به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

اگر از چمن مصنوعی برای محوطه‌سازی باغ یا محیط‌های مسکونی و تجاری استفاده کرده‌اید و سطح چمن شما به دلایل مختلفی سوراخ یا ناهموار شده و یا حتی رنگ آن از بین رفته‌است؛ برای ترمیم آن حتما ادامه مطلب را دنبال کنید. در ادامه این مقاله به رایج ترین مشکلات چمن مصنوعی، علت آنها و همینطور نحوه برطرف کردنشان می‌پردازیم و در نهایت با قیمت چمن مصنوعی ، این محصول کاربردی و جذاب آشنا می‌شویم.

چمن مصنوعی چیست؟

از آنجایی که مراقبت از چمن طبیعی نیاز به چمن‌زنی، کود‌دهی، آبیاری و... دارد؛ امروزه اکثر مردم به استفاده از انواع چمن‌های مصنوعی روی آورده‌اند. چمن مصنوعی ظاهری شبیه به چمن طبیعی دارد اما از جنس الیاف مصنوعی همچون پلی اتیلن و نایلون ساخته شده است. این نوع چمن نیاز به نگهداری خاصی نداشته و همینطور در تمام طول سال سرسبز و زیبا باقی می‌ماند.

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی بر اساس جنس، رنگ، کاهگل، ارتفاع تیغه‌ها و تراکم در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. با این وجود همه سبک چمن مصنوعی را می‌توان به صورت کامل یا تایلی تهیه کرد که در اینجا در مورد هر کدام توضیح خواهیم داد:

چمن مصنوعی کامل

چمن مصنوعی کامل معمولا به صورت متری و بر اساس ابعاد پروژه یا سطح مورد نظر برای نصب چمن، قابل سفارش است. این چمن‌ها بر خلاف تایل به صورت یکدست کف فضای بیرون یا داخل را پوشش می‌دهند و به صورت رول به فروش می‌رسند.

چمن مصنوعی تایلی

چمن مصنوعی تایلی در ابعاد مشخص و به شکل مربع بریده شده و برای نصب در هر فضایی قابل استفاده است. قسمت زیرین تایل‌ها دارای گیره‌های کوچکی هستند که می‌توان به کمک آنها چندین تایل را بهم متصل و محکم کرد.

به طور کلی منظور از تایل در طراحی دکوراسیون، انواع کفپوش یا دیوارپوش‌هایی است که با ابعاد مشخصی تولید شده‌اند و با نصب آنها در کنار هم یک محوطه سازی صورت می‌گیرد.

چگونه چمن مصنوعی را تعمیر کنیم؟

برای تعمیر چمن‌ مصنوعی، ابتدا باید مشکل آن را تشخیص دهید. هرچه سریعتر آسیب را شناسایی کنید؛ هم تعمیر چمن آسان‌تر بوده و هم از بروز آسیب‌های بزرگ تر جلوگیری خواهد شد. رایج ترین انواع آسیب و نقص چمن مصنوعی عبارتند از:

سوختگی با سیگار یا زغال چوب:

گاهی اوقات گرمای بسیار شدید منجر به ذوب شدن یا تغییر شکل مواد مصنوعی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون می‌شود. مثلا در صورت افتادن یک تکه زغال از منقل ممکن است قسمتی از چمن سوراخ شود.

تعمیر جزئی چمن مصنوعی اصلا کار پیچیده‌ای نیست. ابزارهایی مانند نوارهای یدکی چمن مصنوعی، رنگ چمن، چسب چمن و غیره از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانند به شما در رفع اکثر مشکلات جزئی چمن مصنوعی کمک کنند.

با استفاده از نوارهای چمن مصنوعی موجود در بازار و چندین ابزار ساده در عرض چند دقیقه می‌توانید سوراخ یا تکه های باریک آسیب دیده در چمن را جایگزین کنید. همچنین مواد مختلفی برای ترمیم پارگی چمن مصنوعی وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه خانه چمن تهیه نمایید.

برآمدگی یا سطوح ناهموار:

دقت داشته باشید که سطوح ناهموار چمن، فقط ظاهر آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؛ بلکه چمن را در برابر اشعه ماوراء بنفش و یا ترافیک سنگین پا آسیب پذیرتر می‌کند. این برجستگی‌ها حتی می‌توانند منجر به زمین خوردن کودکان نیز بشوند.

قبل از بازسازی چمن مصنوعی، ابتدا ببینید که آسیب از کجاست. مثلا گاهی اوقات آفات یا علف‌های هرز منجر به برآمدگی و چین و چروک سطح چمن شده است که با حذف آنها به راحتی ظاهر چمن مصنوعی بازمی‌گردد.

نوسانات دما از خیلی گرم به خیلی سرد نیز می‌تواند انبساط و انقباض چمن و به دنبال آن چین و چروک و تشکیل حباب را به همراه داشته باشد.

سوراخ یا تکه‌های خالی:

سوراخ شدن چمن مصنوعی علت‌های مختلفی دارد، گاهی اوقات آسیب در زمان حمل و نقل یا نصب چمن صورت گرفته است؛ به همین خاطر به مشتریان توصیه می‌کنیم که حتما چمن را در هنگام نصب بررسی کنند.

برای ترمیم پارگی یا سوراخ‌های سطح چمن مصنوعی، پس از تمیز کردن سطح، میزان خسارت را ارزیابی کنید. اگر سوراخ بزرگ است؛ ممکن است لازم باشد کل قسمت چمن را بردارید و آن را با یک تکه چمن مصنوعی سالم جایگزین کنید.

قسمت آسیب دیده را با استفاده از کاتر برش دهید. یک تکه از چمن جدید را بردارید و آن را برش دهید تا با قسمت برداشته شده مطابقت داشته باشد؛ سپس آن را روی سطح مورد نظر جایگزین کنید. دقت داشته باشید که چمن جایگزین شما حتما از تیغه‌های مشابه چمن موجود برخوردار باشد.

مات یا کم رنگ شدن چمن:

اگر افراد و حیوانات خانگی مرتباً روی چمن مصنوعی راه بروند، ممکن است قسمتی از الیاف آن مات شود. قرار دادن مبلمان سنگین یا حتی پارک ماشین روی چمن مصنوعی نیز تکه‌های مات بزرگی در آن ایجاد می‌کند که ظاهر سبز آن را از بین می‌برد. همچنین در صورت پاک نکردن لکه‌ها یا زباله‌های حیوانات خانگی در مدت طولانی؛ چمن مصنوعی شادابی خود را از دست خواهد داد.

برای تعمیر چمن مصنوعی تغییر رنگ یافته می‌توانید از رنگ چمن همرنگ آن استفاده کنید. رنگ‌آمیزی تیغه‌های مات و رنگ‌پریده می‌تواند به چمن شما ظاهر تازه‌ای ببخشد.

مشکلات مربوط به زهکشی:

مشکلات جدی‌تری نظیر تجمع آب روی چمن مصنوعی؛ معمولا به خاطر کیفیت چمن مصنوعی و یا نصب نامناسب آن اتفاق می‌افتند. برای تعمیر چنین مشکلی باید یک فرد متخصص، زهکشی چمن شما را بررسی نماید. همچنین گاهی اوقات باید چمن مصنوعی برای تعمیر لایه زیرین آن کنده شده و مجددا پس از تعمیر نصب گردد.

علاوه بر این عواملی همچون تجمع زباله‌ها یا گرمای شدید محیط نیز می‌تواند باعث فشردگی تیغه‌های چمن مصنوعی شده و به نوبه خود روی زهکشی آن تأثیر بگذارد.

چند نکته برای جلوگیری از آسیب به چمن مصنوعی

  • در اسرع وقت هر گونه کثیفی یا زباله را از روی چمن حذف کنید.
  • لکه‌ها یا ضایعات حیوانات خانگی را فورا تمیز کنید.
  • از محلول‌های تمیز کننده ملایم برای از بین بردن کثیفی چمن مصنوعی استفاده کنید.
  • چمن را از گرمای شدید و یا اجسام نوک تیز دور نگه دارید.

قیمت و خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مرغوب معمولا کمتر به تعمیر یا ترمیم نیاز پیدا می‌کند. تولیدکنندگان معتبر چمن مصنوعی، این محصول را عمدتا از جنس پلی اتیلن و نایلون تولید می‌کنند که هم طول عمر بیشتری دارد و هم کیفیت ظاهری بهتری برای چمن ایجاد می‌کند. بهترین چمن موجود در بازار از جنس نایلون و یا ترکیبی از نایلون و پلی اتیلن ساخته شده است که البته قیمت بالاتری نیز دارد.

این نوع چمن‌ها از تیغه‌های سفت و قوی برخوردار هستند که در برابر رفت و آمد و شرایط جوی سخت از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. علاوه بر این چمن‌های مصنوعی با کیفیت‌تر گرمای کمتری را نسبت به چمن‌های ارزان‌تر جذب می‌کنند که این یک مزیت مهم برای آنها محسوب می‌شود.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی مرغوب را دارید؛ حتما به محصولات فروشگاه اینترنتی خانه چمن سر بزنید.

سخن پایانی

شما با مراجعه به لینک وب سایت خانه چمن به راحتی می‌توانید انواع محصولات چمن مصنوعی مرغوب را مقایسه و خریداری کنید. در این فروشگاه انواع چمن مصنوعی وارداتی و تولید داخل به صورت کامل، تایلی، نواری و غیره به فروش می‌رسد. همچنین انواع لوازم جانبی نیز از این مرکز قابل تهیه است