به گزارش پایگاه خبری نشان :

کنکور و آزمون ورود به دانشگاه یکی از چالش های اصلی برای بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان به دنبال کتاب کنکور به جهت حل نمونه سوالات مربوط به کنکور هستند تا بتوانند در این چالش سر بلند بیرون آمده و با رتبه خوب به دانشگاه مورد نظر راه پیدا کنند.       

مهم ترین چیز برای سربلند بیرون آمدن از این چالش بزرگ، داشتن یک برنامه ریزی خوب و جامع بوده که بتوان بهترین بهره را در هنگام مطالعات درسی از آن برد. به همین دلیل کتاب های تست کنکور و یادگیری ساده دروس می توانند در آسان تر کردن هر چه بیشتر این آزمون کمک کننده باشد.

معرفی بهترین کتاب ها و انتشارات مربوط به کنکور ریاضی

کتاب های ماجراهای من و درسام: این کتاب که توسط انتشارات خیلی سبز منتشر شده یکی از جمله بهترین کتاب های موجود برای دانش آموزان رشته کنکور ریاضی است. با مطالعه این سری از مجموعه کتاب ها می توان به راحتی نمره 20 را بر هر درس گرفت و به طبع کنکور را با رتبه بالایی پشت سر گذاشت. درون این سری از کتاب ها می توان ساده ترین و بهترین راه حل ها را مطالعه کرده و به شیرینی تمام دروس را فرا گرفت.        

مهم ترین چیزی که در خصوص این کتاب ها وجود دارد این است که می توان این کتاب ها را مناسب برای هر پایه ای دریافت کرد تا بتوان کنکور را با اعتماد به نفس بیشتر و  رتبه بالاتر پشت سر گذاشت. از برخی وسایل مطالعه همچون هایلایتر کتابی، مداد شمعی و سایر وسایل به جهت علامت گذاری و خط کشی موارد مهم و یادگیری بهتر مفاهیم استفاده می شود که به درک بیشتر دروس کمک کرده و در هنگام خواندن مجدد دروس مطالب قابل فهم تر خواهند شد.

کتاب های سیر تا پیاز: این سری از کتاب ها که آنها را به عنوان خودآموز نیز می شناسند از جمله بهترین کتاب های آموزشی برای مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه دوران متوسطه و دانش آموزان رشته ریاضی است.  کتاب سیر تا پیاز توسط انتشارات گاج منتشر شده و تمام تلاش این مجموعه بر این بوده است تا دانش آموزان بتوانند به صورت خط به خط تمامی مطالب و مفاهیم موجود در کتاب درسی خود را فرا گرفته و توانایی های خود را ارتقا ببخشند.

این مجموعه کتاب ها دارای درس نامه های جامع و کاملی بوده و  تمام فصول را به صورت جزئی و نکته دار توضیح داده است. این کتاب علاوه بر دانش آموزان یکی از بهترین مجموعه کتاب ها برای معلمانی بوده که از راه دور به دانش آموزان خود آموزش می دهند. این مجموعه کتاب ها از 3 بخش کلی که شامل: آموزش، پرسش های تشریحی و پرسش های چهار گزینه ای بوده تشکیل شده که موجب می شود تا دانش آموزان علاوه بر یادگیری صحیح مطالب، به خوبی با نکات موجود در هر درس نیز آشنا شوند.

کتاب های سبز: به احتمال زیاد نام کتاب های سبز را شنیده اید، این مجموعه کتاب های کانون توسط قلم چی منتشر شده است که تمامی این کتاب ها با جلدهایی به رنگ سبز منتشر شده اند. دروس موجود در این مجموعه کتاب ها به زبان ساده آموزش داده شده و نکات کلیدی و مهمی درون آن بیان شده که به فهم و یادگیری بیشتر درس ها به خصوص دروس ریاضی کمک می کند.  

رویکرد اصلی این کتاب ها پرداختن به سوالات کنکور ریاضی و سایر رشته ها بوده و به جهت یادگیری بیشتر دانش آموزان سوالات مربوط به امتحانات نهایی و سایر امتحانات مدارس از سراسر کشور نیز درون این کتاب وجود دارد. این مجموعه کتاب ها به سادگی به رفع ابهام مسائل کمک کرده و به طور کامل به آموزش مسائل پیچیده می پردازد تا دانش آموزان بتوانند درک بهتری از حل آنها داشته باشند.

کتاب های فضایی: این سری از کتاب های کنکور هر آنچه را که دانش آموزان به جهت داشتن بهترین نتایج کنکور و سایر آزمون های ریاضی به آن نیاز دارند را برای آنها فراهم می سازد. مجموعه کتاب های فضایی توسط انتشارات مهر و ماه منتشر شده و دارای آموزش کامل و بسیار مفهومی و عمیق بر کتاب های درسی جدید بوده و تمامی مباحث مربوط به کنکور ریاضی را که شامل دروس دهم تا دوازدهم است را در بردارد. با مطالعه این کتاب ها می توان به خوبی تست های موضوعی مختلف را که در پایان هر درس وجود دارند حل کرد.   

این سری کتاب ها به خوبی و با روش های جدید به پاسخ دهی سوالات تست های کنکور چندین سال اخیر پرداخته و این پاسخ نامه ها به صورت تشریحی آورده شده که درون آن مسائل به دو روش و یا حتی بیشتر حل می شوند تا دانش آموزان بتوانند درک بهتری از حل مسائل داشته باشند.

کتاب های مبتکران: این انتشارات فرهنگی بیش از 30 سال است که فعالیت داشته و بیشتر از 3200 کتاب در زمینه های مختلف از جمله کتاب های آموزشی کنکور در تمامی رشته ها را منتشر کرده است. مجموعه کتاب های این انتشارات مناسب برای تمامی آزمون ها به ویژه آزمون کنکور ریاضی بوده که تست های کنکور ریاضی را به خوبی پوشش داده و تمامی مسائل موجود در تست ها را به زبانی ساده و صریح بیان کرده و به آنها پاسخ می دهد.

مجموعه کتاب های این انتشارات مناسب برای کودکان و نوجوانان بوده و دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی قادر به تهیه کتاب های آموزشی مناسب با پایه تحصیلی مربوطه خود هستند. بهترین چیزی که می تواند در حل سوالات تستی و تشریحی به دانش آموزان کمک کند یادگیری نکات کوچک و بزرگ مربوط به هر درس است. این مجموعه کتاب ها شامل نکات بسیار زیاد بوده که به فهم سریع تر و ساده تر دانش آموزان کمک می کند.

یادگیری پایه ای دروس پیش از متوسطه دوم

مطالعه پیش از کنکور و خرید کتاب کنکور تنها به دانش آموزان سال آخر دبیرستان اشاره ندارد و بسیاری از دانش آموزان از پایه های پیش تر نیز به دنبال تقویت دروس خود به صورت پایه ای هستند. یکی از کتاب های مهم در این زمینه کتاب گام به گام نهم بوده که تمامی دروس پایه نهم متوسطه را پوشش داده و می تواند به صورت جامع به توضیح اصولی در خصوص تمامی دروس این پایه بپردازد.  

درون این کتاب تمرین های متنوعی وجود دارد که دانش آموزان می توانند مبانی دروس را به خوبی مطالعه کرده و به ساده ترین شیوه آنها را بیاموزند. این کتاب از جمله معتبرترین کتاب ها برای پایه نهم بوده و می تواند به پاسخگویی و توضیح در خصوص هر یک از سوالات مربوطه بپردازد.