به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از پرطرفدارترین و محبوب­ترین گوشی­ های موجود در بازار، گوشی­های آیفون می­باشند. این گوشی­ها به دلیل ظرافت خاصی که در طراحی دارند، بسیار محبوب می­باشند و افراد مختلفی خواهان این هستند که گوشی موبایل خود را به جدیدترین مدل گوشی های آیفون ارتقا دهند. علی‌رغم اینکه محبوبیت این گوشی­های موبایل در مقایسه با سایر گوشی­های موبایل زیاد می­باشد، دسترسی به لوازم و تجهیزات جانبی اصل و اورجینال این گوشی­ها، مقداری دشوار است و چنانچه فردی شارژر گوشی آیفون خود را گم کرده باشد و یا به دلایلی، شارژر آن خراب شده باشد، باید در هنگام خرید دقت کند که شارژر خریداری شده اصل باشد؛ درغیر این صورت، باعث ایجاد خسارات به باتری گوشی و یا ضعیف شدن گوشی آیفون خواهد شد.

اگر شما نیز با خرید گوشی آیفون، انتظار دارید تا بهترین گوشی با بالاترین کارایی را داشته باشید، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که این گوشی هنگامی­که همراه با تجهیزات و لوازم جانبی اصل و اورجینال استفاده شود، کارایی بالایی خواهد داشت. شارژر موبایل آیفون نیز یکی از مهم­ترین و اصلی­ترین تجهیزاتی است که فرد دارنده گوشی آیفون باید اصل آن را تهیه نماید تا به گوشی آیفون خود آسیبی وارد نکند. همان­طور قبلاً نیز گفته شد، افراد مختلف به دلایل مختلفی ممکن است نیاز داشته باشند تا شارژر اصلی و اورجینال گوشی آیفون که باعث بازدهی مناسب و کارایی بالاتر گوشی خواهد شد را خریداری نمایند، درحالی­که استفاده از شارژر فیک و تقلبی باعث خرابی باتری موبایل شده و در دراز مدت نیز باعث خرابی گوشی آیفون خواهد شد. باتری گوشی­های آیفون از جمله حساس­ترین باتری­های گوشی موبایل می­باشد که در صورت خراب شدن و به وجود آمدن عارضه­ای در آن، باید توسط یک تعمیرکار ماهر تعمیر شود. البته لازم به ذکر است که هزینه­های مربوط به تعمیرات موبایل آیفون، علی­الخصوص باتری آن­ها، بسیار بالا بوده و هیچ اطمینانی نیست که آسیب­ها و خرابی­های به وجود آمده کاملاً رفع شود. به همین دلیل دارندگان گوشی موبایل آیفون همواره باید از شارژرهای اصل و اورجینال برای شارژ کردن باتری گوشی موبایل خود استفاده کنند تا از به وجود آمدن عارضه ها و خرابی­ها در باتری موبایل خود جلوگیری کنند.

در دنیای امروزی بسیاری از افراد سودجو و غیرمنصف برای بازاریابی و همچنین کسب درآمد بیشتر، اقدام به فروش قطعات و لوازم فیک و تقلبی می­کنند و قطعات و لوازم تقلبی خود را با قیمتی بسیار پایین­تر نسبت به قیمت لوازم اصل در بازار، به مشتری می­فروشند. شارژر گوشی موبایل آیفون نیز یکی از همان لوازمی می­باشد که به دلیل اصل و اورجینال بودن، در مقایسه با سایر شارژرهای گوشی موبایل، قیمت بالایی دارد و همین امر باعث می­شود تا افراد سودجوی بسیار زیادی شارژرهایی تقلبی، با قیمت بسیار پایین­تر در بازار به فروش برسانند و با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی و بازاریابی، جنس تقلبی را به عنوان جنس اصل به خریدار شارژر آیفون بفروشند. بنابراین اگر شما نیز گوشی موبایل آیفون دارید و قصد دارید شارژری مناسب خریداری کنید، باید در امر خرید شارژر آیفون دقت بالایی به خرج دهید تا به گوشی موبایلتان آسیب جدی وارد نشود. تشخیص اصل بودن و یا تقلبی بودن تجهیزات و لوازم جانبی موبایل کار بسیار دشواری می­باشد و شاید در نگاه اول، تشخیص شارژر اصل از فیک بسیار دشوار و کار سختی ­باشد.

 شارژر تقلبی و فیک آیفون ممکن است باعث ایجاد آسیب های زیادی در گوشی موبایل شود. استفاده از شارژر نامناسب و تقلبی باعث خواهد شد تا سلول­های باتری پس از مدتی آسیب دیده و در مواقعی نیز منجر به تخریب و باد کردن باتری موبایل می‌شود. در نتیجه، ظرفیت (میلی آمپرساعت) باتری کاهش می‌یابد، دیرتر شارژ می‌شود و عمر آن کم می‌شود.ض

در موارد شدیدتر، اگر ولتاژ و جریان تامین‌شده از طرف شارژر آیفون با گوشی شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است باعث بادکردن و آسیب جدی به باتری شود. تمام مشکلاتی که ذکر کردیم، صرفاً به خاطر خرید شارژر تقلبی رخ می‌دهند. متاسفانه اکثر افراد، تقلبی بودن شارژر آیفون را خیلی دیر متوجه می‌شوند، وقتی که کار از کار گذشته باشد! تمام مشکلاتی که گفته شد، می­تواند در اثر استفاده از شارژر نامناسب اتقاق بیفتد و هنگامی­که باعث ایجاد عارضه و مشکل در کارکرد باتری گوشی شده و کار از کار گذشته باشد، فرد آن را متوجه شود. در ادامه، مواردی ذکر می‌شود که دقت به انها، در شناسایی و شناخت اجناس تقلبی مفید است:

  • به نحوه اتصال شارژر به گوشی دقت کنید.

 به عنوان یک کاربر گوشی آیفون، در هنگام اتصال کابل شارژر به گوشیف به نحوه اتصال آن دقت کنید. به عنوان مثال، بسیاری از شارژرها دارای پورت باریک­تر و یا عریض­تری نسبت به شارژر اصلی هستند. طبیعی است که وجود هرگونه ناهماهنگی و تغییری در شارژر اصلی و تقلبی مناسب نبوده و باید به آن توجه شود.

  • دقت به نوع آدابتور و کابل اتصال و مواد به کار رفته در آن

 بسیاری از شارژرهای فیک و تقلبی دارای شکل ظاهری نامناسب و بی‌کیفیتی هستند و اگر فرد کاربر با دقت بیشتری به آن نگاه کند، متوجه استفاده از مواد اولیه نامناسب در ساخت آن خواهد شد.

  • چک کردن شماره سریال شارژر آیفون

 حتماً شماره سریال موجود روی آدابتور شارژر را چک کرده و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • گرد بودن قسمت­های گوشه­ای کابل

 اگر قسمت­های گوشه‌ای کابل سه‌گوش باشد و همانند مثلث باشد، احتمال اینکه تقلبی باشد بسیار زیاد است؛ چراکه اکثر کابل شارژرهای آیفون، گوشه­ای گرد مانند دارند.

  • طلایی بودن محل اتصال شارژر با گوشی

 در هنگام خرید شارژر حتماً دقت داشته باشید که محل اتصال شارژر با گوشی، طلایی رنگ باشد.

  • نبود هیچ‌گونه برآمدگی و فرورفتگی در آدابتور شارژر

 وجود هرگونه فرورفتگی و برآمدگی در قسمت آدابتور شارژر و محل اتصال شارژر با گوشی، نشان‌دهنده این است که شارژر موردنظر اصل نبوده و ممکن است باعث آسیب به باتری موبایل شما شده و موبایل شما را خراب کند.

شارژ گوشی آیفون با شارژرهای دیگر و پاوربانک­

بسیاری از افراد برای شارژکردن گوشی خود از پاوربانک استفاده می­­کنند؛ اما هیچ شارژر دائمی برای گوشی موبایل آیفون جای شارژر اورجینال را نمی‌گیرد. از پاوربانک، به شرطی که ولتاژ و جریان مناسب برای باتری گوشی موبایل هنگام شارژ فراهم کند، در مواقع ضروری که شارژر همراهتان نیست، می‌توانید استفاده کنید. طبق نظر کارشناسان تکنولوژی، در حالت عادی باید آیفون خود را با شارژر مناسب شارژ کنید. استفاده از شارژر فندکی هم باتوجه به این که برای یک برند خاص طراحی نشده‌اند، پیشنهاد نمی‌شود. فقط در شرایطی که چاره دیگری ندارید، از پاوربانک و شارژرهای فندکی مناسب استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده از شارژرهای گوشی‌های دیگر مانند سامسونگ و هواوی و سایر برندها، برای شارژ گوشی آیفون مناسب نبوده و درصورت استفاده از شارژر گوشی‌های دیگر، در طولانی مدت، باعث بروز مشکلات جدی در گوشی آیفون خواهد شد.

در حالت کلی با توجه به مواردی که تا به حال ذکر شد، خرید لوازم و تجهیزات اصل برای گوشی موبایل آیفون برای افزایش عمر گوشی و کارایی بالاتر بسیار ضروری بوده و همواره باید از محل­ مورد اعتماد و معتبر خریداری شود. فروشگاه اینترنتی ماکروتل یکی از بزرگ­ترین و معتبرترین فروشگاه­هایی می­باشد که در این حوزه فعالیت داشته و لوازم و تجهیزات اصل و اورجینال برای گوشی آیفون ارائه می­دهد. برای خرید انواع شارژرهای گوشی موبایل آیفون، شما می­توانید به آدرس فروشگاه اینترنتی ماکروتل مراجعه کرده و شارژر مناسب با گوشی خود را همراه با گارانتی یک ماهه خریداری نمایید.