به گزارش پایگاه خبری نشان :

میزان جرایم بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱

موتورسیکلت از سودمند‎ترین وسیله‌های نقلیه روی کره زمین است. موتور سیکلت در حین هیجانی بودن، می‌تواند خطرآفرین باشد. رانندگی با این وسیله نقلیه می‌تواند هزینه‌های زیادی را بر دوش راکبان موتورسیکلت بگذارد. راکبان می‌توانند برای کاهش این هزینه‌ها از بیمه شخص ثالث موتورسیکلت استفاده کنند اما متاسفانه از ۱۰ میلیون موتورسیکلت فقط پنج درصد آنها بیمه‌نامه دارند! برخی از این افراد نیز فقط یک بار بیمه خریده‌اند و دیگر آن را تمدید نکرده‌اند؛ از این رو در کنار خساراتی که متحمل می‌شوند، باید جرایم دیگری را برای تمدید بیمه‌نامه خود پرداخت کنند که به آن جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت می‌گویند.

جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت در واقع به جرایمی گفته می‌شود که بیمه‌ گذار برای تمدید نکردن بیمه‌نامه خود باید پرداخت کند. در واقع، اگر اعتبار بیمه‌نامه به اتمام برسد و بیمه‌گزار اقدام به تمدید آن در موعد مقرر نکند، می‌بایست جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت را بپردازد. این جرایم  به صورت روز شمار محاسبه می‌شوند. راکبان باید با توجه به نوع موتورسیکلت، مبالغی را که در جدول پایین مشخص شده، پرداخت کنند.

شرایط جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور

طبق قوانین موجود، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور حداکثر برای ۳۶۵ روز اعمال می‌شود. مقدار این جریمه ها بر اساس نرخ بیمه شخص ثالث در هر سال متفاوت خواهد شد.

2

بیمه موتور برای رانندگی با موتور سکیلت اجباری است.

این جریمه در شرایط زیر به حق بیمه شخص ثالث موتورسیکلت شما افزوده می‌شود:

  • بیمه موتورسیکلت جدید خریده باشید.
  • بیمه موتورسیکلت خود را بخواهید تمدید کنید.

توجه داشته باشید که جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت هیچ تاثیری بر تخفیف عدم خسارت این بیمه‌نامه نخواهد داشت. پس در صورت داشتن جریمه دیرکرد بیمه از تخفیف عدم خسارت شما کسر نخواهد شد.

توقف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل نداشتن بیمه موتور

یکی دیگر از عواقبی که در اثر عدم تمدید به موقع بیمه‌نامه موتورسیکلت رخ می‌دهد، جریمه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی‌ست. اگر پلیس موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث شما را شناسایی کند، می‌تواند آن را تا زمان ارائه بیمه‌‎نامه معتبر در پارکینگ متوقف کند. در این صورت، برای ترخیص موتور سیکلت می‌بایست مدارک معین را ارائه و جریمه را پرداخت کنید.

3

بیمه موتور خسارات جانی و مالی در تصادفات را جبران می‌کند.

قطعا هیچ کس دوست ندارد در چاله‌ی توقیف وسیله نقلیه خود بیفتد! یا بخواهد درگیر فرآیند تنش زای ترخیص از پارکینگ باشد. پس بهتر است همواره از اعتبار بیمه شخص ثالث موتور خود مطمئن باشید.

بهترین زمان تمدید بیمه موتور سیکلت

بهترین زمانی که می‌توانید بیمه موتورسیکلت خود را تمدید کنید، از ساعت ۲۴ روزی‌که بیمه را خریداری کردید تا ساعت ۲۴ آخرین روز اعتبار بیمه موتور است. توصیه می‌کنیم یک هفته مانده به پایان اعتبار بیمه‌نامه، نسبت به تمدید بیمه موتورسیکلت خود اقدام فرمایید.

 توجه داشته باشید اعتبار بیمه‌نامه موتور سیکلت خریداری شده از ساعت ۲۴ روز خرید آن آغاز می‌شود. اعتبار این بیمه‌نامه تا ساعت ۲۴ آخرین روز بیمه ادامه خواهد یافت. توصیه می‌شود یک هفته مانده به اتمام اعتبار بیمه‌نامه، نسبت به تمدید بیمه‌ موتورسیکلت اقدام کنید.

پیشنهاد می‌شود که تمدید بیمه‌نامه را تا روز آخر به تعویق نیاندازید، زیرا ممکن است در فرآیند صدور بیمه‌نامه جدید مشکلی پیش آید. در این شرایط، بیمه‌گزار مجبور خواهد بود، مدتی بدون بیمه با موتورسیکلت خود تردد کند. اگر بیمه‌نامه نداشته باشید و حادثه‌ای رخ دهد، بیمه آن را پوشش نمی‌دهد. پرداخت خسارت‌ در این شرایط بر عهده‌ی خود بیمه‌گزار خواهد بود. توصیه می‌کنیم تمدید بیمه ثالث را قبل از آخرین روز اعتبار بیمه انجام دهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود!

برای استعلام، تمدید و خرید بهترین و ارزان ترین بیمه موتور سیکلت به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور سیکلت

بنابر اطلاعیه روابط عمومی بیمه مرکزی، طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه زمینی هر ساله اجرا می‌شود. طرح بخشودگی ۱۰۰% شخص ثالث در راستای اجرای بند ۱-۷ ماده ۷ صورتجلسه ۶۱۴ مورخه دهم اردیبهشت ۱۳۹۶ به مناسبت دهه فجر عملی می‌شود. فقط رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌هایی مشمول این طرح می‌شوند که بیمه شخص ثالث یک ساله بخرند یا تمدید کنند.

همه دارندگان موتورسیکلت‌ها، در تاریخ تعیین شده با مراجعه به شرکت‌های بیمه یا به صورت آنلاین از بخشش جریمه بیمه برخوردار خواهند بود. البته این به شرط خرید بیمه نامه یک ساله است. بازه زمانی این بخشودگی جرایم بیمه شخص ­ثالث برای راکبان موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه موتوری زمینی فقط چند روز (اصولا ۱۰ تا ۲۰ روز است(

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ مبلغی به عنوان حق‌بیمه بیمه‌نامه شخص ثالث موتور سیکلت بدون در نظر گرفتن جریمه دیرکرد و عدم تخفیف خسارت در نظر گرفته می شود.

جریمه دیرکرد روزانه برای موتورسیکلت‌ها هم در سال ۱۴۰۱ طبق جدول زیر محاسبه می‌شود:

موتورسیکلت گازی

۱۵۹۵

موتورسیکلت دنده ای یک سیلندر

۱۹۴۸

موتورسیکلت دو سیلندر به بالا

۲۱۴۰

موتورسیکلت سه چرخ

۲۳۰۱

 

 

 

 

 

 

یادآور بیمه؛ خدمت بیمه دات کام در جهت جلوگیری از جریمه دیرکرد بیمه

از آنجایی که هر شخصی این روزها مشغله های زیادی دارد، فراموش کردن تاریخ سر رسید بیکه موتورسیکلت مسئله چندان عجیبی نیست! در واقع با این همه مشغله اگر فراموش نکنیم جای تعجب دارد!برای این که بتوانید سر موقع بیمه‌نامه خود را تمدید کنید یا برای موتورسیکلت خود بیمه‌نامه خریداری کنید،می‌توانید از یادآور بیمه ‎نامه بیمه دات کام استفاده کنید.

تمدید یا خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت

اگر نیاز به خرید یا تمدید بیمه موتور سیکلت دارید، هم اکنون امکان استعلام آنلاین نرخ بیمه موتور سیکلت یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتور در بیمه دات کام فراهم است.

چرا وب سایت بیمه دات کام را انتخاب کنید؟

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چرا باید از وب سایت بیمه دات کام استفاده کنم؟ چه مزایایی برای من دارد؟

در جواب این سوال می‌توان گفت: بیمه‌گزار می‌تواند در کمترین زمان ممکن از مقاله‌ها و مطالب تخصصی وب سایت ما استفاده کند. این تلاش ما در جهت ارتقای فرهنگ بیمه در ایران می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

امکان بهره گرفتن از خدمات مشاوره تخضصی بیمه از بخش پشتیبانی فروش بیمه دات کام فراهم است. این خدمات بیمه دات کام که به بیمه‌گزار کمک می‌کند تا بهترین بیمه مورد نظر خود را پیدا کند، و به راحتی به صورت آنلاین اقدام به خرید بیمه موتور سیکلت کند. بیمه‌گزار به کمک مقایسه می‌تواند بهترین و ارزان‌ترین بیمه متناسب با شرایط خود را انتخاب و خریداری کند.

ماخذ: سایت بیمه دات کام (bimeh.com)