به گزارش پایگاه خبری نشان :

نام این جزایر از دوره بیزانس گرفته شده است، زمانی که شاهزادگان و امپراتورها به آنجا تبعید شدند. اما در دوره عثمانی، به ویژه در حدود قرن نوزدهم با استفاده از قایق های بخار، این جزایر به تفرجگاهی محبوب برای ثروتمندان استانبول تبدیل شدند و آن ها خانه های چوبی خود را در این جزایر ساختند.  جوامع یهودی، یونانی و ارمنی بخش بزرگی از ساکنان جزایر بودند. امروزه این جزایر مقاصد گردشگری محبوب برای گشت و گذارهای روزانه به ویژه در ماه های تابستان هستند. علاوه بر عمارت های چوبی قدیمی به سبک ویکتوریایی، صومعه ها و ساختمان های تاریخی زیادی در این جزایر وجود دارد.

4

هزینه رفتن به جزیره پرنس استانبول

جزیره های پرنس

چهار جزیره اصلی مجمع الجزایر استانبول عبارتند از Büyükada، Heybeliada، Burgazada و Kinaliada هستند. آنها با کشتی از بشیکتاش، امینونو و کاباتاش از سمت اروپایی و کادیکوی و بوستانچی از سمت آسیایی قابل دسترسی هستند. یکی از جنبه های جالب جزایر پرنس این است که مجمع الجزایر یک ترکیب قومی و فرهنگی واقعی است، هر جزیره دارای اکثریت جامعه مذهبی است.

کینالیادا استراحتگاه اسقف های ارمنی استانبولی بود، بورگازادا دهکده ماهیگیران یونانی بود، هیبلیادا جزیره بورژوازی ترک و یونانی قسطنطنیه بود و در نهایت بزرگترین جزیره، بویوکادا، در بین یهودیان و اروپایی ها محبوب بود. برای اطلاع از خرید بلیط تهران استانبول با سایت تریپ در ارتباط باشید.

جزیره بویوکادا ((Büyükada

بویوکادا بزرگترین و مشهورترین جزیره تو مجمع الجزایر پرنس است. برخی از بناهای تاریخی این جزیره عبارتند از: کلیسا و صومعه آیا یورگی متعلق به قرن ششم، کلیسای آیوس دیمیتریوس، کلیسا و صومعه هریستوس، و مسجد حمیدیه که توسط سلطان عثمانی عبدالحمیت دوم ساخته شده است.

شما می توانید در این جزیره کالسکه اسبی کرایه کنید و یک مسیر طولانی را برای بازدید از جزیره تماشا کنید. برخلاف بخش جنوبی آرام و جنگلی، بخش شمالی بویوکادا یک منطقه مسکونی زیبا است که نزدیک به اسکله است، بنابراین بیشتر قایق های تفریحی خصوصی در قسمت جنوبی لنگر می اندازند. خیابان معروف چانکایا مملو از خانه‌ های چوبی است و یکی از آنها محل سکونت سیاستمدار مشهور روسی لئون تروتسکی است. یکی دیگر از بناهای تاریخی که نباید از دست داد، صومعه ارتدکس یونانی ایا یورگی (سنت جورج) است.

این جاذبه اصلی جزیره است، در بالای بلندترین تپه بویوکادا واقع شده است و مناظر خیره کننده ای از مجمع الجزایر و استانبول را ارائه می دهد.  این جزیره دو تپه دارد، اولین تپه و نزدیک ‌ترین تپه به دهکده هریستواست، در بالای آن یک سازه چوبی عظیم خواهید دید که گمان می ‌رود بزرگترین در اروپا باشد.

این سازه در ابتدا به عنوان یک هتل طراحی شده بود، اما سلطان آن را رد کرد و ساختمان به یک یتیم خانه یونانی تبدیل شد. هنگامی که جمعیت یونان در ترکیه در قرن بیستم کاهش یافت، یتیم خانه درهای خود را بسته و در حال حاضر متروکه است. دماغه دیل مکان مورد علاقه برای پیک نیک است و ساحل یوروک به روی عموم باز است. رستوران ها، کافه تریاها و مغازه های زیادی در اطراف اسکله قرار دارند. یک موزه کوچک نیز در این جزیره وجود دارد و همچنین چندین هتل کوچک وجود دارد که مردم برای تعطیلات آخر هفته در آنها اقامت می کنند.

بویوکادا پر از گنجینه های کوچک است، در فاصله تنها یک ساعت با قایق از شهر، خود را در محیطی زیبا و طبیعی کاملا متفاوت از هرج و مرج کلان شهر استانبول خواهید دید. در زیر چند مکان دیدنی در جزیره بویوکادا را خواهید شناخت.

1. آلاچیق

این آلاچیق ها که در پایان قرن دوم و اوایل قرن بیستم ساخته شده اند، ترکیبی از معماری غربی و معماری ترک هستند. بسیاری از آلاچیق ها در سبک آرت نو با دنبال کردن مسیر قابل مشاهده هستند.

2. مسجد حمیدیه

بنا به دستور عبدالحمید دوم در سال 1895 این مسجد ساخته شد. محراب و تقلید کاشی روی دیوارها از جذابیت خاصی برخوردار است.

3. مسجد نظام

این مساجد اخیر با توجه به نیازهای جزیره ساخته شده است.

4. کلیسا و صومعه ایا یورگی

این کلیسا که در سال 1751 به عنوان یک کلیسای کوچک ساخته شده است، جایگاه مهمی در اقلیت ارتدکس دارد. طبق اعتقاد ارتدوکس ها، از 23 آوریل تا 24 سپتامبر، برای عبادت باید به کلیسا بروند.

5. یتیم خانه یونانی

یتیم خانه جزیره بویوکادا، بزرگترین سازه چوبی اروپا و دومین سازه بزرگ در جهان است ، از سال 1964 مورد استفاده قرار نگرفته است اما همچنان عظمت خود را حفظ کرده است.

جزیره هیبلیادا ((HEYBELİADA

هیبلیادا دومین جزیره بزرگ و احتمالا طبیعی ‌ترین جزیره است، علاوه بر پوشش گیاهی سرسبز، خانه ‌های چوبی زیبا، یک صومعه ارتدکس یونانی در بالای جزیره و موسسه الهیات ارتدکس هالکی و یک موسسه آموزش عالی برای تشکیلات مذهبی را خواهید دید.

هیبلیادا از چهار تپه با حداکثر ارتفاع 140 متر تشکیل شده است. در اطراف این تپه ها مکان های زیادی برای بازدید وجود دارد، این جزیره برای دوچرخه سواری و پیاده روی مناسب است. در گذشته، این جزیره معادن مس خود را داشت که امروزه تعطیل شده است. یکی از آکادمی های نیروی دریایی و دیگری دبیرستان ارتدکس یونانی است که در این جزیره واقعه شده است.

دبیرستان ساختمان بزرگی است که روی تپه ای در میان درختان کاج قرار دارد، اما امروز تعطیل است. کاخ هالکی یک هتل معروف است که در سال 1862 برای والدین دبیرستان یونان ساخته شد، و در اثر آتش سوزی ویران شد سپس در سال 1995 به عنوان هتل بازسازی شد.  یک کلیسای کوچک اختصاص داده شده به نام مریم مقدس در حیاط نیروی دریایی قرار دارد، همچنین یک ساحل عمومی در یک خلیج زیبا و یک باشگاه ورزش های آبی در جزیره هیبلیادا وجود دارد.

می توانید از رستوران ها و کافه تریاهای زیادی در اطراف اسکله لذت ببرید و غذاهای محلی و ماهی تازه را امتحان کنید. این جزیره همچنین در ماه های زمستان شلوغ است زیرا مدارس و آسایشگاه زیادی دارد، همچنین مسیرهای پیاده روی زیادی بر فراز تپه ها و در میان نخلستان های کاج وجود دارد. برای رزرو تور استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید.

1. کلیسای ایا یورگی کلیف

این کلیسا که بر روی صخره ای مرتفع واقع شده است، به دلیل رنگ صورتی آن جلب توجه می کند. این کلیسا در ساحل جنوبی جزیره هیبلیادا قرار دارد که توسط کاج ها و درختان دیگر احاطه شده است.

2. آسایشگاه هیبلیادا

این مرکز به دلیل جنگل های کاج جزیره و اثر درمانی آب و هوای جزیره بهترین مکان برای درمان بیماری آسم و سل است.

3. خانه حسین رحمی گورپینار

خانه ای که  نویسنده حسین رحمی گورپینار بین سال های 1912 تا 1944 در آن زندگی می کرد امروزه به عنوان موزه استفاده می شود. خانه ای که برخی از کتاب ها و وسایل شخصی نویسنده در آن به نمایش گذاشته شده است را می توان رایگان بازدید کرد.

جزیره بورگازادا (Burgazada)

بورگاز سومین جزیره بزرگ مجمع الجزایر است، این جزیره  بسیار آرام است که توسط شهروندان یونانی امپراتوری عثمانی قابل سکونت شده است.  این جزیره به ترکی Burgaz و در یونانی Antigoni نامیده می شود، نام آن از دمتریوس اول، یکی از جانشینان اسکندر مقدونی گرفته شده است که قلعه ای به نام پدرش آنتیگونوس (Burgaz به معنی "قلعه") ساخته است. در کنار اسکله بورگاز، چایخانه ها و کافه‌ های قدیمی را خواهید دید. خانه Sait Faik Abasıyanık در بین خانه های تاریخی جزیره یکی از تفریحگاه های تابستانی مورد علاقه استانبول است و جایگاه ویژه ای برای ترک ها دارد. بورگاز با مناظر طبیعی زیبا و کلیساهای تاریخی خود منتظر استقبال شما در اسکله است.

اکنون در این جزیره یک کافه تریا وجود دارد که مناظر عالی از غروب خورشید را ارائه می دهد. یک باشگاه زیبای قایقرانی و ورزش های آبی وهمچنین  سواحل صخره ای زیادی در این جزیره وجود دارد.

1. موزه Sait Faik Abasıyanık

Sait Faik Abasıyanık موزه ی یکی از مهمترین نویسندگان ادبیات معاصر ترکیه است که بخش قابل توجهی از زندگی خود را در این جزیره گذرانده است. در عمارتی که او بین سال های 1906 تا 1954 در آن زندگی می کرد، می توانید وسایل شخصی، کتابخانه و یادداشت های او را ببینید.

2. کلیسای ایایان

این کلیسا که با گنبدی که بر روی یک تپه مرتفع قرار گرفته است، جلب توجه می کند، این کلیسا در سال 1899 ساخته شده است. بنای تاریخی غنی آن را به یکی از مهم ترین آثار تاریخی جزیره تبدیل کرده است.

3.  کالپازانکایا  Kalpazankaya

کالپازانکایا واقع در غرب جزیره بورگاز است، و نام خود را از چاپ پول های تقلبی گرفته است که این منطقه در گذشته به آن نام مشهور بوده است و فقط برای خوردن غذا مناسب است.

44

 

قیمت تور جزیره پرنس استانبول

کینالیادا (KINALIADA)

کینالیادا کوچکترین جزیره از چهار جزیره اصلی مجمع الجزایر و کم جنگل ترین آن ها است. Kınaliada به معنای جزیره ada  و حنا kına  که به رنگ آبی است که جزیره را با این رنگ غوطه ور می کند.

مسجد کینالیادا ساخته شده در سال  است1964، و کلیسای Surp Krikor Lusavoriç  تنها کلیسای ارمنی در جزایر پرنس می باشد. صومعه و کلیسای کریستوس، کلیسای ارتدکس یونانی Panayia و عمارت ‌ها جزیره همگی نزدیک به یکدیگر هستند و می ‌توانید پیاده از آنها بازدید کنید. کینالیادا خانه های تابستانی زیبایی دارد که مردم آن را برای فصل تابستان اجاره می کنند و جامعه بزرگ ارمنی این جزیره را برای تعطیلات تابستانی خود ترجیح می دهند.

سواحل زیبای آن گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند، ساحل آیازما یکی از سواحل زیبای این جزیره است. جزیره کینالیادا باشگاه ورزش های آبی و یک استخر المپیک نیز دارد. صومعه هریستوس در بالای تپه قرار دارد و توسط امپراتور بیزانس رومانوس چهارم (دیوژن) در حالی که او به اینجا تبعید شده بود و جایی که در آنجا دفن شده بود ساخته شد. این صومعه فقط روزهای جمعه برای عموم باز است، چندین رستوران و کافه تریا در امتداد اسکله وجود دارد و در سمت چپ مسجد قرار دارند.

رفت و آمد در جزایر

رفتن به جزایر پرنس استانبول با وسایل نقلیه موتوری ممنوع است. برای رفت و آمد در جزایر بایستی از کالسکه (فایتون) استفاده کرد، اما این وسیله جابجایی به دلیل رفتار بدی که با اسب ها می شود باعث نارضایتی گردشگران زیادی شده است.

بنابراین توصیه می شود از دوچرخه برای گشت و گذار در جزیره استفاده کنید تا بدرفتاری با اسب ‌هایی که هر روز و در طول روز ده‌ ها نفر را حمل می ‌کنند، بدون اینکه قادر به توقف باشند را، تشویق نکنید.

قیمت کرایه دوچرخه به طور متوسط بین 25 تا 50 لیر در روزهای هفته یا آخر هفته است، امکان اجاره ساعتی آن نیز وجود دارد. شما باید یک مدرک شناسایی را به عنوان سپرده بگذارید. غرفه های کرایه دوچرخه معمولاً نقشه ‌های جزیره را به صورت رایگان توزیع می ‌کنند.

شما همچنین می توانید با قایق به صورت رایگان بین جزایر پرنس استانبول حرکت کنید، قایق ها در هر جزیره اصلی توقف دارند.

555

جزایر استانبول

ویژگی های جزایر پرنس در استانبول

استانبول دارای جاذبه گردشگری مهم است که تقریبا هر کدام از آنها یک روز کامل از تعطیلات شما را می گیرد بازدید از جزیره پرنس یکی از فوق العاده ترین تفریحات استانبول است. در این جزایر محیط آرام یک قرن پیش حفظ شده است زیرا هیچ وسیله نقلیه موتوری شخصی در هیچ یک از جزایر مجاز نیست. همه باید با دوچرخه یا کالسکه رفت و آمد کنند. در این سفر شما از تنگه بسفر و دریای مرمره عبور می کنید و کاخ توپکاپی، ایاسوفیا، مسجد آبی، نقطه سراگلیو و در واقع تمام استانبول را از زاویه ای متفاوت تماشا می کنید.

قیمت‌ های غذا و اقامتگاه های در این جزایر بالا است، زیرا تمام مواد غذایی باید با قایق به جزایر آورده شود و این جزایر یک مقصد توریستی محبوب هستند. برای رزرو هتل استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید.

سخن آخر

جزایر پرنس استانبول که به زبان ترکی به آن آدالار می گویند، مجمع الجزایری در دریای مرمره هستند. آنها مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند. علاوه بر عمارت های چوبی قدیمی به سبک ویکتوریایی، صومعه ها و ساختمان های تاریخی زیادی در این جزایر وجود دارد. برای رفتن به این مکان زیبا سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir