به گزارش پایگاه خبری نشان :

برای بسیاری از کارآفرینان و مشاغل کوچک، بازاریابی دیجیتال به فرصتی برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار تبدیل شده است. آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران، موضوعی است که برای بسیاری از مدیران کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

این روزها دیگر همه مدیران کسب و کارها به این موضوع ایمان دارند که باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشند ولی بی شک داشتن دیدی باز از آینده دیجیتال مارکتینگ می تواند بسیار در گام های بعدی و موفقیت های بیشتر تاثیرگذار باشد. به همین دلیل در این مطلب مهمترین پیش بینی ها در این خصوص را ارائه خواهیم داد.

هوش مصنوعی

99

بر اساس تحقیقات انجام شده، 75 درصد از مشاغلی که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می کنند؛ در افزایش رضایت مشتریان خود تا 10 درصد بیشتر، موفق هستند. آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران هم احتمالا به سمت استفاده بیشتر از هوش مصنوعی پیش خواهد رفت.

چت از طریق ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، یکی از مواردی است که در آینده از آن در دیجیتال مارکتینگ بیشتر استفاده می شود. از هوش مصنوعی برای ساده سازی ارتباط با مشتری استفاده می شود و با توسعه فناوری هوش مصنوعی (AI)، چت بات ها، هم به عنوان ابزار پشتیبانی مشتری و هم به عنوان کانال های بازاریابی استفاده خواهند شد.

داده‌های اخیر فیسبوک نشان می‌دهد که 56 درصد از خریداران ترجیح می‌دهند از طریق ارسال پیام خرید کنند تا اینکه با پشتیبان تماس گیرند. چت بات بهترین راه برای ارائه پاسخ های فوری به مشتریان بالقوه است. به طور کلی احتمال می رود که آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران و شیوه های تبلیغات، بی تاثیر از هوش مصنوعی نباشد.

تغییرات سئو در آینده دیجیتال مارکتینگ

 

سئو سایت، یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است که در دیده شدن کسب و کارها تاثیر بسیاری دارد. داشتن یک وبسایت با طراحی خوب که سئو شده باشد، یکی از پیش نیازهای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ  است.

در گذشته شاید کسی که یک وب سایت داشت می توانست مزیت رقابتی بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد. شما می توانستید فقط با سپردن این کار به یک شرکت طراحی سایت، به هدف خود برای فروش بیشتر دست یابید. اما به مرور زمان که رقابت در وب بیشتر شد؛ بهینه سازی وب سایت به موضوعی مهم تبدیل شد.

سئو سایت یکی از مهمترین و پربازده ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است که می تواند برای کسب و کارها بسیار کارآمد باشد. باید گفت برای آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران هم سئو، همچنان مهم خواهد بود ولی بخش هایی از سئو و بهینه سازی وب سایت وجود خواهند داشت که باید اهمیت بیشتری برای آن قائل شد. در اینجا به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ در منابع انگلیسی زبان:

 https://neilpatel.com/what-is-digital-marketing/

مقاله ای جامع در مورد چیستی دیجیتال مارکتینگ به همراه معرفی ابزار و روش های بازاریابی دیجیتال:

https://www.iranweblife.com/what-is-digital-marketing/

 

بهینه سازی برای باکس پاسخ برجسته (Featured Snippets)

 

در گذشته، رسیدن به رتبه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو، همیشه هدف شماره 1 سئو بوده است. اما در آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران، داشتن Featured Snippets حتی مهم تر خواهد بود.

Featured Snippets، بخشی از متن است که معمولا از چند خط بصری بیشتر نیست و در یک کادر جداگانه در بالای نتایج ارگانیک گوگل نمایش داده می شود. برای رسیدن یک سایت به این موقعیت باید از تاکتیک های بسیاری استفاده کرد.

 

به عنوان مثال بهتر است در ابتدای محتوای خود (ترجیحا در 75 کلمه اول) به سوال کاربر پاسخ دهید. همچنین شما می توانید با قرار دادن سوال کاربر در متن اصلی و یک عنوان فرعی از مقاله احتمال نمایش خود در قسمت Featured Snippets را افزایش دهید.

همچنین برای نوشتن مقاله به منابع معتبر استناد کنید و در ادامه مقاله خود، پاسخی که در ابتدای مقاله به کاربر داده اید را توضیح دهید. همه این کارها احتمال دیده شدن شما در این قسمت از نتایج گوگل را افزایش خواهد داد. باید گفت در آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران، رقابت بر سر قرار گرفتن در این بخش خواهد بود پس باید به آن توجه ویژه ای داشت.

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

 

داده های اخیر موتور جستجو نشان می دهند که 27 درصد از کاربران جهانی اینترنت از جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. از آنجایی که در آینده افراد بیشتری از فناوری های اینترنت اشیاء مانند بلندگوهای هوشمند استفاده می کنند؛ باید هم انتظار داشته باشیم که این رقم در سال های آینده افزایش یابد.

همچنین طبق آمار سال 2018، 65 درصد از افراد 25 تا 49 ساله حداقل یک بار در روز با دستگاه های دارای قابلیت صوتی صحبت می کنند و این میزان به سرعت در حال افزایش است.

به همین دلیل سئوی سایت ها براساس جستجوی صوتی در آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. برای بهینه‌سازی سئوی صوتی، بهتر است روی کسب رتبه در کلمات کلیدی طولانی (طول کمتر از چهار کلمه) تمرکز شود.

همچنین استفاده از پرسش های متداول و بهینه سازی سئو داخلی صفحه برای دستگاه های تلفن همراه، می تواند در بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی تاثیر مثبتی داشته باشد. شما می توانید در این زمینه یا در مورد هر بخشی از سئو در آژانس های معتبر دیجیتال مارکتینگ، مشاوره سئو دریافت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن کسب کنید.

در آینده دیجیتال مارکتینگ سئو بهتر خواهد بود یا ppc؟

999

سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که در آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران سئو بهتر خواهد بود یا تبلیغات کلیکی ppc))؟ بهتر است این سوال را با آمار در این زمینه پاسخ دهیم. در سال 2019، یک چهارم کاربران اینترنت یک مسدودکننده تبلیغات را روی مرورگر وب خود نصب کرده بودند و این رقم در این سال ها همچنان در حال افزایش است. این موضوع احتمالا در آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران هم تاثیرگذار خواهد بود و تبلیغات کلیکی دیگر به عنوان بخشی از دیجیتال مارکتینگ آنچنان مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

بنابراین، صاحبان مشاغل باید در نظر داشته باشند که برخی از منابع خود را از استراتژی PPC خود دور کرده و آنها را به سمت کمپین‌های سئو هدایت کنند.

براساس مطلبی که در اینجا به ارائه آن پرداختیم؛ به این نتیجه رسیدیم که آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران، بیش از پیش به ارتقای الکترونیکی نیاز خواهد داشت و باید در همه بخش های دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی برای آینده صورت گیرد. شما می توانید با کمک گرفتن از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، در آینده نسبت به رقبای خود، مزیت رقابتی بیشتری به دست آورید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، با داشتن کارشناسان باتجربه، همیشه به روز است و خود را برای آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران آماده می کند.

لبخند به دیجیتال مارکتینگ با ایران وب لایف

 

9999           

در این زمینه ما به شما آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف را معرفی می کنیم. این آژانس علاوه بر همه ویژگی های گفته شده، به منفعت مشتریان خود توجه ویژه ای دارد و شما می توانید با خیال راحت، انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ را از آنها دریافت کنید.