به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

قبل از شروع پروژه بازسازی خانه و ویلای خود، به این نکات توجه داشته باشید که صاحبان خانه ای کاش قبل از شروع بازسازی می دانستند یا انجام می دادند.

می دانید که می خواهید خانه خود را بازسازی کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، درست است؟ خب تو تنها نیستی بسیاری از صاحبان خانه بدون هیچ سرنخی از آنچه که باید انتظار داشته باشند، به دنبال برنامه ریزی برای بازسازی خانه هستند. تنها پس از آن است که آنها از مشکلات نوسازی رنج می برند که از نداشتن برنامه پشیمان می شوند. بدون آماده سازی، روند بازسازی خانه می تواند پر از ناامیدی باشد، زیرا بر خلاف ساخت یک خانه جدید، شما با یک لوح خالی شروع نمی کنید. ممکن است هزینه ها و مسائل پیش بینی نشده ای وجود داشته باشد که فرآیند را پیچیده می کند. بنابراین قبل از اینکه در پیچ و خم مسیر نوسازی قدم بردارید، در اینجا هفت نکته وجود دارد که باید بدانید که در مورد بازسازی خانه از کجا شروع کنید.

 

1. از درب هوشمند در بازسازی خانه استفاده کنید

اگر خانه‌تان را قبل از نقل مکان به آن بازسازی می‌کنید و دورتر زندگی می‌کنید، روی یک جعبه کلید سرمایه‌گذاری کنید. اگر پروژه های مهمی در چک لیست شما وجود دارد که خودتان نمی توانید انجام دهید، باید یک پیمانکار استخدام کنید. به یاد داشته باشید که پیمانکاران زود کار می کنند، بنابراین، مگر اینکه بخواهید در ترافیک ساعات شلوغی صبح رانندگی کنید تا به کارگران اجازه دهید داخل شوند، برنامه ریزی کنید یک جعبه قفل وصل کنید یا سخت افزار درب هوشمند نصب کنید که به شما امکان می دهد ورود مهمانان را با یک کد ارائه دهید. این می‌تواند باعث صرفه‌جویی در ساعات بی‌شماری، مخزن سوخت و زنگ‌های دردناک بیدار شدن در صبح زود شود.

2.  در مورد رنگ های مورد نیاز در بازسازی ویلا و خانه فکر کنید

هرچقدر هم که بدیهی به نظر می رسد، ضروری است تا زمانی که در فضایی که در حال بازسازی آن هستید بگذرانید، از تصمیم گیری هایی مانند رنگ ، فرش و وسایل نور خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید فرش خرمایی را جایگزین کنید، انتخاب ها می تواند بسیار زیاد باشد. الیاف متراکم یا شل؟ خط دار یا بدون الگو؟ دقیقا چه سایه خاکستری؟ پاسخ ها به جنبه های دیگر بازسازی مانند انتخاب رنگ بستگی دارد.

اگر پالت های رنگ را قبل از شروع بازسازی ویلا و خانه انتخاب کنید، همچنان باید آنها را روی دیوارها ببینید. تصمیمات شما در مورد رنگ ها ممکن است با گذراندن زمان در خانه تغییر کند. همچنین، دیوارهای تازه رنگ شده و فرش جدید می توانند نشان دهند که وسایل روشنایی موجود فضا را آنطور که فکر می کردید روشن نمی کنند.

اگر قبل از رنگ‌آمیزی و فرش کردن، کمی زمان بیشتری صرف کرده و نظر بگیرید که چگونه همه چیز در اتاقی که در حال بازسازی آن هستید، با هم کار می‌کند، می‌توانید چندین لحظه پشت به تخته طراحی را ذخیره کنید.

3. برای بازسازی از جدول زمانی واقع بینانه استفاده کنید

7 نکته ضروری برای شروع بازسازی خانه و ویلا مدرن

بازسازی شما بیش از حد انتظار طول می کشد، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای بازسازی خانه آماده باشید و برای جلوگیری از ناامیدی، اقدامات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که تعویض وان چرخابی و روشویی دوتایی قدیمی در حمام سریع خواهد بود. برداشتن وسایل قدیمی ممکن است چند ساعت طول بکشد، اما پیدا کردن وان و روشویی جدیدی که دوست دارید می‌تواند چندین هفته طول بکشد. ممکن است دو هفته دیگر تا تحویل آنها بگذرد. انتظار استفاده از حمام سالن جدید شما در عرض یک هفته می تواند به یک دوره انتظار شش هفته ای تبدیل شود. در مورد روند بازسازی و جدول زمانی واقع بین باشید و به روز رسانی های جدید خود را قبل از حذف مواد موجود انتخاب کنید.

4. انتظار موارد غیر منتظره را در بازسازی داشته باشید

همه خانه‌ها رازهایی دارند. در دیوارها، زیر زمین‌ها و جاهای دیگر. یک بازسازی می تواند آن ها را آشکار کند. به عنوان مثال، پیمانکار به شما می گوید که طبقات به دلیل جابجایی تیرچه مرکزی در حین اندازه گیری برای کفپوش های چوبی جدید مورد انتظار شما ناهموار هستند. شما باید با بازرس خانه که آن را از دست داده برخورد کنید و قبل از اینکه مواد جدید پایین بیاید، تیرچه کف را تعمیر کنید. این تنها یکی از احتمالات غیرمنتظره است و چرا باید برای زمان اضافی در طول بازسازی خود و پول اضافی در بودجه بازسازی خود برنامه ریزی کنید تا امکان بروز حوادث غیرمترقبه در طول مسیر را فراهم کنید.

5. با چند پیمانکار صحبت کنید

مصاحبه با چندین پیمانکار و مقایسه پیشنهادها به صرفه است. فرض کنید می خواهید آبگرمکن خود را از کمد طبقه بالا خارج کنید و یک آبگرمکن جدید در گاراژ نصب کنید. اولین لوله کشی که از او سوال می کنید ممکن است بگوید قصد دارد مبلغی هزینه کند و خطوط آب گرم را تغییر دهد و سقف سینی اتاق نشیمن شما را برش دهد. لوله کش دوم ممکن است متوجه شود که کار برای برنامه او خیلی زیاد است. لوله کش سه قصد دارد کار را در یک روز به پایان برساند و مبلغ کمی بدون نیاز به تغییر مسیر خط آب دریافت کند.

شما ریسک پرداخت بیش از حد و نرسیدن به خواسته خود را بدون مصاحبه با چندین پیمانکار دارید. انجام تکالیف و صحبت با چندین متخصص قبل از تصمیم گیری نهایی، به صرفه است.

6. ابتدا آشپزخانه خود را بازسازی کنید

صاحبان خانه اغلب می خواهند بدانند که به چه ترتیبی باید خانه را بازسازی کنند. بهتر است از آشپزخانه شروع کنید زیرا این بازسازی ها ارزش قابل توجهی به خانه شما می بخشد. با توجه به گزارش تاثیر بازسازی سال 2022 انجمن ملی صنعت بازسازی، مشاوران املاک تخمین می زنند که صاحبان خانه در صورت فروش خانه خود می توانند 75 درصد از هزینه بازسازی کامل آشپزخانه را جبران کنند. به علاوه، اگر آشپزخانه قدیمی دارید، ارتقای فضای فرسوده به شما امکان می دهد تا زمانی که در خانه هستید از فضا لذت ببرید.

به طور عملی، ابتدا باید بازسازی آشپزخانه را انجام دهید، زیرا این کار بیشترین گرد و غبار و زباله را ایجاد می کند، که نمی خواهید روی کارهای جدید رنگ یا تکمیل کنید. همیشه ایده خوبی است که هر گونه آشفتگی تخریب را با قرار دادن پلاستیک روی درها یا گذرگاه ها جدا کنید. از آنجایی که یک بازسازی گسترده آشپزخانه معمولاً چندین ماه طول می کشد، شما می خواهید یک آشپزخانه جایگزین موقت در اتاق غذاخوری خانه، اتاق خانواده یا یک منطقه مجاور دیگر راه اندازی کنید.

7 نکته ضروری برای شروع بازسازی خانه و ویلا مدرن

7. در مورد ایده های طراحی ویلا و خانه خاص باشید

شما باید ترجیحات طراحی ویلا و خانه خود را قبل از ملاقات با یک طراح داخلی محدود کنید. از مرور مجلات دکوراسیون منزل، وب سایت های دکوراسیون داخلی و نمایش های طراحی الهام بگیرید. به دست آوردن کنترل در جهت طراحی به شما کمک می کند تا در مورد ایده های شخصی طراح که ممکن است با دیدگاه شما برای بازسازی متفاوت باشد، صحبت نکنید.

همچنین، طراح خود را کاملاً بر اساس بودجه خود نگه دارید. به آنها اجازه ندهید مواد گران قیمت بخرند و بعداً بابت آنها از شما پول بگیرند. اگر سعی کنید در یک بازه زمانی خاص بمانید، هزینه های شما نیز کم خواهد ماند.