به گزارش پایگاه خبری نشان :

از سال‌های پیش که موسیقی پاپ در ایران باب شد این سبک از موسیقی طرفداران بسیاری پیدا کرد و خواننده‌های موسیقی پاپ ایران نیز توانستند جای خاصی را در دل مردم و طرفداران خود باز نمایند. در واقع موسیقی پاپ به نوعی موسیقی عامه پسندی است که از کودکان و نوجوانان گرفته تا افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته است این سبک از موسیقی را می‌شنوند و آن را می‌پسندند. به همین منظور خواننده‌های زیادی در این سبک از موسیقی فعالیت می‌کنند. ما در ادامه بیشتر به این سبک موسیقی اشاره کرده و به معرفی برخی از خواننده‌های موسیقی ایران در این سبک خواهیم پرداخت.

موسیقی پاپ به چه نوع سبکی گفته می‌شود؟

موسیقی پاپ POP از سبک موسیقی عامه پسندPopular گرفته شده است که شاید همین نکته از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل توجه مردم به آن به شمار آید و از این لحاظ که در مقابل موسیقی کلاسیک و هنری قرار دارد توانسته افراد بسیاری را به خود جذب نماید.

بسیاری بر این باورند که موسیقی پاپ را می‌توان پایه و اساس سایر سبک‌های موسیقی مانند راک، هیپ‌هاپ، رپ ، R&B و راک اند رول و ... به شمار آورد. سبک موسیقی پاپ ایرانی نیز جزو همین سبک محسوب می شود می‌‌باشد. از مهم‌ترین مشخصه‌های اصلی موسیقی پاپ ایران می‌توان به یک عنصر ریتمیک سنگین در زیر آن اشاره کرد که اغلب توسط دستگاه‌های تقویت کننده الکترونیک amplifier اجرا می‌شود به طوری که ملودی اصلی بر این ریتم غالب است.

ترانه پاپ نیز به شعر و ترانه‌ای گفته می‌شود که زمزمه کردن و خواندن آن برای مردم ساده‌تر است به همین لحاظ اغلب به نسبت سبک‌های دیگر موسیقی از نظر تجاری چه در ایران و چه در سایر کشورها، موفق‌تر بوده است. ما در ادامه این مطلب سعی داریم چند نفر از خواننده‌های موسیقی پاپ ایران که در سال‌های اخیر آهنگ‌ها و ترانه‌هایشان مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته را به شما معرفی کنیم.

علیرضا طلیسچی

از خواننده‌های مشهور موسیقی پاپ ایران که در حال حاضر فعالیت دارد و آهنگ‌های وی مورد توجه مردم بخصوص جوانان قرار گرفته است، می‌توان به علیرضا طلیسچی اشاره کرد. طلیسچی متولد ۷ مهر ۱۳۶۴ می‌باشد و تحصیلات خود را در رشته عمران و تا مقطع فوق دیپلم ادامه داده ولی به خاطر علاقه‌اش به موسیقی، رشته موسیقی را دنبال کرده و در گرایش ساز‌های جهانی ادامه تحصیل داده است. اگر بخواهیم به ویزگی بارز علیرضا طلیسچی اشاره کنیم، لبخند وی است که چهره او را دلنشین‌تر کرده و بر محبوبیت وی افزوده است به طوری که توانسته در صنعت موسیقی پاپ ایران جایگاه خوبی برای خود به وجود آورد.

علیرضا در نواختن پیانو مهارت دارد و از ابتدای فعالیت خود به عنوان خواننده مدتی ویدیو کلیپ‌های وی از شبکه‌ pmc پخش می‌شد اما بعدها او تصمیم گرفت با رعایت قوانین و ضوابط موسیقی پاپ ایران کار خود را در شبکه‌های ملی داخلی و کنسرت‌ها ادامه دهد. طلیسچی با همکاری یکی از دوستان خود، گروهی دو نفره را تشکیل داد که حاصل این همکاری دو آلبوم به نام‌‌های: نارفیق۱ و نارفیق۲ بود، اما در سال ۱۳۸۶ از دوست خود جدا شد و آلبوم حلقه را به تنهایی ساخت که متاسفانه برای انتشار آن با مشکل مواجه شد.

علیرضا طلیسچی به عنوان یکی از خواننده‌های موسیقی پاپ ایران فعالیت دارد اما در کنار این فعالیت هنری علاقمند به فعالیت در دنیای مد و مدلینگ بخصوص عطر و پوشاک نیز می‌باشد. اولین آلبوم علیرضا طلیسچی با عنوان "دقیقه‌ها" در سال ۹۵ منتشر شد که کلیه‌ شعرها و ملودی‌های آن با نهایت هنرمندی و زیبایی ساخته شدند.

گرشا رضایی

از دیگر خواننده‌های موسیقی ایران در سبک پاپ می‌توان به گرشا رضایی اشاره کرد که در مدت فعالیت حرفه‌ای خود از سال 1391 در این حوزه توانسته به یکی از خواننده‌های مشهور موسیقی پاپ ایران تبدیل شود. گرشا متولد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۳ است و اصالت لری دارد. وی خوانندگی را از سن ۱۳ سالگی شروع کرده و در نواختن گیتار فلامنکو و کلاسیک توانمند بوده و خوانندگی، نوازندگی و آهنگسازی را هم زمان با هم دنبال می‌کند. گرشا رضایی علاوه بر گیتار، پیانو، کمانچه، بربط و سه تار هم می‌نوازد.

 

گرشا کار خود را با خواندن یک تک آهنگ شروع کرد و پس از آن توانست آلبوم آبی را منتشر نماید که در این آلبوم قطعه‌ای را به مادرش اختصاص داده است. در سال ۱۳۹۲ گرشا تیتراژ سریال دولت مخفی را خواند و پس از آن آهنگ تیتراژ برنامه لوتوس که از شبکه سلامت پخش می‌شد را ساخت. گرشا رضایی از جمله خواننده‌های موسیقی پاپ است که به لحاظ آهنگ‌های موفقی که ارائه کرده توانسته به یکی از خوانندگان مشهور ایرانی تبدیل شود و در عرصه‌ موسیقی پاپ ایران به موفقیت­های زیادی دست یابد. از جمله آهنگ‌های موفق وی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دل ندارم
  • مجرم
  • دریا نمیرم
  • یار باش
  • حقمه
  • دلت نخواد
  • عشق بی آزارم

سینا درخشنده

سینا درخشنده یکی دیگر از خواننده‌های موسیقی ایران در سبک پاپ به شمار می‌آید که با نام سینا فعالیت هنری خود را شروع کرده در حالی که نام وی رضا بوده و متولد ۳۱ شهریور۱۳۷۱ در شیراز می‌باشد. او از رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شده است اما در کنار آن به نوازندگی و سرودن شعر نیز توجه داشته و در این زمینه نیز فعالیت کرده است.

سینا درخشنده فعالیت خود را در موسیقی پاپ ایران به صورت حرفه‌ای از بیست سالگی شروع کرد و در ابتدا چند قطعه سرود و منتشر کرد که طرفداران زیادی پیدا نکرد و سعی کرد با ایجاد وقفه ای ایراد کار خود را شناسایی کرده و قوی تر قدم بردارد. بنابراین در سال ۹۶ قطعه کوکه حالم را منتشر کرد و توانست با این قطعه بین مردم بخصوص جوانان شهرت پیدا کند. قطعه یار همیشگی نیز که پس از آن منتشر کرد نیز توانست توجه مخاطبانش را جلب نماید.

سینا درخشنده از جمله خواننده‌های موسیقی پاپ به شمار می آید که در مدت فعالیت خود توانسته آهنگ‌های زیادی منتشر نماید. از جمله آهنگ‌های او، می ‌توان به ترانه‌های زیر اشاره کرد.

 

  • آهنگ دلدار
  • آهنگ یار همیشگیم
  • آهنگ تو طاقت نداری
  • آهنگ می‌شنوی حرفامو
  • آهنگ نگو بهم هیس
  • آهنگ مگه هر کی هر کیه
  • آهنگ هوای تو
  • آهنگ عشق من

او سعی کرده از متن‌های ناب و تازه در ساخت ترانه استفاده نماید و بدون هیچگونه کپی و تقلید در صنعت موسیقی پاپ ایران فعالیت نماید.

بهنام بانی

بهنام بانی را می‌توان در حال حاضر یکی از پرکارترین خواننده‌های موسیقی پاپ ایران به شمار آورد. وی در ۱۱ مهر ۱۳۶۶ در شهر دامغان به دنیا آمده و به گفته خودش، پدرش مشوق وی در خوانندگی بوده است. از آنجا که پدر بهنام بانی به نوازندگی آکاردئون می‌پرداخته است بهنام نیز تعلیمات ابتدایی موسیقی را نزد پدرش آموخته و سپس نزد استادان مشهوری همچون محمد نوری آموزش‌های بیشتری دیده است.

موسسه‌ آوای فروهر که از جمله نهادهای فعال در عرصه‌ موسیقی است و حامی خواننده‌های موسیقی پاپ به شمار می‌آید، از بهنام بانی در عرصه موسیقی حمایت‌های بسیاری کرده است. از جمله آهنگ‌های وی می‌توان به

  • دو تا دل عاشق
  • زخم کاری
  • رفتی
  • خوشحالم
  • قرص قمر
  • تویی انتخابم
  • ایران
  • ماه عسل
  • وای دل بی قرارم و ... اشاره کرد.

بهنام بانی علاوه بر موسیقی به فوتبال علاقه دارد و از طرفداران تیم استقلال به شمار می‌آید. وی اخیرا در فیلم سینمایی گشت ارشاد 3 که به تازگی اکران شده، حضور داشته که با استقبال مردم روبرو شده است.  

سویل موزیک

اگر علاقمند به شنیدن موسیقی در سبک های مختلف هستید و دوست دارید از فعالیت‌های خوانندگان مورد علاقه‌تان اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید، سایت سویل موزیک می‌تواند یک منبع معتبر و پر و پیمان در این خصوص به شمار آید. در این سایت آهنگ‌های‌ خواننده‌های موسیقی پاپ ایران با فرمت‌های مختلف در اختیار علاقمندان قرار گرفته و شما می‌توانید با انتخاب سبک، خواننده مورد نظر، مناسبت‌ها و دسته‌های خاص، آهنگ و موسیقی مورد نظر خود را بیابید و آن را دانلود کرده و از شنیدن آن لذت ببرید. بنابراین با مراجعه به سایت سویل موزیک به آدرس https://sevilmusic.com می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد خواننده‌های موسیقی ایران کسب کرده و آهنگ‌هایشان را بشنوید.