به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده، مردم فرصت رسیدگی به بسیاری از پرونده های قضایی را دارند که حل پرونده های قضایی نیازمند دانش حقوقی است. برای این منظور مردم باید سعی کنند بهترین وکیل در قم را برای خود پیدا کنند تا وکیل مورد نظر با دفاع از حقوق خود مشکلات را حل کند. به همین دلیل افراد برای اینکه بتوانند وکیل مناسبی را برای پرونده خود انتخاب کنند باید به موارد مختلفی در خصوص انتخاب وکیل توجه کنند که در این مقاله سعی داریم به آنها بپردازیم.

معنی وکیل و یا وکالت چه می باشد؟

اصولاً وکالت به معنای تفویض است و در عالم حقوق به تفویض شخص برای انجام وظیفه معین گفته می شود. اصولاً طبق قوانین مدنی در مورد وکیل در ایران، وکیل به قراردادی گفته می شود که به موجب آن یکی از طرفین قرارداد متعهد می شود برای انجام کاری، نماینده فردی تعیین کند و طبق این قرارداد، وکیل و موکل باید تعهدات و مسئولیت های خود را مطابق با آنچه انجام می دهند انجام دهند. در مورد تعریف وکیل نیز اشاره شد که وکیل اساساً نماینده یا شخصی است که برای انجام کاری از طرف شخص دیگری منصوب می شود.

برای شناخت بهترین وکیل خانواده در قم در اینجا کلیک کنید ،همچنین می توانید به سایت وکیل چی مراجعه فرمایید تا بهترین وکلا در این زمینه را بشناسید و بهترین وکیل را برای خود انتخاب کنید. مجله وکیلچی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهران میپردازد.

 

5

ویژگی هایی که یک وکیل خوب باید داشته باشد!

برای انتخاب بهترین وکیل در قم، یک سری ویژگی های مهم و ضروری وجود دارد که در صورت وجود تمامی این ویژگی ها در یک وکیل، می تواند انتخاب او را به گزینه ای مناسب و عالی تبدیل کند و فرد می تواند به او اعتماد کرده و وکالت را به او بسپارد. به طور کلی این ویژگی ها عبارتند از:

  • قابلیت اطمینان: مهمترین ویژگی بهترین وکیل در قم قابل اعتماد بودن است. لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد که وکیل بسته به شرایطی که در آن قرار می گیرد، به اطلاعات محرمانه و اسرار مورد نیاز اخلاق حرفه ای دسترسی داشته باشد. در حوزه وکالت اجازه ندهید این اسرار فاش شود.
  • به موکل وعده دروغ ندهید: یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب این است که به موکل خود وعده دروغ ندهید. دادن وعده های دروغین و امید دادن به موکل خارج از اخلاق حرفه ای است و وکیل باید به موکل خود روند انجام کارها را آموزش دهد.
  • مانع از انتخاب اشتباه موکل شود: یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب، جلوگیری از انتخاب های نادرست موکل است که ممکن است به او آسیب برساند و او را به سمت نقشه های غیر ضروری سوق ندهد.
  • ساده سازی امور حقوقی برای موکلش: ویژگی بعدی یک وکیل خوب این است که با توجه به دانش و مهارت موکل، امور حقوقی را برای او ساده کند. یک وکیل خوب باید سعی کند تا حد امکان قضیه را پیچیده نکند.
  • احترام به شأن و مقام قاضی و احترام به او: از دیگر ویژگی های مهم یک وکیل خوب، احترام به شرافت و مقام قاضی و احترام به اوست. اساساً این بدان معناست که یک وکیل خوب نباید با قاضی به زبان تحقیر آمیز و تملق آمیز صحبت و رفتار کند.
  • داشتن اطلاعات حقوقی کافی: آخرین چیزی که بسیار مهم است داشتن اطلاعات حقوقی کافی است. اصولاً یک وکیل خوب باید اطلاعات و دانش حقوقی مناسبی برای رسیدگی به پرونده های مختلف و ارائه راه حل برای رفع آنها داشته باشد.

6

انواع مختلف وکیل

یکی از موارد مهم در انتخاب وکیل، داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع وکیل و حوزه کاری آنها است. انواع مختلف وکلا در زیر ذکر شده است:

  • وکیل دادگستری: یکی از انواع وکلا، وکیل دادگستری است، یعنی وکیلی که توانسته پرونده وکیل خود را دریافت کند و به این ترتیب حق دفاع از افراد مختلف در دادگاه و مراجع قضایی را دارد. وکلای دادگستری که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری نیز شناخته می شوند، به عنوان با سابقه ترین وکلای دادگستری شناخته می شوند و اختیارات آنها بسیار فراتر از دو وکیل پایه دادگاه است.
  • وکیل اداری: نوع دیگر وکیل، وکیل اداری است که فردی است که از شخصی وکالت نامه دریافت می کند و باید کارهای خاص و اداری مربوط به شخص را انجام دهد. لازم به ذکر است که وکیل اداری نیازی به تحصیلات خاص یا دوره های خاص ندارد و هر فردی این امکان را دارد که وکیل اداری شود.
  • وکیل معاضدتی: نوع دیگری از وکیل به وکیل معاضدتی معروف است، این دسته از وکلا اصولاً وکلایی هستند که برای افرادی که اختیار انتخاب وکیل برای پرونده خود را ندارند مورد توجه دادگاه قرار می گیرند.
  • وکیل تسخیری: وکیل تسخیری نیز وکیلی است که وکالت شخصی مجرم را در پرونده های مختلف کیفری به عهده دارد. این مورد زمانی می تواند به وجود بیاید که شخص توانایی جلب وکیل برای انجام کارهایی را نداشته باشد که به او مربوط می شود و می تواند از دادگاه بخواهد برای او وکیل تعیین کند.

کلام آخر

در انتخاب وکیل خوب زیاد به تبلیغات توجه نکنید و فقط از طریق سایت وکیل چی که مخصوص وکلا می باشد وکیل با دانش انتخاب کنید. در انتخاب یک وکیل خبره خوب به پیر یا جوان بودن زن یا مرد نگاه نکنید و پیری را نشانه تجربه و جوانی را نشان از بی تجربگی و خامی ندانید. برای مراجعه به بهترین وکیل طلاق در قم بهتر است با بهترین وکیل که در سایت وکیل چی  یا vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.