماهانه ۱۰۰ یورو خواهد بود. برای راه اندازی کسب و کار در لهستان باید سرمایه اولیه مشخصی داشته باشید که برای شرکت با مسئولیت محدود حدود ۱۱۶۴ یورو معادل 5000PLN است. دیگر هزینه های جانبی شامل ثبت نام شرکت بخش کوچکی از هزینه های راه اندازی یک کسب و کار در لهستان را شامل می شود. اما توجه داشته باشید که سرمایه اولیه لازم برای راه  اندازی یک کسب و کار در لهستان بیشتر به نوع شرکت ثبت شده بستگی دارد. به این مفهوم که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود که یکی از متداولترین و محبوبترین انواع شرکت هاست به سرمایه اولیه 5000PLN نیاز است اما برای ثبت شرکت سهامی باید 100.000PLN سرمایه اولیه داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای اینکه از امکانات بیشتر بهره مند شده و از طرفی مبلغ کمتری برای ثبت شرکت در لهستان سرمایه گذاری کنید، شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید. در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت هر یک از شرکا به میزان مشارکت در سرمایه اولیه بستگی داشته و از طرفی این سبک کسب و کار برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار مناسب خواهد بود. در شرکت با مسئولیت محدود فقط یک مدیر و یک سهامدار برای افتتاح شرکت کافیست اما در شرکت سهامی حداقل باید چند سهامدار حضور داشته باشند و به نوعی شرکت عام بوده و امکان حضور در بورس اوراق بهادار لهستان را نیز خواهد داشت. بنابراین در شرایطی که مایلید وارد بورس اوراق بهادار لهستان شوید، بهتر است شرکت با سهامی عام را انتخاب کنید. علاوه براین، در مورد شرکت با سهامی عام، سهامداران فرصت دارند تا در مدت یک سال سرمایه اولیه لازم را تامین کنند.

 

شرایط ثبت شرکت در لهستان

از جمله مهمترین شروط لازم برای ثبت شرکت در لهستان ارائه یک بیزینس پلن یا طرح تجاری و همین طور تامین سرمایه اولیه است. زمانی که شما برای راه اندازی کسب و کار در لهستان اقدام می کنید، ابتدا باید با توجه به نوع کسب و کاری که انتخاب کرده اید یک بیزینس پلن یا طرح تجاری ارائه دهید که در مدت زمان مشخصی به سودآوری لازم دست پیدا می کند. بنابراین دولت لهستان پس از بررسی طرح تجاری شما در رابطه با سودآوری آن برای کشور لهستان تصمیم گیری می کند. در صورتی که بتوانید موافقت دولت لهستان را در خصوص طرح تجاری خود دریافت کنید، باقی مراحل به سادگی انجام خواهند شد.

از اصلی ترین مراحل ثبت شرکت در لهستان انتخاب نوع شرکت و نام آن خواهد بود. پس از انتخاب نام، باید پیش نویس اساسنامه شرکت را تهیه کرده و مدارک اصلی را فراهم کنید. در این مرحله می توانید به دفاتر اسناد رسمی لهستان مراجعه کرده و حق سرمایه اولیه برای ثبت شرکت و سپس سپرده سهام را افتتاح کنید. به منظور انتقال حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در لهستان ابتدا باید حساب بانکی در لهستان افتتاح کرده تا بتوانید مبلغ را از حساب بانکی خود در ایران به کشور لهستان منتقل کنید. پس از این مرحله شرکت شما به صورت رسمی ثبت شده و اساسنامه نیز باید محضری شود. در نهایت نیز باید شماره ثبت شرکت از دادگاه ملی لهستان دریافت کنید، این مرحله ضروری است چرا که در غیر اینصورت امکان فعالیت وجود نخواهد داشت. پس از ثبت شرکت لازم است تا کد امور مالیاتی و کد بیمه دریافت کنید، تنها در چنین شرایطی است که فعالیت شرکت شما قانونی و اصولی خواهد بود.

در کلیه مراحل ذکر شده کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری می توانند راهنمای شما باشند چون انجام کلیه امور بر اساس قوانین ثبت شرکت در لهستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تنها در چنین شرایطی است که می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن برای راه اندازی کسب و کار در لهستان اقدام کرده و شروع به جذب نیرو کنید. اطلاعاتی که در این مطلب در اختیار شما قرار گرفت چکیده ای از مقالات کامل و جامع مجموعه سروش فردا است، بنابراین اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید یا برای ثبت شرکت در لهستان نیازمند مشاوره تخصصی هستید کارشناسان و وکلای خبره سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند، کافیست از طریق سایت با آن ها در ارتباط باشید.