به گزارش پایگاه خبری نشان :

وجود نمایشگرهای صنعتی برای هر کسب‌وکاری حیاتی است. انتخاب نوع مناسب این نمایشگرها و مانیتورها برای رونق تجارت و کسب‌وکار شما اهمیت دارد اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که نمایشگر صنعتی دقیقا چیست؟ شاید هم به این فکر می‌کنید که آیا کسب‌وکار شما به چنین سیستم‌هایی نیاز دارد؟ در این مطلب، به این سؤالات مهم پاسخ می‌دهیم و نکاتی که باید موقع خرید نمایشگر صنعتی به آنها توجه کنید را شرح خواهیم داد.

منظور از نمایشگر صنعتی چیست؟

نمایشگر صنعتی در واقع بخشی از سیستم نمایش صنعتی است. این سیستم شامل ماشین‌آلات صنعتی و نمایشگری می‌شود که برای نمایش خروجی دیجیتال به کار می‌رود. این نمایشگرها ظاهری شبیه به نمایشگرهای عادی دارند و برای امور زیر به کار می‌روند:

  • ضبط و نمایش مقادیر فیزیکی مربوطه؛
  • نمایش محصولات و اطلاعات به روشی تعاملی به مشتریان و مصرف‌کنندگان؛
  • نمایش اطلاعات آزمایشگاهی؛
  • خودکار کردن فرایندهای مختلف صنعتی.

این نمایشگرها در هر صنعت و کسب‌وکاری که فکر می‌کنید کاربرد دارند. به عنوان مثال، این نمایشگرها در بیمارستان‌ها و همراه با کیوسک‌های هوشمند بیمارستانی برای کمک به فرایند درمان بیماران به کار می‌روند. در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها نیز از این نمایشگرها برای ارتباط میان کیوسک‌های پرداخت یا پایانه‌های فروشگاهی استفاده می‌شود تا موجودی محصولات و سایر فعالیت‌های مرتبط با آن به نمایش دربیایند. نمایشگرهای صنعتی یکی از اجزای سازنده کیوسک‌های تعاملی نیز هستند. مهم‌ترین صنایع و مشاغلی که نمایشگر صنعتی در آنها کاربرد دارد، عبارت‌اند از:

  • پزشکی و زیبایی؛
  • الکترونیک عمران؛
  • ابزار دقیق؛
  • حمل‌ونقل عمومی؛
  • پروژه‌های انرژی؛
  • تجهیزات برق؛
  • سیستم‌های اتوماسیون.

نمایشگرهای صنعتی معمولا از ترکیب شیشه و فلزاتی مانند آلومینیوم و فولاد ضدزنگ به عنوان شاسی تشکیل شده است. علاوه بر این، بیشتر مانیتورهای صنعتی یک صفحه نمایش ضدضربه با شاسی و قاب بسیار بادوام دارند.

تفاوت نمایشگر صنعتی و تجاری

نمایشگرهای تجاری و صنعتی شباهت بسیاری دارند. با وجود این، برخی ویژگی‌ها این دو نوع مانیتور را از یکدیگر متمایز می‌کند. مهم‌ترین تفاوت‌های نمایشگر صنعتی و تجاری عبارت‌اند از:

  • برای ساخت نمایشگرهای تجاری از صفحات ال‌سی‌دی معمولی استفاده می‌کنند اما صفحه نمایش مانیتورهای صنعتی از ال‌سی‌دی‌های صنعتی که روشنایی بیشتری دارند تشکیل شده است.
  • نمایشگر صنعتی می‌تواند دمای بسیار بالا و بسیار پایین را تحمل کند. در مقابل، نمایشگرهای تجاری اگر برای ساعات طولانی کار کنند، کم‌کم تصاویر آنها تار و بدتر و بدتر می‌شود.
  • برای ساخت نمایشگر صنعتی از پنل‌های صنعتی با سطح تشخیص بالاتر استفاده می‌شود که از صفحه نمایشگرهای تجاری پایدارتر است.
  • مادربرد نمایشگر صنعتی با نمایشگر تجاری متفاوت است. در ساخت مانیتورهای صنعتی از مادربردهای صنعتی استفاده می‌کنند.
  • صفحه نمایش مانیتورهای صنعتی دارای زاویه دیدی گسترده است و حداکثر دید آن تا ۱۷۸ درجه می‌رسد اما یک نمایشگر تجاری معمولی فقط می‌تواند یک یا ۴۰/۴۰ نما را از چپ به راست نشان دهد.
  • نمایشگرهای صنعتی معمولا در محیط‌ کاری سخت‌تر یا اماکنی که به نمایش اطلاعات به صورت ۲۴ساعته نیاز دارند مناسب است. در مقابل، نمایشگر تجاری برای اماکنی مثل ادارات که در بعضی از ساعات تعطیل هستند، بهترین گزینه خواهد بود.

نمایشگر صنعتی با نمایشگرهای عادی چه تفاوتی دارد؟

نمایشگرهای صنعتی از نظر ظاهری به نمایشگرهای عادی نیز شباهت دارند. بااین‌حال، برای تشخیص این دو نوع نمایشگر باید به تفاوت‌های آنها توجه کنید. تفاوت‌های این دو نوع نمایشگر عبارت‌اند از:

  • نمایشگرهای صنعتی برای محیط‌های صنعتی و استفاده طولانی‌مدت ساخته شده‌اند. در نتیجه، نسبت به نمایشگرها عادی ماندگاری بیشتری دارند.
  • نمایشگرهای عادی هر اندازه هم که درجه یک باشند، در فضای بسته کاربرد دارند. اطلاعات و تصاویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش این مانیتورها زیر نور خورشید به سختی خوانده می‌شود. در مقابل، نمایشگرهای صنعتی صفحه نمایش‌هایی دارند که اطلاعات آنها در فضای باز و زیر نور خورشید نیز خوانده می‌شود. این ویژگی را نمایشگرهای تجاری نیز دارند.
  • نمایشگر صنعتی نسبت به نمایشگر عادی از مواد سخت‌تری ساخته شده است. این نمایشگر برخلاف نمایشگرها عادی می‌تواند در هر شرایط آب‌وهوایی مقاومت کند. علاوه‌براین، شوک و لرزش‌های شدید از عمر نمایشگر صنعتی نمی‌کاهد.
  • نمایشگرهای خانگی یا روی دیوار یا روی پایه نمایشگر نصب می‌شوند. در مقابل، نمایشگرهای صنعتی برای نصب امکانات مختلفی دارند. این نمایشگرها پایه‌های قفسه‌ای، پنلی، سقفی و دیواری دارند.
  • نمایشگرهای صنعتی برای مدتی طولانی‌تر استفاده می‌شوند. در نتیجه، معمولا نسبت به نمایشگرهای عادی گارانتی بیشتری دارند. مانیتورهای خانگی درجه یک از ۶ ماه تا ۱ سال گارانتی دارند اما نمایشگر صنعتی معمولا با ۳ سال گارانتی فروخته می‌شود.

نکاتی که باید موقع خرید نمایشگر صنعتی بدانید

هنگام خرید نمایشگرهای صنعتی باکیفیت برای کسب وکار خود، همیشه باید ۴ نکته مهم را در نظر بگیرید. علاوه بر این نکته بدیهی که مانیتور مورد نظر باید بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد، باید به این ۴ نکته نیز توجه کنید.

۱. نیازهای صنعت یا کسب‌وکار شما

هنگام خرید و نصب یک نمایشگر صنعتی پیشرفته باید خواسته‌ها و نیازهای صنعتی خود را جدی بگیرید. از خود بپرسید که کدام ویژگی این مانیتور واقعا می‌تواند به بهبود شیوه‌های تجاری و تجربه مشتری شما کمک کند. اگر روزانه با تعداد بسیاری از مشتریان سروکار دارید، باید مطمئن شوید که نمایشگرها شما می‌توانند کاربری بسیار بالا را تحمل کنند.

۲. نمایشگر مقاوم

داشتن یک صفحه نمایش ضدضربه با شاسی بادوام با این تصور همراه است که این مانیتورها باید کاربری فراوان را تحمل کنند. برخی از مشتریان ممکن است کمی بیشتر از نمایشگرها استفاده کنند و این چیزی است که باید برای آن کاملا آمادگی داشته باشید. نمایشگرهایی را انتخاب کنید که اگر برای نمایش اطلاعات به کار می‌روند، ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار یا خش باشند.

۳. کم و زیاد شدن خودکار نور صفحه نمایشگر

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب هر نمایشگر باید به آن فکر کنید، خوانایی و میزان روشنایی صفحه آن است. کارمندان و مشتریان شما باید بتوانند آنچه روی صفحه نمایش داده شده را به راحتی بخوانند. عدم وجود کنتراست میان متن و پس‌زمینه نمایشگر باعث می‌شود که نمایشگر صنعتی کارایی لازم را نداشته باشد. اگر نمایشگری انتخاب کنید که نور صفحه آن به صورت خودکار و بر اساس نور محیطی که در آن قرار دارد، تنظیم شود، خواندن محتوای صفحه بسیار ساده‌تر می‌شود.

۴. خوانایی زیر نور خورشید

خوانایی محتوای صفحه نمایشگر زیر نور خورشید نیز کارایی سیستم‌های صنعتی شما را افزایش می‌دهد. هیچ مقدار نور طبیعی نباید بر توانایی مشتریان و کارمندان شما برای خواندن صفحه نمایشگر تأثیر بگذارد. خوانایی زیر نور خورشید هم دقیقا همان چیزی است که این ویژگی صفحه نمایشگر را تضمین می‌کند.

سخن پایانی

نمایشگر صنعتی یکی از ابزارهای مهم و پیشرفته برای کسب‌وکارهای امروزی است. این نمایشگر می‌تواند شرایط سخت صنعتی را تحمل کند یا در مقابل استفاده‌های طولانی مدت، رطوبت، گردوغبار و ضربه مقاومت کند. این نمایشگرها در صنایع و مشاغل مختلف برای نمایش اطلاعات مهم به کار می‌روند. نمایشگرهای صنعتی یکی از اجزای اصلی کیوسک‌های تعاملی نیز هستند.

برای اینکه نمایشگری با بهترین کیفیت داشته باشید، باید به ۴ نکته مهمی که توضیح دادیم توجه کنید. دیجی سان تولیدکننده کیوسک‌های هوشمند و نمایشگرهای تجاری و صنعتی با بیش از ۱۰ سال تجربه در طراحی و تولید ابزارهای فناورانه و هوشمند بهترین نمایشگرهای صنعتی را ارائه می‌کند. این نمایشگرها با توجه به نیازهای کسب‌وکار شما طراحی و تولید می‌شوند. برای تهیه کیوسک‌های دیجی سان کافیست با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید.