به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

خراب شدن باتری گوشی آیفون از مشکلات رایج در بین کاربران است. در مجموع هر فردی با هر گوشی از هر برند و قیمتی باید به درستی از آن استفاده کند تا از ایجاد خسارت و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. اما با گوشی‌های آیفون اوضاع کمی متفاوت است؛ چراکه هزینه تعمیرات و باتری آن‌ها گران‌تر می‌باشد. از این رو باید با روش‌های سالم نگه داشتن باتری گوشی‌های آیفون آشنا شوید. برای آشنایی با این روش‌ها با ما همراه باشید.

۹ روش بهینه سازی باتری گوشی آیفون

روش‌های فراوانی برای سالم نگه داشتن باتری گوشی‌های آیفون وجود ندارد و در واقع خواه ناخواه پس از چند سال استفاده با کاهش عمر باتری مواجه خواهید شد. البته با استفاده از این ۹ روش بهینه سازی باتری گوشی آیفون می‌توانید این مسئله را به تعویق بیاندازید:

باتری را به موقع شارژ کنید.

یکی از عادات اشتباهی که در خصوص استفاده از گوشی‌های هوشمند و آیفون‌ها وجود دارد، عدم شارژ کردن صحیح است که البته به آسیب به باتری هم منجر می‌شود. به طور کلی بهتر است به قانون ۲۰ ۸۰ پایبند باشید. به این معنا که گوشی را بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نکنید و اجازه کمتر شدن شارژ از ۲۰ درصد را ندهید. اگر هر از گاهی این قانون را رعایت نکنید، مشکلی وجود نخواهد داشت، اما در مرور زمان و با تکرار مکرر موجب کاهش عمر باتری خواهید شد.

روشنایی خودکار را فعال کنید.

نور گوشی یکی از دلایل اصلی کم شدن شارژ باتری در طول روز است. به طور معمول به هر اندازه که نور گوشی کمتر باشد، باتری کمتری هم استفاده می‌شود. اما برای سالم نگه داشتن باتری آیفون لازم نیست نور گوشی را در کمترین حالت ممکن قرار دهید. تنها باید قابلیت روشنایی خودکار را فعال کنید تا خود سیستم گوشی بر اساس میزان نور محیط نور صفحه را تنظیم کند.

حتماً از شارژر اصلی استفاده کنید.

شاید بتوان گفت هیچ چیزی به اندازه استفاده از شارژر غیراصلی و فیک به باتری گوشی آیفون ضرر نمی‌رساند. در واقع به دلیل بالا بودن قیمت آن بسیاری از افراد به خرید مدل‌های مشابه و غیراصل تمایل پیدا می‌کنند و این افراد باید بدانند که استفاده از شارژر فیک به مرور موجب خراب شدن باتری می‌شود. در این مواقع و با خراب شدن باتری، راهی به جز مراجعه به یک متخصص در زمینه تعمیر گوشی اپل و تعویض باتری نخواهی داشت. به همین دلیل فقط از شارژر اورجینال آیفون با باتری آن سازگاری دارد

گوشی را در شب در شارژ نگذارید.

بسیاری از افراد عادت دارند که در طول روز با گوشی کار کنند و سپس شب آن را به شارژ بزنند تا فردا صبح مجدّداً گوشی فول شارژ و آماده باشد. اگرچه امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند آیفون دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که از ورود ولتاژ بیش از حد به باتری جلوگیری می‌کند و در واقع پس از ۱۰۰ درصد شدن شارژ قطع می‌شود، اما در مجموع تکرار مکرر این کار می‌تواند آسیب‌زا شود. همچنین همان‌طور که اشاره کردیم، بهتر است گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید.

به گوشی برای شارژ شدن مهلت دهید.

از آنجایی که امروزه گوشی به مانند یکی از اعضای بدن اکثر ما انسان‌ها تبدیل شده است و به آن شدیداً وابسته هستیم، بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون نمی‌توانند تا شارژ شدن گوشی طاقت بیاورند. به همین دلیل از آن در حال شارژ استفاده می‌کنند و گاهی حتی بازی می‌کنند. این کار می‌تواند موجب ایجاد فشار بیش از حد به باتری و خود گوشی شود و بالطبع عمر آن را کاهش دهد. بهتر است اکثراً تا زمان شارژ شدن گوشی صبر کرده و سپس از آن استفاده کنید.

به‌روزرسانی را نادیده نگیرید.

بله درست است که انجام به‌روزرسانی در بعضی موارد نیازمند حجم زیاد اینترنت و کمی زمان‌بر است، اما برای سلامت گوشی شما ضرورت دارد. در بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها باگ‌ها و یا مشکلات گوشی برطرف شده‌اند. در نتیجه با انجام و نصب آن‌ها باگ‌ها را رفع می‌کنید و بالطبع از آسیب دیدن باتری جلوگیری خواهید کرد. علاوه‌بر این، عدم انجام به‌روزرسانی گوشی گاهی می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی همچون کاهش سرعت شود.

به دما توجه کنید.

اگر دقت کرده باشید سردی و گرمای بیش از حد هوا گاهی می‌تواند منجر به تخلیه سریع شارژ گوشی شود. اگر در روزهای سرد زمستانی از گوشی خود در فضای آزاد استفاده کنید، متوجه این مسئله خواهید شد. به همین دلیل اگر می‌خواهید باتری گوشی آیفون خود را سالم نگه دارید، باید حتی‌الامکان در فضای آزاد از آن استفاده نکنید. همچنین در مواردی که متوجه افزایش دمای گوشی و داغ شدن آن می‌شوید، برای مدت کوتاهی از آن استفاده نکنید تا دما تنظیم شود و باتری آسیب نبیند.

به حالت کم‌مصرف روی بیاورید.

اگر بیرون از منزل هستید و به شارژر اصلی خود دسترسی ندارید یا شارژرتان خراب شده است، باید از هر روشی برای نگه داشتن شارژ باتری استفاده کنید. از این رو باید به حالت کم‌مصرف روی بیاورید.

با فعال کردن این حالت دانلودها در پس‌زمینه بسته شده، روشنایی کمتر می‌شود و فعالیت برنامه‌ها محدود می‌شوند. به این ترتیب باتری کمتری استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی این ویژگی را از طریق رفتن به تنظیمات و قسمت تنظیمات باتری فعال کنید تا کمتر به شارژ کردن گوشی نیاز پیدا کنید.

تصاویر متحرک ممنوع!

از دیگر مواردی که به اصطلاح باتری و شارژ گوشی را می‌خورد، می‌توانیم به تصاویر و جلوه‌های متحرک اشاره کنیم. بسیاری از تم‌ها، تصاویر پس‌زمینه و جلوه‌های ویژه گوشی از نوع متحرک هستند و البته جذابیت زیادی هم دارند. به همین دلیل افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این افراد باید بدانند که استفاده از این نوع قابلیت‌ها میزان زیادی از باتری را مصرف می‌کند و زودتر از همیشه به شارژ کردن نیاز پیدا خواهید کرد. این مسئله در مرور زمان می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد. در نتیجه سعی کنید تا حد امکان از این نوع امکانات استفاده نکنید.

جمع‌بندی

در نهایت توجه داشته باشید که اگر در اغلب اوقات این نکات را رعایت کنید، باتری گوشی آیفون شما مدت زمان طولانی‌تری سالم خواهد ماند. در نتیجه حتماً باید خرید شارژر آیفون را هم از مراکز معتبر انجام دهید که اصالت و اورجینال بودن کالا را تضمین می‌کنند.