به گزارش پایگاه خبری نشان :

 نام ارزهای دیجیتال با بیت کوین گره خورده است. برای اقدام به خرید بیت کوین، ابتدا لازم است به طور کامل با این ارز دیجیتال آشنا شوید، و سپس تصمیم به سرمایه گذاری در بازار این ارز بگیرید.

معرفی بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال غیر متمرکز است که در ژانویه 2009 توسط ساتوشی ناکاماتو به وجود آمد. این ارز دیجیتال دنبال کننده اهدافی است که در وایت پیپر آن قید شده است. هویت فرد یا گروهی که اولین ارز دیجیتال دنیا را به وجود آورده اند همچنان نامعلوم است. هدف بیت کوین فراهم آوردن بستری برای کاربران است تا بتوانند با کارمزد پایین تراکنش های آنلاین و مجازی را انجام دهند، و بر خلاف ارز های رایج مانند دلار و یورو توسط قدرت مرکزی کنترل نمی شود.

بیت کوین به این دلیل یک ارز دیجیتال شناخته می شود که امنیت آن توسط کریپتوگرافی یا رمز های دیجیتال تامین میشود. بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و تمامی تراکنش های بیت کوین به صورت اینترنتی و بر بستر بلاک چین صورت می پذیرند. این تراکنش‌ها همگی در دفتر کل بیت کوین ثبت می شوند، و برای تمامی کاربران در دسترس هستند. خاصیت غیر متمرکز بودن بیت کوین باعث بالا رفتن امنیت آن می شود زیرا کسی نمیتواند اسناد آن را دستکاری کند.

تمامی تراکنش های بیت کوین توسط فرایندی به نام ماینینگ تایید می شوند. این فرایند شامل محاسبات سنگین و پیچیده ای است که توسط کامپیوتر های مخصوص صورت می گیرند. بیت کوین توسط هیچ دولت و یا بانک چاپ و پشتیبانی نمی شود. با اینکه معاملات بیت کوین در بسیاری از کشور ها قانونی شمرده نمی شوند، اما بیت کوین در سرتاسر دنیا بسیار پرطرفدار است و ظهور این ارز دیجیتال باعث به وجود آمدن تعداد زیادی از ارز های دیجیتال دیگر شده است.

55

بیت کوین اولین ارز دیجیتال در طول تاریخ است.

 

درک بهتر بیت کوین

شبکه بیت کوین که از آن با بلاک چین بیت کوین (وب سایت) نیز یاد می شود، متشکل از تعداد زیادی نود یا ماینر است که به صورت مداوم به تشکیل بلوک هایی برای شبکه بلاک چین بیت کوین مشغول هستند. بلاک چین بیت کوین یا همان شبکه بیت کوین در واقع متشکل از بلوک هایی است که اطلاعات مربوط به معاملات بیت کوین را در خود ذخیره میکنند و زنجیروار به یکدیگر متصل میشوند. به این خاطر که تمام کامپیوتر های دخیل در پروسه ی تولید بلاک‌ها نسخه ای مشابه از این زنجیره را در اختیار دارند و هر کس بدون محدودیت و با شفافیت کامل به آنها دسترسی دارد، امکان دستکاری این اطلاعات تقریبا صفر می باشد.

لازم است بدانید که تنها 21 میلیون بیت کوین در دنیا وجود دارد، که تا این تاریخ در سال 2021 بیش از 18.8 میلیون بیت کوین استخراج شده است. یعنی تنها در حدود 2 میلیون بیت کوین باقی مانده تا استخراج شود. تعداد محدود بیت کوین یکی از عوامل بالا بودن ارزش این ارز دیجیتال است.

55

پیش از اقدام به خرید بیت کوین لازم است با آن آشنایی کامل داشته باشید.

 

خرید بیت کوین

حال که نسبتا با مهم ترین ارز دیجیتال، بیت کوین، آشنایی پیدا کرده اید، باید درباره خرید بیت کوین صحبت کنیم. سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال، مخصوصا بیت کوین، در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. افراد با نیت های متفاوتی اقدام به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین میکنند. دو دسته اصلی از کاربران دنیای ارز های دیجیتال هولدر ها و تریدر ها هستند که در ادامه مطلب با آنها بیشتر آشنا می شویم.

  • هولدر ها: این گروه از سرمایه گذاران تنها با نیت نگهداری بلند مدت اقدام به خرید بیت کوین میکنند. بسیاری معتقدند که این دسته برندگان اصلی بازار بیت کوین هستند، زیرا بدون توجه به نوسانات بازار دارایی خود را حفظ میکند و تا زمانی که چند برابر سود نکنند، دست به فروش دارایی های خود نمیزنند. هولد در زبان انگلیسی به معنای نگهداری می باشد. این استراتژی مناسب افرادی می باشد که با دارایی مازاد اقدام به خرید بیت کوین می کنند، زیرا ممکن است مدت طولانی زمان ببرد تا آنها به سود مورد نظر خود دست پیدا کنند. سرمایه گذارانی که این استراتژی را در پیش گرفته اند، پیش از اقدام به خرید بیت کوین، برای خود کیف پول ارز دیجیتال میسازند، تا دارایی خود را در آن ذخیره کنند. استفاده از کیف پول های دیجیتال باعث تضمین امنیت سرمایه شما می شود.
  • تریدر ها: این گروه از کاربران دنیای ارز های دیجیتال را می توان به موج سوارانی تشبیه کرد که از نوسانات بازار به کسب درآمد می پردازند. این گروه هنگامی به خرید بیت کوین مشغول می شوند که قیمت آن فروکش میکند، و با کوچکترین نوسان و افزایش قیمت، دارایی خود را نقد میکنند و سود خود را بر میدارند. این چرخه همیشه در حال انجام است، یعنی تریدر ها یا معامله گران در کف قیمت به خرید بیت کوین مشغول می شوند و با افزایش آن در اولین فرصت اقدام به فروش آن میکنند. این استراتژی بیشتر مناسب افرادی است که میخواهند به صورت ماهانه درآمدی از این طریق صاحب شوند. لازم به ذکر است که تریدر بودن نیازمند وقت و مطالعه فراوان است، یعنی کسی که میخواهد تریدر شود باید خود را آماده کند تا تمام زمانش را روبروی مانیتور صرف تحلیل نمودار قیمت ها بکند.

 

پیش از خرید بیت کوین باید استراتژی مورد نظر خود را تعیین کنید.

 

چگونه بیت کوین بخریم؟

درست مانند دیگر ارزهای دیجیتال، بیت کوین را می‌توانید از طریق صرافی های معتبر خارجی مانند بایننس یا کراکن خریداری کرد اما این صرافی‌ها به دلایل تحریم ممکن است دارایی شما را بلوکه کنند پس خیلی بهتر است تا از صرافی‌های داخلی مانند اوکی اکسچنج استفاده کنید تا خیالتان از بابت امنیت دارایی‌هایتان راحت باشد. بیت کوین اصلی ترین ارز دیجیتال است و کلمه ارز دیجیتال با بیت کوین مفهوم می یابد، پس این ارز در تمامی صرافی های آنلاین که به خرید و فروش ارز های دیجیتال مشغول هستند، لیست شده است. شما از هر صرافی که بخواهید بیت کوین خریداری کنید باید در آن صرافی ثبت نام کرده باشید و احراز هویت شما تکمیل شده باشد. خرید بیت کوین درست مانند خرید دیگر ارز های دیجیتال، بسیار سریع و بدون دردسر انجام میگیرد. بعد از خرید بیت کوین به راحتی می توانید دارایی خود را به کیف پول منتقل کنید، یا اگر قصد ترید کردن دارید می توانید بیت کوین خود را در کیف پول یا همان حساب صرافی نگه دارید تا در هنگام نیاز، در دسترس شما باشد.

 

بیت کوین مهم ترین ارز دیجیتال است که در تمام صرافی های ارز های دیجیتال لیست شده است.

 

جمع بندی

پیش از اقدام به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در بازار آن، حتما مطالعه کافی را داشته باشید تا بتوانید صاحب سود شوید. اگر بدون مطالعه وارد این بازار شوید و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید، ریسک زیادی برای دارایی شما به وجود می‌آید. همچنین پیش از خرید بیت کوین، استراتژی خود را مشخص کنید، تا بتوانید دارایی خود را به نحو احسن مدیریت کنید، و سود کافی از سرمایه گذاری تان عاید شما شود.