به گزارش پایگاه خبری نشان :

همه زوج ها در رابطه خود دچار مشکل می شوند. متأسفانه برای برخی، این تکه های خشن می تواند منجر به طلاق شود. اما اگر زندگی زناشویی شما در شرایط دشواری قرار دارد، همه چیز از بین نمی رود. هنوز امیدی برای آشتی وجود دارد، اگر تشخیص دهید این همان چیزی است که می خواهید. بنابراین به طلاق و یا طلاق توافقی نخواهید رسید. مهم است که بدانید چگونه یک ازدواج شکسته را برطرف کنید تا بتوانید رابطه خود را نجات دهید.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، مراحل ذکر شده در زیر برای حفظ رابطه شما بسیار مهم است. با این حال، باید درک کنید که نمی توانید همه چیز را به حالت قبل برگردانید. شما باید با این واقعیت زندگی کنید که زمانی در مرحله جدایی بودید و باید تلاش مضاعف کنید تا رابطه و ازدواج خود را قوی نگه دارید.

 

هر دو طرف باید تلاش کنند تا رابطه شما دوباره کار کند. اگر نه، پس شما محکوم به شکست هستید. اطمینان حاصل کنید که آشکارا با شریک زندگی خود صحبت می کنید که می خواهید در چه مسیری پیش بروید تا در همان صفحه باشید.

مرحله 1: مشخص کنید که چرا این کار را انجام می دهید.

این مهم ترین مرحله در مورد چگونگی رفع یک ازدواج شکست خورده است و باید قبل از انجام هر کار دیگری در نظر گرفته شود. چرا حاضرید برای درست کردن زندگی زناشویی خود به چنین مشکلی دست بزنید؟ امیدوارید در پایان همه چیز چه چیزی به دست آورید؟

 

مطمئن شوید که هر دوی شما می دانید آن چیست و برای هر دوی شما یکسان است.

اصلاح یک ازدواج شکست خورده و در مرحله طلاق توافقی به زمان زیاد، کار سخت، صبر و گاهی اوقات پول نیاز دارد. شما باید به طور کامل در آن باشید تا کار کند. در غیر این صورت وقت یکدیگر را تلف می کنید.

مرحله 2: در مورد آنچه که در رابطه اشتباه است فکر کنید.

هنگامی که به توافق برسید که هر دوی شما یک چیز را می خواهید و هر دو طرف مایل به تلاش هستند، می توانید کار واقعی تعمیر ازدواج شکست خورده خود را شروع کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا متوجه شوید چه اشتباهی در رابطه شما رخ داده است و چگونه می توانید آن را برطرف کنید:

  • چرا از هم جدا شدید؟
  • چه چیزی در همسرتان بیشتر از همه شما را آزار می دهد؟
  • آیا مشکلات زناشویی شما به دلیل عادت های مکرر شریک زندگیتان به وجود آمده است یا در اثر یک اتفاق خاص ایجاد شده است؟

 

بسیاری از ازدواج های شکست خورده به دلیل چند چیز به این شکل ختم می شوند:

  1. عدم ارتباط
  2. خیانت
  3. بحران مالی
  4. کمبود محبت و صمیمیت

 هر کدام از این دلایل منجر به سقوط ازدواج شما شده است، باید بتوانید آن را شناسایی کنید تا بتوانید به روش مناسب به آن رسیدگی کنید.

 

تشریح ازدواج خود و اعتراف به اینکه برخی چیزها اشتباه پیش رفته اند دشوار است. با این حال، باید مشکلات را شناسایی کنید تا بتوانید مراحلی را که برای پشت سر گذاشتن آن مسائل و پیشبرد رابطه خود نیاز دارید، ترسیم کنید.

مرحله 3: نحوه برقراری ارتباط موثر را دوباره بیاموزید.

هنگامی که مسائل بالقوه ای را که در گذشته رابطه شما را آزار داده است شناسایی کردید، گام بعدی برقراری ارتباط موثر است. فقط به این دلیل که با یکدیگر صحبت می کنید به این معنی نیست که به طور موثر ارتباط برقرار می کنید. ارتباط موثر مستلزم توانایی گوش دادن فعال است.

 

هنگامی که با یکدیگر صحبت می کنید، به همان اندازه که می خواهید شنیده شوید، در گوش دادن به آنها و شنیدن حرف آنها سرمایه گذاری کنید. همچنین، ذهن خود را باز نگه دارید. سعی کنید مسائل را از دید آنها ببینید. اگر آنها برای چیزی ارزش قائل هستند، پس باید به آن توجه کنید و به بهترین شکلی که می دانید به موقعیت رسیدگی کنید.

 

برای تجزیه و تحلیل نشانه های غیرکلامی آنها وقت بگذارید. اگر مدتی است که ازدواج کرده اید، باید بتوانید این نشانه ها و معنای آنها را درک کنید. اگر نه، پس باید روی توانایی خود برای درک واکنش‌های احساسی و پاسخ‌های غیرکلامی آن‌ها کار کنید. به جای اینکه منتظر بمانید نوبت شما برای صحبت کردن باشد، علاقه واقعی خود را به آنچه می گویند نشان دهید.

8

مرحله 4: راهی برای اتصال مجدد و رفع مشکلات خود بیابید.

کار بر روی مهارت های ارتباطی شما کافی نیست. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه یک ازدواج شکست خورده و راهی مراحل طلاق توافقی را برطرف کنید، باید راه‌هایی برای برقراری ارتباط مجدد با یکدیگر نیز بیابید. چه چیزی در همسرتان وجود دارد که شما را در وهله اول عاشق کرده است؟ آیا از انجام کارها با هم لذت می برید؟

 

در روزهای اولیه ازدواج، ممکن است از انجام کارهایی مانند مسافرت، آشپزی یا شرکت در فعالیت های مورد علاقه خود لذت برده باشید. از این زمان برای انجام دوباره آن کارها استفاده کنید. این به احیای مجدد ارتباط شما کمک می کند. همچنین یکی از ترفندهایی است که می توانید برای گذراندن بیشتر اوقات تنهایی در کنار هم از آن استفاده کنید.

 

یافتن راه هایی برای برقراری ارتباط مجدد یک راه ساده و در عین حال موثر برای رفع یک ازدواج شکست خورده است. برای انجام این کارها لازم نیست پول زیادی خرج کنید. فقط فعالیتی را انتخاب کنید که هر دو از آن لذت می برید.

مرحله 5: به دنبال کمک حرفه ای (یا کمک از دیگران) باشید.

هنگامی که تصمیم گرفتید دوباره با هم باشید و ازدواج خود را اصلاح کنید، می توانید از دیگران نیز کمک بگیرید. به عنوان مثال، می توانید این موضوع را به اعضای نزدیک خانواده خود بگویید. آنها می توانند در طول این فرآیند دشوار از شما حمایت عاطفی و اخلاقی کنند. وقتی می دانید افرادی که بیشتر به آنها اعتماد دارید پشت شما هستند، پیگیری کارها آسان تر می شود.

 

همچنین می توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. این متخصصان برای کمک به زوج‌ها برای احیای دوباره عشق یا رفع مشکلات درون ازدواجشان آموزش دیده‌اند و دارای گواهینامه هستند. بنابراین، می‌توانید به نظرات متخصص آنها اعتماد کنید تا به گام‌های ظریف مورد نیاز برای بازگرداندن ازدواج شکست خورده تان کمک کنند.

 

برای موفقیت در اصلاح یک ازدواج، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

 

  • یکدیگر را به خاطر اشتباهی که در ازدواج پیش آمده سرزنش نکنید.
  • اجازه ندهید هیچ عامل حواس پرتی مانع پیشرفت شما شود.
  • اجازه ندهید نظر دیگران شما را پرت کند.
  • به خود یا همسرتان دروغ نگویید.
  • از این واقعیت غافل نباشید که هر چقدر هم که تلاش می کنید ممکن است باز هم کارساز نباشد.

 

هیچ فرمول یکسانی برای رفع یک ازدواج شکست خورده وجود ندارد. شما می توانید مراحل توصیه شده در بالا را دنبال کنید و باز هم کارساز نخواهد بود مگر اینکه زمان، صبر و تلاش خود را به طور کامل به شما اختصاص دهید. در نهایت، آینده ازدواج شما در دستان شما  و همسرتان نهفته است.