به گزارش پایگاه خبری نشان :

اتصالات پلی اتیلن اگر به درستی انتخاب و نصب نشوند و یا اتصالات بی کیفیت  مورد استفاده قرار گیرد و جوش های بین اتصالات و لوله، طبق استاندارد و دستورالعمل به خوبی انجام نگیرد کل پروژه  با شکست مواجه می شودو برای ترمم مشکل باید هزینه بالایی پرداخت شود. این اتصالات پلی اتیلن به دلیل ویژگی انعطاف پذیری بالا، مقاومت خوب در مقابل بسیاری از اسیدها، بازها و نمک ها و دارا بودن ، کیفیت بالا، عمر سیار طولانی جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع اتصالات هستند.

 

کاربرد اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن یکی از پرکاربرد ترین اتصالاتی است که در 50 سال گذشته این کاربرد بسیار افزایش یافته است. اتصالات پلی اتیلن در تمامی کاربردها مورد استفاده قرار می گردد. این اتصالات از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا بیشترین خطا ها و اشکالات در بخش هایی اتفاق می افتد که اتصالات وجود دارد.

ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

از ویژگی های اتصالات پلی اتیلن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- طول عمر بالا { تا 50 سال }

2- وزن سبک

3- حمل و نقل آسان

4- نصب سریع و راحت

5- مقاومت در برابر سرما و گرمای شدید

6- مقاومت در برابر خوردگی

7- مقاومت در برابر موتد شیمیای

8- مقاومت در برابر اشعه بنفش خورشیدی

9- اتصالات بدون نشت

10- انعطاف پذیری بالا

11- مقاومت در برابر زنگ زدگی

اتصالات پلی اتیلن چیست؟

 بطور کلی قطعاتی که برای وصل کردن چند قطعه به یکدیگر به کار می رود اتصالات نامیده می شود، کاربرد دیگر اتصالات این است که اگردر مسیرخط لوله نیاز به تغییر سایز باشد یا اینکه بخواهیم مسیر لوله را تغییر دهیم از اتصالات کمک میگیریم اگر خط لوله پلی اتیلن باشد باید از اتصالات پلی اتیلن استفاده شود. اتصالات پلی اتیلن در تمامی خط لوله های پلی اتیلن کاربرد دارد.

44

انواع اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن مدل های مختلفی دارد که هرکدام جنس های متفاوت خود را دارند . به طورکلی به چند دسته تقسیم میشوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتصالات زانویی: برای تغییر مسیر خط لولهکشی استفاده می شود.

اتصالات سه راهی : در سه جهت برای انشعاب دادن در خطوط لوله استفاده می شود.

اتصالات چهار راهی: درچهار جهت و برای انشعاب سازی استفاده میشود.

اتصالات درپوش: برای مسدود کردن مسیر یک خط یا نشعاب مورد استفاده قرارمی گیرد.

اتصالات بوشن: جهت متصل کردن دو لوله با قطر های مختلف کاربرد دارد.

اتصالات فلنچ: دراشکال دایره ای یا مربعی حهت سوراخ کردن اتصالات بین لوله ها در سایز های مختلف به کار می رود.

 اتصالات موفه کوتاه یا بلند: بررای تنظیم حجم ورودی و خروجی دریک بخش از لوله به کار گرفته میشود.

اتصالات سیفون: جهت تغییر خطوط لوله دریک مسیر منحفی پیچ دار به کار گرفته میشود.

اتصالات تبدیل: پلی اتیلن دو سر مهره، برای اتصال و پیچ دو لوله به کار می رود.

اتصالات نر و ماده لوله پلی اتیلن: جهت اتصال پیچ دو لوله و رابط خطوط لوله در سایزهای مختلف استفاده میشود.

اتصالات مغزی: برای اتصال بین لوله پلی اتیلن و اجزای خط لوله کشی کاربرد دارد.

کمربندپلی اتیلن: با استفاده از پیچ ومهره به دور لوله پلی اتیلن بسته  میشود و وظیفه ی انشعاب گیری لوله های فرعی از لوله های اصلی را برعهده دارد.

 

قیمت اتصالات پلی اتیلن کشاورزی

همانطور که در مطلب بالا گفته شده این نوع اتصالات به دلیل تنوع بالا و قیمت مناسبی که دارند در صنایع گوناگون بسیار کاربردی هستند. که ما به شما پیشنهاد میکنیم تا سایت رودینه را مشاهده بفرمایید و یا اینکه روی لینک های خرید و یا قیمت خرید کلیک کنید تا مستقیم وارد صفحه خرید شوید، شما میتوانید در سایت علاوه خرید آنلاین از مشاوره رایگان متخصصین مجرب و کاردان برهمند شوید، کافیست سفارش خود را ثبت کنید و منتطر باشید تا کارشناسان با شما در تماس باشید.

444

راهنمای خرید اتصالات پلی اتیلن

 ما در این مقاله به نکات کلیدی اتصالات پلی اتیلن به شما توضیح دادیم که چند نوع  اتصالات پلی اتیلن داریم و همچنین راهنمایی خرید آن را برای شما گفتیم، اگر به دنبال  خرید اتصالات پای اتیلن هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم تا سایت رودینه را مشاهده بفرمایید و یا اینکه روی لینک های خرید و یا قیمت خرید کلیک کنید تا مستقیم وارد صفحه خرید شوید، شما میتوانید در سایت علاوه خرید آنلاین از مشاوره رایگان متخصصین مجرب و کاردان برهمند شوید، کافیست سفارش خود را ثبت کنید و منتطر باشید تا کارشناسان با شما در تماس باشید.

 

منبع:

https://rodineh.com/