به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

خرید دوربین مداربسته به قیمت همکاری در مدل‌های مختلف

یکی از فاکتورهای مهم برای مشتریانی که به دنبال خرید عمده دوربین مداربسته به قیمت همکاری هستند، تنوع محصولات مرکز پخش دوربین مداربسته‌ای است که قصد خرید از آن را دارند. بهترین مرکز پخش دوربین مداربسته به‌صورت عمده باید تمام مدل‌های این محصول را با سیستم‌های مختلف (آنالوگ و دیجیتال) و قطعات و تجهیزات مرتبط با آن‌ها را در بازار B2B عرضه کند. منظور از بازار B2B یا Business to Business، بازاری است که در آن این محصولات به قیمت عمده دوربین مداربسته به فروش می‌رسند و صرفاً توسط گروه‌هایی خریداری می‌شوند که غالباً خودشان یک کسب‌وکار هستند و از این راه درآمد کسب می‌کنند. برای مثال، فروشگاهی که مدل‌های مختلف دوربین مداربسته را به‌صورت خرده‌فروشی به مردم می‌فروشد، نه به نصاب‌ها و فروشگاه‌های دیگر.

دوربین Dome

دوربین دام یا گنبدی یکی از مدل‌های پرفروش دوربین مداربسته است. از این رو جزو اولین نمونه‌هایی است که انتظار می‌رود توزیع‌کنندگان آن را به قیمت عمده دوربین مداربسته در بازار فروش B2B عرضه کنند. نام این دوربین به دلیل شکل ظاهری آن Dome انتخاب شده‌است. دوربین‌های دام برای نصب در محیط‌های مسقف و فضاهای داخلی مناسب هستند.

دوربین Bullet

طراحی دوربین بولت که گاهاً به آن دوربین امنیت خانگی هم می‌گویند به‌گونه‌ای است که آن را برای ثبت تصاویر به‌صورت ثابت و در یک مکان خاص مناسب می‌کند. دوربین‌های Bullet ظاهری استوانه‌ای و نازک دارند و محل کاربرد آن‌ها عمدتاً در محیط‌های بدون سقف و فضاهای باز مانند محیط بیرون از خانه یا ساختمان، محوطهٔ باغ، کارخانه‌جات و ... است.

دوربین C-Mount

از دیگر دوربین‌هایی که توسط توزیع‌کنندگان به قیمت عمده دوربین مداربسته عرضه می‌شود دوربین C-Mount است. این دوربین یک لنز قابل جدا شدن دارد و این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند که آن را طبق خواسته و نیازشان تغییر دهند. مثلاً اگر در سایر دوربین‌ها لنزها حداکثر بین 10 تا 15 متر از محیط پیرامون خود را کاور می‌کنند، لنز ویژه دوربین‌های C-Mount این مسافت را تا بیش از 20 متر افزایش می‌دهد!

دوربین روز و شب

همان‌طور که از اسم‌شان انتظار می‌رود، دوربین‌های روز و شب می‌توانند تصاویر را در حالات مختلف نور معمولی روز و نور کم ثبت کنند و محدودهٔ دینامیکی وسیعی جهت فعالیت در شرایط خاص مانند تابش خیره‌کننده، نور مستقیم خورشید، انعکاس و نور پس‌زمینهٔ قوی دارند. شایان ذکر است که این دوربین‌ها برای ثبت تصاویر در شرایط کم‌ نور و تاریک به نورپردازی مادون قرمز احتیاجی ندارند و بدون آن ویدیوهای واضحی را ضبط می‌کند.

دوربین دید در شب یا مادون قرمز

این دوربین‌ها با استفاده از LEDهای مادون قرمز تصاویر را در هنگام شب ضبط می‌کنند. بنابراین غالباً به‌منظور ثبت تصاویر هنگام شب و در فضاهای باز نصب می‌شوند.

دوربین وریفوکال یا متغیر

دوربین‌های وریفوکال دو لنز ثابت و متغیر دارند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند بدون کاهش وضوح و از دست دادن کیفیت، روی تصاویر بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنند. دوربین وریفوکال زوایای مختلفی دارد که با سایز لنز و به شکل عدد مشخص می‌شوند. اعداد کوچک‌تر به معنای زاویه دید بازتر و اعداد بزرگ‌تر به معنای زاویه دید کوچک‌تر و تنگ‌تر هستند.

دوربین‌های بی‌سیم

دوربین‌های بی‌سیم قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و اغلب مبتنی بر سیستم IP یا دیجیتال هستند. با این حال نمی‌توان این نسخه را برای تمام دوربین‌های بی‌سیم پیچید، چون مدل‌هایی هم هستند که بر این سیستم مبتنی نیستند و از حالت‌های جایگزین انتقال بی‌سیم استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها هنگام نصب انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند.

یک مرکز پخش دوربین مداربسته، محصولات کدام برندها را به فروش می‌رساند؟

قطعاً اولویت فروش، برندهای مطرح و شناخته‌شده در بازار هستند که چه در میان مشتریان خرید جزئی و خرده و چه در میان مشتریان خرید عمده، متقاضیان و طرفداران زیادی دارند. برای مثال، می‌توان از مدل‌های مختلف دوربین مداربسته داهوا، هایک ویژن، سونی، پاناسونیک و ... نام برد؛ اما در کل مطلوب است که یک مرکز فروش دوربین مداربسته به نصاب و دیگر مشتریانِ خرید عمده، محصولات برندهای مختلف با رنج قیمت متفاوت را پوشش دهد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مختلف مشتریان خود باشد.

البته ناگفته نماند که برخی از مراکز پخش، منحصراً درزمینهٔ فروش محصولات و قطعات یک برند خاص فعالیت دارند، مانند نمایندگی دوربین مداربسته تیاندی. در کل نمایندگی‌های برندهای مختلف مانند نمایندگی دوربین مداربسته داهوا، هایک ویژن، تیاندی و ... جزو نخستین مراکز پخش و فروش عمده دوربین‌های مداربسته و قطعات آن‌ها محسوب می‌شوند که چون از سوی فروشگاه مرکزی و اصلی هر برند برای فعالیت خود در قالب نمایندگی مجوز دارند، جزو گزینه‌های مطمئن و معتبر جهت خرید دوربین مداربسته به قیمت همکاری برای نصابان و فروشندگان محسوب می‌شوند.

از معتبر ترین فروشگاه های عمده دوربین مداربسته می توان به فروشگاه آیس پلاس به ادرس اینترنتی www.iceplus.ir اشاره کرد.

قیمت عمده دوربین مداربسته چقدر است؟

درباره قیمت عمده دوربین مداربسته باید بدانید که بسته به مدل و نوع برند، قیمت‌های بسیار متنوع و مختلفی وجود دارند که نام بردن از تک‌تک این ارقام از حوصلهٔ شما و بحث خارج است. چیزی که واضح است این است که قیمت هر دوربین به‌صورت تک در فروش عمده نسبت‌به جزئی پایین‌تر است که آن هم دلیل دارد. دلیلش هم این است که در پخش عمده، برای مشتریان یک حداقل خرید مشخص می‌شود. به این صورت که یک مرکز پخش دوربین مداربسته عمده، یک مقدار کف و حداقلی را برای قیمت و تعداد سفارشات در نظر می‌گیرد. برای مثال، مشخص می‌کند که ما فروش زیر n تعداد دوربین یا n میلیون تومان نداریم. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ عمده دوربین مداربسته، می‌توانید به وب‌سایت مراکز فروش عمده یا نمایندگی‌ها مراجعه کنید.

 

جمع‌بندی

در مطلب امروز دربارهٔ این صحبت کردیم که مراکز پخش و فروش عمده دوربین‌های مداربسته چه مدل دوربین‌هایی را باید عرضه کنند. همچنین اشاره کردیم که این مراکز باید در کنار خود دوربین، تجهیزات جانبی و قطعاتی مانند پردازنده یا چیچست، لنز دوربین، سنسور تصویر، مادون قرمز و سایر قطعات دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های DVR و NVR را نیز عرضه کنند. به این مسئله پرداختیم که اگرچه برخی مراکز فروش عمده، دوربین‌های برندهای مختلف را به فروش می‌رسانند؛ اما آن دسته از توزیع‌کنندگانی که به‌عنوان نمایندهٔ یک برند خاص در حال فعالیت هستند، مثلاً نمایندگی دوربین مداربسته تیاندی، آهوا، هایک ویژن، های لوک و ... منحصراً محصولات و قطعات مربوط به برند خودشان را به‌صورت عمده عرضه می‌کنند. در بخش پایانی دربارهٔ چگونگی قیمت‌گذاری دوربین‌های مداربسته در فروش عمده سخن گفتیم و به این مسئله اشاره کردیم که در چنین فروشی، توزیع‌کنندگان یک مقدار حداقلی برای ثبت سفارشات در نظر می‌گیرند و خریدهایی که از این محدوده پایین‌تر باشد را نمی‌پذیرند.