به گزارش پایگاه خبری نشان :

شهر رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان، از آب‌وهوای دلپذیر و همچنین جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار بوده و همه‌روزه افراد زیادی این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند؛ اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در سفر به رشت، بحث هزینه‌ها است. در این مطلب یک راهنمای جامع درباره سفری ارزان به رشت ارائه داده و تعدادی از بهترین هتل های رشت را معرفی کرده‌ایم.

ارزان ترین فصل برای سفر به رشت

شهر رشت در تمام فصول سال جذابیت‌های خاصی دارد؛ اما تعداد مسافران رشت در برخی ماه‌ها کاهش می‌یابد و این موضوع باعث می‌شود تا سفر به این شهر در این مواقع با هزینه پایین‌تری انجام شود. شهر رشت در فصل بهار از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار بوده و درختان سرزنده در این فصل توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند؛ شرایط آب‌وهوایی نیز در این فصل بسیار مناسب است و دمای هوا بین ۱۵ الی ۲۰ درجه نوسان دارد.

در مقابل رشت در فصل تابستان دارای آب‌وهوایی شرجی بوده و این موضوع برای برخی مسافران خوشایند نیست؛ اما بااین‌حال آمار سفر به رشت در فصل تابستان نیز نسبتاً بالاست. فصل پاییز یکی از زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین فصل‌ها برای سفر به رشت است. البته با توجه به این موضوع، قیمت بلیط رشت در پاییز ارزان نخواهد بود.

با این توصیفات ارزان‌ترین فصل برای سفر به رشت، فصل زمستان است. اما خوب است بدانید که این شهر حتی در فصل زمستان نیز جذابیت‌های خاص خود را داشته و اوقات خاطره‌انگیزی را برای مسافران رقم می‌زند.

هزینه های سفر به رشت

سفر به رشت همچون سفر به هر شهر دیگری، شامل یک‌سری هزینه‌ها است؛ این هزینه‌ها در تمام ماه‌های سال یکسان نیستند. برای مثال بالا رفتن تعداد مسافران در مواقع خاصی از سال باعث می‌شود تا برخی هزینه‌های سفر افزایش پیدا کند. در این بخش مهم‌ترین هزینه های سفر به شهر رشت را معرفی کرده‌ایم:

هزینه حمل‌ونقل

یکی از هزینه‌های سفر مربوط به هزینه حمل‌ونقل و گشت‌وگذار در شهر است. اگر بخواهید با کمترین هزینه در شهر رشت رفت‌وآمد کنید، استفاده از اتوبوس انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. همچنین می‌توانید برای رفتن به برخی اماکن، مخصوصاً اماکن دیدنی و شلوغ، از تاکسی نیز استفاده کنید. مشکلی که وجود دارد این است که در مناطق کم‌تردد شهر، امکان دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد. بنابراین در چنین شرایطی ناچار به استفاده از ماشین شخصی خواهید بود.

هزینه خورد و خوراک

یکی دیگر از هزینه‌هایی که مسافران در طول سفر ملزم به پرداخت آن می‌شوند، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک است. جالب است بدانید که شهر رشت در یونسکو، به‌عنوان شهری خلاق در خوراک‌شناسی نام‌گذاری شده و از تنوع غذایی بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌طوری‌که انواع غذاهای محلی، نان، آش و ترشی در این شهر تولید شده و به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.

با توجه به این تنوع غذایی بالا، تعداد قابل‌توجهی رستوران نیز در رشت احداث شده‌اند؛ اما قیمت غذا در همه این رستوران‌ها یکسان نبوده و با توجه به مواردی همچون کیفیت غذا، محیط رستوران، تنوع غذایی و... متغیر است. ضمناً خوب است بدانید که در بسیاری از نقاط شهر، چرخ‌دستی‌هایی مخصوص فروش غذا وجود دارند که انواع غذاهای گیلانی را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از رستوران‌ها به فروش می‌رسانند.

هزینه اقامت

از دیگر موضوعاتی که در رابطه با هزینه سفر به رشت مطرح می‎‌شود، موضوع اقامت است. در گذشته‌ای نه چندان دور، تنوع اقامتگاه‌ها بسیار پایین بود؛ اما امروزه مکان‌های مختلفی برای اقامت مسافران ساخته شده‌اند که به‌عنوان رایج‌ترین، مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل اشاره کرد.

شهر رشت به‌عنوان یک شهر توریستی، دارای هتل های متعددی است. این هتل ها ازلحاظ امکانات رفاهی و خدمات‌رسانی با یکدیگر متفاوت بوده و براساس خدماتی که ارائه می‌دهند مبالغ گوناگونی را از مسافران دریافت می‌کنند. در این بخش تعدادی از بهترین هتل های رشت که قیمت مناسبی دارند را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل شبستان
  • هتل غدیر
  • هتل مهرگان
  • هتل آپارتمان صبوری
  • هتل پردیس
  • هتل پامچال

طبق نظرات مردمی این هتل ها از نظر کیفیت خدمات‌رسانی در سطح بالایی قرار داشته و رضایت حداکثری مسافران را جلب کرده‌اند.

راه های مختلف برای سفر به رشت

امروزه بر تعداد افرادی که شهر رشت را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند به‌طور قابل‌توجهی افزوده شده است. با توجه به این افزایش تقاضا، راه‌های متعددی نیز برای سفر به این شهر در نظر گرفته شده است که در این بخش به معرفی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم:

سفر به رشت با هواپیما

سفر به شهر رشت با هواپیما، سریع‌ترین روش محسوب می‌شود؛ اما قیمت بلیط هواپیما در مقایسه با قیمت سایر روش‌های سفر به رشت گران‌تر بوده و به همین دلیل این روش برای کسانی که سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه را انتخاب می‌کنند چندان مناسب نیست؛ مگر این‌که خرید بلیط در زمان‌هایی که قیمت بلیط به دلایل مختلف کاهش پیدا می‌کند انجام شود.

سفر به رشت با قطار

روش دیگر برای سفر به رشت که امروزه محبوبیت بسیار بالایی دارد، استفاده از قطار است. به‌طورکلی اگر علاقه‌مند به سفری پرماجرا و درعین‌حال کم‌هزینه هستید، سفر با قطار می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. سفر به رشت با قطار کمی طولانی‌تر از خودروی شخصی بوده و حدوداً ۵ ساعت طول می‌کشد؛ اما زیبایی‌های مسیر به قدری زیاد است که طولانی بودن مسافت را جبران خواهد کرد.

سفر به رشت با اتوبوس

یکی دیگر از راه‌های دسترسی به شهر رشت، سفر با اتوبوس است. به‌جرئت می‌توان گفت که این روش کم‌هزینه‌ترین روش سفر به رشت بوده و از گذشته تاکنون مورد استقبال مردم واقع شده است. مسیر تهران به مقصد رشت با اتوبوس حدوداً ۳۲۷ کیلومتر بوده و به‌طور تقریبی ۶ ساعت به طول می‌انجامد.

سفر به رشت با فلای تودی

در این مطلب یک راهنمای جامع درباره سفر ارزان به رشت ارائه دادیم و تعدادی از هتل های رشت را معرفی کردیم. شرکت «فلای تودی» از معتبرترین شرکت‌ها درزمینه فروش انواع بلیط به‌صورت آنلاین بوده و امکان رزرو اینترنتی هتل را نیز برای مسافران فراهم کرده است؛ بنابراین شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فلای تودی، تمام مقدمات سفر خود را به ساده‌ترین شیوه ممکن فراهم کنید.

این وب‌سایت به هتل ها و ایرلاین‌های مختلفی دسترسی دارد و با کمی جستجو در آن می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را یافته و خریداری کنید؛ همچنین با این سایت شانس شما برای رزرو اتاق در یک هتل باکیفیت و ارزان قیمت هم بیشتر می‌شود. فلای تودی یک همراه همیشگی برای شماست که می‌توانید برای تمام سفرهای داخلی و خارجی خود روی آن حساب کنید.