به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اما گاهی اوقات مشکلاتی پیش می‌آید که نمی‌شود بلیط هواپیما را ارزان بخریم. ما در این مطلب قرار است عواملی را بررسی کنیم که بلیط هواپیما را گران‌تر می‌کنند و راه‌های ارزان‌تر تهیه بلیط هواپیما را هم مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

چطور باید بلیط هواپیما را ارزان بگیریم؟

همه وسایلی را که در فروشگاه‌، بازار‌ یا آژانس‌های مسافرتی هستند، می‌شود ارزان‌تر از قیمت اصلی بخریم؛ اما هر کاری وقت خود را دارد. این کار را می‌شود با بلیط هواپیما هم انجام داد؛ ولی همان‌طورکه گفتیم وقت مخصوص به خودش را دارد. شما اگر می‌خواهید بلیط ارزان بخرید، باید به وقت سفر، نوع ایرلاین، زمان مانده به شروع پرواز و شرایط افرادی دقت کنید که می‌خواهید برایشان بلیط بخرید.

چه وقتی برای مسافرت با هواپیما مناسب است؟

شما وقتی می‌خواهید به مسافرت بروید، باید به این‌که در کدام فصل یا ماه از سال هستید هم دقت کنید. مثلا اگر در فصل تابستان به مسافرت بروید، به‌طبع قیمت بلیط هواپیما بالاتر از بقیه فصل‌ها خواهد بود. در پاییز که فصل بازگشایی مدارس است، قیمت بلیط‌ها کاهش پیدا می‌کنند. در فصل زمستان به‌دلیل سردی بیشتر هوا و سخت‌شدن شرایط مسافرت، بلیط‌ها با قیمت کم‌تری ارائه می‌شوند. فصل بهار، همیشه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر است؛ چون هم تعطیلات سال نو آغاز می‌شود و هم همه مناطق جهان رنگ‌وبوی جدیدی خواهند گرفت.

قیمت چه ایرلاینی مناسب است؟

در ایران ایرلاین‌های زیادی فعالیت دارند. مسافران باید دقت کنند کدام یک از این شرکت‌ها شرایط بهتری دارند. شما باید از آژانس‌های مسافرتی ارزان‌ترین بلیط را رزرو کنید. معمولا آژانس‌هایی که قیمت کمی را برای بلیط‌هایشان ارائه می‌دهند، خدمات سفر را کم می‌کنند. اگر می‌خواهید بلیط‌هایی ارزان از ایران ایر و دیگر ایرلاین‌های کشور رزرو کنید، حتما به سایت علی بابا سری بزنید. این شرکت تضمین می‌کند که کم‌ترین قیمت بلیط هواپیما را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

77

بلیط کنسلی چیست

ممکن است یک مسافر به دلایل مختلف مجبور به کنسلی بلیطش شود. دراین‌صورت، آژانس مربوطه بلیط مسافر را به‌عنوان بلیط لحظه آخری به فروش می‌گذارد. این بلیط‌ها معمولا 24 تا 48 ساعت قبل از پرواز ارائه می‌شوند و قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه بلیط‌ها دارند.

قیمت بلیط برای کودکان

زمانی که قصد رزرو بلیط برای کودکان زیر 10 سال را دارید، بهتر است اول قوانین ایرلاین را مطالعه کنید تا متوجه شوید کدام یک از شرکت‌ها، شرایط بهتری را دراختیار والدین برای خرید بلیط قرار می‌دهند. هر شرکت هوایی قوانین خاص خودش را دارد؛ مثلا قوانین ایران ایر با هواپیمایی ماهان متفاوت است. اگر از قوانین ایرلاین‌ها را مطلع نباشید، ممکن است بلیط مناسب با شرایطتان را پیدا نکنید. شاید ایرلاینی باشد که قیمت بالاتری نسبت به بقیه‌ شرکت‌ها ارائه دهد.

چه عواملی قیمت پرواز را افزایش می‌کند؟

عواملی زیادی وجود دارد که باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها ایرلاین‌ها هستند. برای مثال زمانی که تقاضا برای رزرو بلیط زیاد می‌شود، قیمت بلیط افزایش و در حالت عادی، قیمت کاهش پیدا می‌کند. یکی‌دیگر از عوامل، داخلی یا خارجی بودن پرواز است؛ یعنی وقتی شما بلیط هواپیما خارجی را رزرو می‌کنید، معمولا باید مبلغ بیشتری نسبت به پروازهای داخلی بپردازید.

777

فصل سفر

همان‌طورکه فصل سفر در ارزان شدن بلیط موثر است، در گران شدن آن هم تاثیر بیشتری دارد. در بخش‌های قبل هم گفته شد که ایرلاین‌ها یکی از عواملی‌ هستند که قیمت پرواز را تغییر می‌دهند. هرچه میزان تقاضا بیشتر باشد، بلیط‌ها هم گران‌تر خواهد شد. معمولا در فصل‌های تابستان و بهار شاهد بیشترین قیمت پروازها خواهید بود.

آیا بلیط فرست کلاس گران‌تر است؟

یک مثال رایج بین مردم ایران است که می‌گوید هرچه پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید. این ضرب‌المثل برای خرید بلیط هم صدق می‌کند. طبیعی است که برای رزرو بلیط فرست کلاس هزینه بیشتری را بپردازید، چون خدمات بیشتری دراختیارتان قرار می‌گیرد. در پروازهای فرست‌کلاس معمولا خدمات بهتری دراختیار شما قرار می‌گیرد و به‌همین‌خاطر باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

تقویم قیمتی چیست؟

تقویم قیمتی یکی از بهترین قابلیت‌های علی بابا است. شما می‌توانید در این تقویم قیمت بلیط‌های چند روز قبل و چند روز بعد را ببینید. به این شکل می‌توانید بلیط را در بهترین وقت و با بهترین قیمت بخرید. با کمک این قابلیت می‌توانید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید.

وقتی می‌خواهید یک بلیط ارزان رزرو کنید، باید به چند موضوع دقت داشته باشد. مثلا فصلی که برای مسافرت انتخاب می‌کنید. مساله بعدی ایرلاینی است که با آن به مسافرت می‌روید.

 یکی‌دیگر از موضوع‌هایی که باید قبل از رزرو بلیط هواپیما خارجی یا داخلی توجه داشته باشید، بلیط‌های لحظه آخری است. این بلیط‌ها بسیار ارزان‌تر از بلیط‌های معمولی رزرو می‌شوند. موضوع آخر همراه داشتن کودک در سفر است. این موضوع به ایرلاین‌ها  بستگی دارد؛ مثلا قیمت و شرایط ایران ایر با بقیه ایرلاین‌ها کمی متفاوت است.