به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر

برای خرید تثبیت کننده ولتاژ آشنایی با مهمترین پارامتر های خرید این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در ادامه 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر بررسی می شود. نکات خرید این دستگاه شامل مواردی مثل نوع کاربری، توان و ظرفیت، ویژگی ها، قیمت استابلایزر و برند سازنده است که در ادامه هر کدام از این نکات به صورت جداگانه بررسی می شود.

چرا استابلایزر بخریم؟

پیش از آشنایی با 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر بهتر است با این دستگاه و ویژگی های آن آشنا شوید. استابلایزر یا دستگاه تثبیت کننده نوسان ولتاژ با قرار گرفتن در مسیر جریان برق، از تجهیزات الکتریکی مورد نظر محافظت می کند. وسایل برقی مورد استفاده در منزل یا محل کار، برای دریافت طیف مشخصی از جریان برق طراحی شده است. استابلایزر یک تلرانس مشخص برای عملکرد رفع مشکل این تجهیزات در نظر می گیرد.

اصلی ترین مشکل لوازم برقی به تکرار نوسانات برقی حتی در مقیاس های مجاز مربوط است. این موضوع باعث کاهش عمر دستگاه می شود. ورود بیش از حد ولتاژ به وسیله برقی نیز باعث بروز آسیب های جدی و دائمی به دستگاه های حساس و گران قیمت می‌ شود. از طرفی عملکرد پیوسته آن ها را دچار اختلال می کند. هر چند کاهش ولتاژ هم توان و ظرفیت وسیله های برقی را کاهش می دهد. در این شرایط از استابلایزر استفاده می شود تا با تثبیت نوسان ولتاژ، از بروز آسیب به تجهیزات الکتریکی ارزشمند جلوگیری شود. 

استابلایزر باعث کاهش هزینه برق مصرفی می شود و در مقابل رعد و برق و نوسانات کوتاه مدت، اضافه بار، اتصال کوتاه و غیره حفاظت بالایی ایجاد می کند. به همین علت از این دستگاه استفاده می شود تا با جلوگیری از نوسان و پرش های ناگهانی برق شهری، از لوازم برقی محافظت شود. استابلایزر دارای مدل های مختلفی است و با توجه به توان و ظرفیت خود در منازل، ادارات و حتی صنایع به کار می رود.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

استابلایزر دارای ابعاد و توان های مختلفی است و متناسب با نوع خود، قابلیت های مختلفی دارد. در میان 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر توجه به نوع کاربری، ظرفیت، ویژگی ها، قیمت و برند دستگاه اهمیت بالایی دارد. استابلایزر ۳ مدل دارد و به صورت رله ای، سروو موتوری یا استاتیک ساخته می شود. هر مدل متناسب با ویژگی هایی که دارد، اصلاح ولتاژ را انجام می دهد. در ادامه نکات خرید این دستگاه به طور کامل بررسی می شود تا کاربر بداند بهترین استابلایزر موجود در بازار را چطور انتخاب کند و آن را از کجا بخرد.

1) نوع کاربری ما

نوع کاربری ما به انتخاب بهترین مدل این دستگاه کمک می کند. در میان 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر توجه به این نکته ضرورت دارد که این دستگاه دارای مدل های تک فاز و سه فاز است. از این رو متناسب با ساختار و کاربرد خود، برای تجهیزات و دستگاه های حساس و گران قیمت به کار می رود. وظیفه این دستگاه تثبیت ولتاژ ورودی و فراهم کردن ولتاژ ایده آل در خروجی است. در صورت کم بودن ولتاژ ورودی، آن را تقویت و در صورت بیشتر بودن ولتاژ ورودی آن را تضعیف می کند.

سه نوع تثبیت کننده ولتاژ وجود دارد. استابلایزر رله ای دارای مدل های افزاینده و کاهنده است و باعث فراهم کردن ولتاژ قابل اطمینان برای تجهیزات می‌ شود. بدین ترتیب در صورت بیشتر شدن نوسان از مقدار تعیین شده، مدار کنترل رله را فعال و ترانسفورماتور ولتاژ را کنترل می کند. استابلایزر سروو موتوری با حرکت سروو موتور باعث تغییر تعداد دور سیم پیچ ها می شود. از اتوترانس هم به عنوان ترانس افزاینده و کاهنده استفاده می کند. استابلایزر استاتیک نیز فاقد قطعات متحرک است و از مدار مبدل الکترونیکی برای کنترل ولتاژ استفاده می کند.

2) توان و ظرفیت استابلایزر

توجه به توان و ظرفیت این دستگاه یکی از مهمترین مواردی است که در بین 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر وجود دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. هر وسیله ای که قصد محافظت از آن را دارید، دارای درجه بندی است. ولتاژ، توان و جریان دستگاه بر روی برچسب مشخصات محصول نوشته می شود. برق شهری دارای ولتاژ 220 ولت است و برای محاسبه حداکثر توان، عدد 220 باید در حداکثر جریان اسمی لوازم متصل به استابلایزر ضرب شود. بدین ترتیب با ایجاد یک حاشیه امنیتی، امکان متصل کردن دستگاه های بیشتر فراهم می شود. از طرفی محاسبه توان همه دستگاه هایی که قرار است به استابلایزر متصل شوند، بسیار مهم است. در این شرایط اگر توان همه دستگاه ها 1000 شد، استابلایزر باید به صورت 1200 ولت آمپر یا 1.2 کیلو ولت آمپر (kv) خریداری شود.

3) ویژگی ها و خصوصیات استابلایزر

در بین 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر توجه به ویژگی ها و مشخصات دستگاه اهمیت بالایی دارد. استابلایزری که بتواند بر روی خط اصلی نصب شود، انتخاب بهتری است. بدین ترتیب امکان اصلاح تمام جریانی که وارد ساختمان می شود را دارد. توان آن هم بیشتر از 5000 ولت است. از طرفی دیجیتالی بودن دستگاه در اولویت است. این مدل با انواع دستگاه ها سازگار است و حتی ممکن است به ژنراتور هم متصل شود. 

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ به لحاظ اثرگذاری بر روی ولتاژ دریافتی به صورت کاهنده و افزاینده تولید می شود. بدین ترتیب امکان محافظت از اضافه بار، اتصال کوتاه و نوسانات ولتاژ را فراهم می کند. مدل های جدید استابلایزر نیز به LED مجهز است. LED ها با نشان دادن سطح ولتاژ تنظیم شده در لحظه، امکان دریافت اطلاعات راجع به ولتاژ خروجی استابلایزر را فراهم می کنند.

4) قیمت و برند استابلایزر

نوع برند یا شرکت سازنده استابلایزر اهمیت بالایی داشته و می تواند اصالت کالای خریداری شده را تضمین کند. یک استابلایزر خوب از متریال مرغوب و باکیفیت ساخته شده و دوام و ماندگاری بالایی دارد. همچنین قابل اطمینان بوده و با داشتن توان و ظرفیت مناسب، نوسانات ولتاژ برق شهری را ثابت می کند. از طرفی قیمت این دستگاه با توجه به عواملی مثل تک فاز یا سه فاز بودن، قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی، محافظت در برابر صاعقه، مصرف بهینه انرژی و... مشخص می شود.

بهترین استابلایزر موجود در بازار را از کجا بخریم؟

بهترین استابلایزر موجود در بازار را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر که شامل نکاتی مثل نوع کاربری، توان و ظرفیت و... است، باید فروشگاهی معتبر برای خرید این دستگاه انتخاب شود. فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا با پوشش دادن محصولات متنوع برندهای معروف، امکان مقایسه مشخصات فنی استابلایزر های مختلف را فراهم کرده است. پس از مقایسه این کالاها، بهترین استابلایزر با داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری می شود. البته دریافت پشتیبانی گسترده و بهره مندی از خدمات مشاوره نیز بسیار مهم است.

سخن پایانی

اکنون که با 4 نکته برای انتخاب بهترین و مناسب ترین استابلایزر آشنا شدید، باید دستگاهی با ظرفیت مناسب را برای تجهیزات الکتریکی مصرف کننده انتخاب کنید. در پایان به یاد داشته باشید که هر استابلایزر متناسب نوع کاربری شما می تواند در موارد مختلفی استفاده شود. هرچند بهتر است این کار با محاسبه توان وسایل برقی صورت بگیرد. انتخاب فروشگاهی معتبر نیز می تواند باعث بهره مندی از پشتیبانی گسترده و خدمات پس از فروش شود. همچنین علاوه بر تضمین اصالت کالا، باعث دسترسی به قیمت های مناسب می شود.