به گزارش پایگاه خبری نشان :

مربی‌های خانه بازی و مهدکودک‌ها هم بسیار قدرشان بیشتر دانسته شد که کل روز را در کنار فرزندان هستند و برای آموزش و سلامتی روح و جسم آن‌ها تلاش می‌کنند. اما نکته دیگری که در مهدکودک‌ها بسیار پراهمیت است تجهیزات خانه بازی و وسایل یک مهدکودک است. مهدکودک باید از هر نظر ایمن و مرفه باشد تا بچه‌ها در عین حفظ سلامتی، پرنشاط باشند. تجهیزاتی مثل کفپوش، سرسره و تاب لازمه یک مهدکودک مناسب و با کیفیت است و خرید هریک از این وسایل و اطلاع از جنس و کیفیت‌ها بسیار اهمیت دارد. در ادامه به معرفی کفپوش‌های مهدکودک و مزیت آن نسبت به دیگر تجهیزاتی که برای کف مهدکودک استفاده می‌شود، می‌پردازیم. 

کفپوش مهدکودک‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش مهدکودک خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری آن است. این خاصیت ارتجاعی به حفظ ایمنی کودکان کمک کرده و به حفظ اعتماد به نفس آن‌ها در فعالیت‌ها و عدم ترس آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که در خرید کفپوش مهد کودک باید در نظر گرفته شود، راحتی و قابل شست‌وشو بودن آن است، اما باید در نظر گرفته شود که به راحتی خشک شود و همچنین اگر مایعی روی کفپوش ریخت به داخل آن نفوذ نکند و به راحتی بتوان آن را پاک کرد. با وجود بچه‌های پر نشاط و پرتحرک قطعا این موضوع اجتناب ناپذیر است پس کیفیت مناسب کفپوش برای شست‌وشو بسیار مهم و حیاتی است.

در خرید کفپوش مهدکودک به آج‌های آن توجه کنید و همچنین از قابلیت پازلی آن بیشترین بهره را ببرید. آج‌های تعبیه شده روی کفپوش مهدکودک از سر خوردن کودک و همچنین سر خوردن کفپوش روی زمین جلوگیری می‌کند. پس حتما باید دو رو آج باشد و همینطور در صورت انتخاب کفپوش پازلی مناسب این امکان فراهم است تا کفپوش‌ها در هم قفل شده و به یکپارچگی کف سالن یا اتاق کمک کند. همچنین باید کفپوش به گونه ای باشد که با قرار گرفتن صندلی استادیومی روی آن پاره نشود. از دیگر مزیت‌های این کفپوش‌های پازلی این است که به مرور زمان و خراب شدن آن این امکان وجود دارد تا تنها همان قطعه را با قطعه دیگر تعویض و جایگزین کرد که از نظر صرفه اقتصادی به نفع مهدکودک خواهد بود.

از دیگر مواردی که حتما باید در خرید کفپوش، آن را مد نظر قرار داد، بوی فوم است. هرچه کیفیت کفپوش بیشتر باشد و از مواد اولیه مرغوب‌تری ساخته شده باشد بوی فوم آن کمتر بوده و زودتر از بین می‌رود اما این نکته را نباید فراموش کرد که همه کفپوش‌ها تا مدتی بوی فوم را با خود به همراه دارند.

ابعاد و اندازه کفپوش‌ها و موارد استفاده از آن‌ها

کفپوش‌ها معمولا در دو ابعاد 50 در 50 سانتی‌متر و 100 در 100 سانتی‌متر عرضه شده و ضخامت آن‌ها 20، 25، 30 و 45 میلی‌متری است.

همچنین این کفپوش‌ها برای استفاده در مهدکودک، اتاق کودک در منزل، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس دوره ابتدای، همچنین پارک بازی کودکان و سالن‌های ورزشی مناسب است.

استفاده از کفپوش مناسب کودکان و استفاده از آن در محیط‌های ذکر شده مزیت‌هایی دارد که در ادامه به 4 مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. سازگاری با پوست بچه‌ها

وقتی از کفپوش مناسب در مهدکودک استفاده شود علاوه بر حفظ سلامتی کودک از هرگونه آسیب دیدگی، از پوست کودک نیز حفاظت می‌شود. کفپوش‌های تولید شده کاملا با پوست کودک سازگاری داشته و از آن محافظت می‌کند

  1. بهداشتی بودن آن‌ها

یکی از مواردی که همه آن را به خوبی می‌دانیم عدم توجه بچه‌های کوچک به تمیزی و پاکی وسایل است از این رو بسیار مهم و حیاتی است که بچه‌ها در محیط کاملا تمیز و بهداشتی باشند، کفپوش مهدکودک محیط تمیزی را برای بچه‌ها فراهم کرده و علاوه بر آن همانطور که گفته شد بسیار تمیز کردن و نظافت آن آسان است.

  1. سبک و قابل حمل

اکثر مربیان مهدکودک‌ها بانوان هستند و با توجه فرهنگ کشورمان همه شاغلین در مهدکودک‌ها بانوان هستند که بتوانند به خوبی از فرزندان مراقبت کنند از این رو باید در صورت کثیفی یا نیاز به جایگزینی هریک از قسمت‌های کفپوش باید این عزیزان توانایی جابه‌جایی کفپوش را داشته باشند. از این رو این کفپوش‌های سبک و قابل حمل هستند.

  1. ایجاد محیطی رنگارنگ و نشاط بخش

استفاده از این کفپوش‌ها که معمولا در دو شکل طرح‌دار و ساده و در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند به نشاط و شناخت رنگ‌ها در بچه‌ها کمک می‌کنند.

در پایان توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از کفپوش مهدکودک حتما در خرید کفپوش با کیفیت دقت لازم را به عمل آورده و به طور خلاصه باید در نظر داشت که کفپوش مهدکودک باعث ایجاد نشاط و دلپذیرتر شدن محیط برای کودکان کرده، جنس آن و ضخامت آن از سلامتی کودک محافظت کرده و بهداشتی و قابل شست‌وشو بدون محیطی ایمن را برای فرزندان ایجاد خواهد کرد.

با استفاده از کفپوش با کیفیت در مهدکودک به اعتماد مربیان و خانواده‌ها کمک کنید