به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروز میخواییم درباره مشاوره صحبت کنیم و به طور خاص درباره مشاوره کسب و کار که این روزها به یک امر بسیار مهم در همه زمینه های کاری تبدیل شده است و وجود یک مشاور یه امر ضروری به حساب می آید.

وظیفه مشاور کسب و کار چیست؟

مشاوره کسب و کار در چند زمینه می تواند فعالیت داشته باشد. ابتدا به ساکن هر کارفرمایی در جهت بهبود اوضاع کاری خود در بازار بزرگ صنایع خود باید به فکر یک مشاور باشد که از صفر تا صد در کنار مدیر مشغول به کار باشد و راه های درست حرکت آن کسب و کار را ترسیم کند.

به دلیل مشغله های زیاد یک مدیر در سازمان، شرکت و یا کارخانه اجازه تفکر آزادانه و تصمیم گیری درست در یک سری از زمینه ها را نمی دهد و همین امر امکان دارد برای یک کسب و کار مضر و یا حتی ضررهای جبران ناپذیر داشته باشد.

به همین امر مشاور در زمینه ی درخواست شده هم تجربه کافی دارد و هم به صورت آکادمیک در این زمینه تحصیل کرده است و باعث می شود، زمان هایی که مدیر امکان تفکر و تصمیم گیری ندارد را با مشاور جبران کرده و بهترین تصمیم را در جهت راهبرد صحیح سازمان خود اجرا کند.

33

مشاور کسب و کار در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟

مشاور میتواند در تمام دسته بندی های کاری فعالیت کند مگر در زمینه های خاص و تخصصی که نیازمند یک نیروی کارآزموده در آن زمینه و با تجربه باشد. در غیر این صورت یک مشاور می تواند در زمینه هایی مثل: بازاریابی، تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و امثال این موارد فعالیت داشته و به مدیر مجموعه کمک کند.

یک سری فعالیت ها به صورت عمومی قابل اجرا در این زمینه ها می باشد و یک سری به صورت اختصاصی. منظور از این مطلب این است که یک برنامه ریزی برای همه ی کسب و کارها قابل اجرا نیست و امکان دارد جواب عکس دهد به همین دلیل یک مشاور باید قدرت اجرای برنامه ریزی ها متنوع و متفاوت را داشته باشد آن هم مرتبط با آن شغل.

مشاوره مخصوص چه کسانی است؟

به اعتقاد بعضی ها مشاوره فقط برای کسانی است که دارای شغل های پردرآمد و پولساز می باشد و حتما باید مدیر مجموعه یک فرد سن و سال دار و با تجربه چندی ساله باشد، اما کاملا این صحبت برعکس و اشتباه است به این دلیل که مشاوره برای تمامی افرادی که حتی روزهای اولیه کسب و کار خودشان است هم واجب است. به عنوان مثال صاحبان ایده ها و استارتاپ ها که در شروع کار خود حتما باید بدانند که روی چه موضوعاتی تمرکز داشته و آنها را ارتقا دهند و یا حتی چگونه خودشان را به دیگران بشناسانند.

 

مشاوره کسب و کار برای راه اندازی هم استفاده می شود؟

به عقیده بعضی از دوستان و همکاران مشاوره زمانی باید شروع شود که آن کسب و کار بعد از سال ها فعالیت حالا برای ارتقا کیفیت محصول یا خدمات خود به فکر مشاور افتاده است در صورتی که یک مشاور کسب و کار می تواند صاحبان ایده ی اولیه را کمک کرده و با طراحی پلن تجاری (business plan) آنها را به راه اندازی کسب و کار خود و در ادامه برندینگ (Branding) جهت دیده شدن در بازار انجام دهد.

راه های تولید محصول، سپس معرفی آن محصول توسط تبلیغات، تحلیل بازار و رقبا و در انتها معرفی بهترین راه حل جهت ارتقا آن ایده توسط مشاور قابل انجام می باشد. یکی دیگر از راه های کمک سرمایه گذاری در بهترین حالت و یا جذب سرمایه گذار هم می تواند در این مرحله به آن مدیر کمک شایانی کند.

به طور کلی می توان گفت مشاوره باعث مواردی اعم از: کاهش ریسک عملکرد هم از نظر فنی و هم از نظر مالی، ارائه بهترین راه حل برای افزایش بهره وری،

نتیجه:

اعتماد به یک فرد که در زمینه های مختلف هم تجربه داشته و هم به صورت آکادمیک مطالعه کرده باشد و همچنین خود در میان کسب و کارها و بازارها و دانشگاهیان حضور داشته باشد امر مهمی است که مشاوره کسب و کار خود را به او داده و از نظراتش در جهت بهره وری کار استفاده کنیم. به همین امر مشاوره کسب و کار آرمین نورانی یکی از همان راه حل ها و افرادی است که در جهت افزایش میزان فروش و بازاریابی محصول یا خدمات شما میتواند در کنار شما باشد.