به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

برای درمان جوش صورت انواع و اقسام گوناگونی از محصولات گیاهی و شیمیایی به بازار عرضه شده اند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای پیدا کردن یک محصول مناسب که بتواند جوش صورت را کنترل و در نهایت درمان کند، باید محصولات گیاهی و شیمیایی را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال تونر یکی از محصولات بسیار کاربردی و موثر است که در درمان جوش صورت می تواند نقشی کلیدی داشته باشد. قیمت تونر ضد جوش بسته به ترکیبات و حجم بسته بندی آن متفاوت است. اگر کنجکاو هستید تا با محصولات درمانی جوش صورت بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

محصولات گیاهی

جوش صورت یکی از مشکلات شایعی است که می تواند به دلایل ژنتیکی، ترشح بیش از حد چربی، استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب با نوع پوست، تغییرات هورمونی و... ایجاد شود. افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، معمولا به دنبال راهی برای درمان آن هستند. در این پروسه می توان هم به سراغ محصولات گیاهی و طبیعی رفت و هم از محصولات شیمیایی استفاده کرد. خب این موضوع کاملا ثابت شده است که محصولات گیاهی به واسطه داشتن ترکیبات ارگانیک و کاملا طبیعی برای درمان مشکلاتی پوستی ایمن تر هستند و نسبت به محصولات شیمیایی عارضه به مراتب کمتری دارند. برای شناخت بیشتر این محصولات به بررسی مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

مزایای محصولات گیاهی

·      همانطور که اشاره کردیم، از مهم ترین ویژگی های محصولات گیاهی ارگانیک بودن آن هاست. ترکیبات موجود در عرقیجات گیاهی و محصولاتی همچون؛ عسل، جوش شیرین، زردچوبه، گوجه فرنگی، روغن های گیاهی و...کاملا طبیعی هستند. بنابراین پوست صورت در اثر استفاده از این محصولات به ندرت واکنش آلرژیک از خود نشان می دهد.

·      اغلب محصولات گیاهی خاصیت آنتی باکتریال دارند و می توانند میکروب ها و آلودگی های صورت را به بهترین شکل ممکن از بین ببرند.

·      ترکیباتی همچون گلاب، علاوه بر خاصیت ضد التهابی و تنظیم کردن PH پوست می تواند به پاکسازی عمقی بپردازد که این موضوع قطعا در درمان جوش صورت بسیار موثر است.

·      محصولات گیاهی همیشه در دسترس هستند و نسبت به محصولات شیمیایی قیمت مناسب تری دارند.

معایب محصولات گیاهی

·      معمولا درمان های خانگی برای از بین بردن جوش صورت به زمان بیشتری نیاز دارند و ممکن است کمی دیرتر عمل کنند.

·      برخلاف محصولات شیمیایی که پس از چند بار مصرف تاثیر خود را روی پوست می گذارند، محصولات گیاهی باید به صورت مرتب و طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند تا در نهایت نتیجه دلخواه حاصل شود.

·      معمولا محصولات گیاهی برای درمان جوش های بسیار بزرگ و دردناک که شرایط وخیمی دارند راه حل مناسبی نیستند.

محصولات شیمیایی

همه ما به خوبی می دانیم که یکی از راهکارهای بسیار موثر برای درمان جوش صورت استفاده از محصولات شیمیایی است. البته که محصولات گیاهی عوارض کمتری دارند. اما امروزه صنایع تولید محصولات مراقبت از پوست پیشرفت چشمگیری داشته است. به نحوی که محصولات شیمیایی کاملا متناسب با نوع و شرایط پوست هر فرد فرموله می شوند.

مزایای محصولات شیمیایی

·      ترکیبات موجود در انواع کرم ها و شوینده های ضد جوش قدرت اثرگذاری فوق العاده بالایی دارند و می توانند جوش صورت را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند.

·      یکی از محصولات بسیار مناسب برای درمان جوش صورت، تونر ضد جوش است که با ترکیبات خاصی به بازار عرضه می شود. تونرها می توانند باعث بسته شدن منافذ باز پوست شده و از این طریق از ترشح چربی و ایجاد جوش روی صورت جلوگیری به عمل آورند.

·      استفاده مرتب از تونر ضد جوش در روتین پوستی باعث می شود تا یک لایه محافظتی روی پوست تشکیل شود که از تجمع چربی ها و آلودگی ها و در نهایت ایجاد جوش جلوگیری می کند.

·      کرم های ضد جوش و لایه بردار می توانند حتی جای جوش های قدیمی را کمرنگ و کمرنگ تر کرده و بافت پوست را یکنواخت و صاف کنند.

معایب محصولات شیمیایی

·      شاید بتوان گفت مهم ترین عیب محصولات شیمیایی این است که نسبت به محصولات گیاهی و درمان های خانگی، هزینه بیشتری می طلبند.

·      محصولات شیمیایی به خصوص برندهای خارجی به دلیل تحریم های حاکم در بازار، روز به روز قیمت بیشتری پیدا می کنند.

·      در برخی مواقع ممکن است برخی از ترکیبات موجود در محصولات شیمیایی با نوع پوست افراد سازگاری نداشته باشند و علائمی همچون التهاب، سوزش و خشکی بیش از حد در پوست صورت مشاهده شوند.

کدام یک از محصولات گیاهی و شیمیایی برای ما مناسب اند؟

برای درمان جوش صورت ابتدا باید با یک پزشک متخصص و حاذق مشورت کنید. بسته به نوع پوست، نوع و شدت جوش های ایجاد شده روی آن، راهکارهای درمانی برای هر فرد می توانند متفاوت باشند. اگر جوش های روی صورت سطحی تر هستند و برای درمان آن ها می توانید زمان بیشتری صبر کنید، بهتر است به سراغ محصولات گیاهی بروید. اما در صورتی که به دنبال یک راه سریع تر با اثربخشی بیشتر هستید، می توانید از محصولات شیمیایی مناسب پوستتان استفاده کنید.

کرم ضد جوش یا شوینده های ضد جوش؟

کرم، شوینده و تونر ضد جوش هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند. قیمت تونر ضد جوش معمولا با توجه به حجم قابل توجهی که دارد، مناسب و به صرفه است. بنابراین سعی کنید حتما در روتین پوستی خود از یک تونر مناسب استفاده کنید. همچنین انتخاب یک شوینده ضد جوش مناسب احتمالا انتخاب بهتر و معقولانه تری نسبت به استفاده از کرم ضد جوش است. شوینده ها می توانند PH پوست و میزان چربی آن را کنترل کرده و قدرت اثربخشی دیگر محصولات همچون تونرها و کرم ها را دوبرابر کنند. بنابراین به ترتیب خرید یک شوینده، تونر و در نهایت کرم ضد جوش مناسب را در لیست خرید خود در نظر داشته باشید.