به گزارش پایگاه خبری نشان :

ممکن است این‌طور به نظر برسد که در دنیای کسب و تجارت این روزها که فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بخش زیادی از فعالیت‌ها را در خود جای داده‌اند، روش‌های تبلیغاتی که از گذشته وجود داشته‌اند مانند رسانه‌ها و ابزارهای چاپی از رونق افتاده باشند. اما در واقعیت نیاز به استفاده از رسانه های چاپی همچنان پابرجاست و بیشتر کسب و کارهای موفق از این شیوه های تبلیغاتی مانند بنر، تراکت و کارت ویزیت که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، همچنان بهره می‌برند. اگر قصد چاپ کارت ویزیت برای معرفی برند خود دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا چند ایده برای چاپ کارت ویزیت متمایز را به شما معرفی کنیم.

 

اهمیت چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت معمولا به منظور تبلیغ، بازاریابی، دادن اطلاعات و برقراری ارتباط رد و بدل می‌شود. ارائه کارت ویزیت روشی هوشمندانه برای معرفی برند شماست. شاید بگویید اطلاعات یک کسب و کار تجاری را می‌توان به راحتی در گوشی موبایل ذخیره کرد اما در واقعیت مشتری شما پس از گذشت چند هفته ممکن است شماره تلفن شما را در لیست مخاطبین موبایل خود ببیند اما جزئیات مربوط به آن را به خاطر نیاورد. در این صورت داشتن یک کارت ویزیت که حرفه شما را به طور خاص معرفی کرده و شماره تلفن، آدرس سایت، اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی که در آن ها فعال هستید و حتی آدرس دفتر شما بر روی آن قید شده، برقراری ارتباط مشتری با شما را آسان می‌کند. بنابرین در هنگام پایان یک مکالمه کاری یا عدم حضور فرد ملاقات شونده به تنهایی یا به همراه هدیه، محصولات تبلیغاتی و .... به افراد ارائیه می شود.

ایده هایی برای متمایز کردن کارت ویزیت

تمام اهمیت و تاثیرگذاری کارت ویزیت که به آن اشاره کردیم به نحوه طراحی و میزان خلاقانه بودن آن هم بستگی دارد. در این جا چند پیشنهاد ویژه برای متمایز کردن کارت ویزیت به شما معرفی می‌کنیم؛

کارت ویزیت با یک ضمیمه جذاب

برخی طراحان برای جذابیت بیشتر کارت ویزیت به آن اسانس های خوشبوکننده می زنند یا به آن محصولی خاص مانند دانه قهوه یا مروارید ضمیمه می کنند. این نوع کارت ویزیت به ویژه برای شرکت های تولید و فروش عطر، قهوه و جواهرات بسیار ایده جذابی هستند.

کارت ویزیت با دانه های کاشتنی

برخی کارت ویزیت‌ها حاوی دانه‌هایی است که قابلیت کاشته شدن دارند و در صورت مراقبت و آبیاری به یک گیاه تبدیل می‌شوند. این ایده می‌تواند برای شرکت‌های پرورش گیاهان بسیار کاربردی باشد.

44

کارت ویزیت خوراکی

برخی شرکت‌ها که در حوزه صنایع غذایی فعال هستند، این روش خلاقانه را برای طراحی کارت ویزیت به کار می‌برند. این کارت ویزیت‌ها به صورت خوردنی طراحی می‌شوند و برای مشتریان ارسال می‌شوند.

کارت ویزیت سرگرم کننده

برای شرکت‌های مربوط به حوزه بازی، ورزش و سرگرمی چه ایده‌ای خلاقانه‌تر از یک کارت ویزیت سرگرم کننده! این کارت‌های معمولا طوری طراحی می‌شوند که حاوی یک بازی سرگرم کننده، داستانی کوتاه، طرح یک کاردستی و .... باشند.

کارت ویزیت کاربردی

یکی دیگر از ایده های جالب کارت ویزیت، طراحی آن به صورت یک وسیله کاربردی مانند زیرلیوانی، دفترچه یادداشت، قاب عکس، جاسوییچی و ... است. همچنین برخی تولیدکنندگان نمونه کوچک محصولات خود را به صورت کارت ویزیت ارائه می‌کنند که این هم یک ایده کاربردی و جالب برای کارت ویزیت است.

کارت ویزیت های حرفه ای

برخی از شرکت های مهندسی کارت ویزیت‌های خود را به طور خاص براساس حرفه خود طراحی می‌کنند. این کارت‌های گاهی به صورت سه بعدی نیز طراحی می‌شوند.

کارت ویزیت های دوستدار محیط زیست

در طراحی این کارت ویزیت ها کاغذهای بازیافت شده به مصرف می رسد. گاهی حتی از یک تکه کاغذ باطله و یک مهر جوهردار برای درج اطلاعات کارت ویزیت استفاده می شود.

 نحوه ارائه کارت ویزیت

بهتر است کارت ویزیت در پایان یک مکالمه کاری و رسمی و تنها به افرادی که با آن‌ها ارتباط کلامی داشته‌اید، ارائه شود. همچنین هنگام ورود به مجالس رسمی و شرکت‌های تجاری جهت معرفی خود و شرکتی که نماینده آن هستید، کارت ویزیت را به منشی یا مسؤول پذیرش ارائه کنید. از پخش کردن کارت ویزیت در مکان‌هایی که در آن حضور ندارید و توسط افراد دیگر خودداری کنید زیرا این کار ارزش ارائه کارت ویزیت را پایین می‌آورد و تاثیری در معرفی و ماندگار کردن نام تجاری شما نخواهد داشت.

 

توصیه هایی در رابطه با کارت ویزیت

  • همیشه کارت ویزیت همراه خود داشته باشید.
  • کیف یا محل خاصی برای قرار دادن کارت ویزیت در نظر بگیرید تا در صورت نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
  • کارت ویزیت را با احترام و دو دستی به طرف مقابل بدهید.
  • کارت ویزیتی که ارائه می‌کنید بدون تاخوردگی، غلط املایی یا مشکل چاپی بوده و سالم باشد.
  • اگر کسی به شما کارت ویزیت ارائه می کند به دقت نام فرد را بخوانید و سپس در کیف خود بگذارید. از چرخاندن یا نگه داشتن آن در دست خودداری کنید.

کارت ویزیت متمایز با تیم گرافیک

کارت ویزیت یکی از روش‌های تاثیرگذار برای گسترش کسب و کار و معرفی برند شماست. به این منظور توصیه می‌کنیم طراحی خلاقانه کارت ویزیت خود را به یک تیم حرفه‌ بسپارید تا اطلاعات مورد نظر شما به جذاب‌ترین و ساده‌ترین شیوه ممکن به دریافت‌کنندگان ارائه شود. تیم گرافیک با داشتن طراحانی مجرب و خلاق می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد.