به گزارش پایگاه خبری نشان :

توری مش یک صفحه مشبک از مفتول‌ یا میلگرد است که در ساختمان‌سازی کاربرد بسیار فراوانی دارد.

این محصول به دلیل کارایی بالا، استحکام زیاد و تنوع بالا و مناسب بودن قیمت توری مش به غیر از ساختمان‌سازی در دیگر پروژه‌های عمرانی مانند پل‌سازی، تونل‌سازی و سدسازی به کار گرفته می‌شود.

این توری فلزی در تنوع بالایی از سایز، جنس، نوع میلگرد و ... ساخته می‌شود که در زمان خرید باید دقت بالایی به خرج دهید تا توری مشبک کاملا متناسب با نیاز شما باشد. با آگاهی از نکاتی که قبل از خرید توری مش باید بدانید، خرید آن برای شما آسان‌تر می‌شود.

نکات خرید توری مش

توری مش یک سازه مشبک فلزی است که از میلگردها یا مفتول‌های فولادی، آهنی یا گالوانیزه به شکل تار و پود‌های در هم تنیده ساخته می‌شود. با متصل کردن این میلگردها به صورت تار‌و‌پودی به هم یک صفحه فلزی مشبک در ابعاد مختلف ایجاد می‌شود‌ که هر یک از آنها با توجه به نوع اتصال (جوشی یا غیر جوشی)، جنس میلگردها، نوع میلگردها ( آجدار یا ساده) و ... ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. در زمان خرید توری مش مانند هر محصول دیگری باید به این ویژگی‌ها متناسب با نیاز خود توجه‌ کنید تا توری خریداری شده به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهد.‌ نکاتی که قبل از خرید توری مش باید بدانید، شامل موارد زیر می‌شود:

توجه به جنس توری مش

توری مش با توجه به اینکه کاربردهای متنوعی دارد از متریال مختلفی تولید می‌شود که هر یک از این متریال قابلیت‌های گوناگونی را ارائه می‌دهند. این توری‌ها از متریال فلزی یا غیر فلزی ساخته می‌شوند که قطعا توری فلزی دوام و استحکام بالاتری دارد و اغلب برای پروژه‌های عمرانی به کار گرفته می‌شوند؛ زیرا قادر به تحمل هرگونه فشار و ضربه‌ای هستند.

توری‌های فلزی از لحاظ متریال در سه نوع گالوانیزه‌ای، فولادی و آهنی وجود دارند که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود را به ما ارائه می‌دهند. برای مثال گالوانیزه تمام ویژگی‌های فولاد مانند استحکام بالا، تحمل فشار و ضربه بالا را دارد. اما بر عکس فولاد که در برابر رطوبت و شرایط جوی دوام پایینی دارد، گالوانیزه ضد زنگ بوده و طول عمر بالاتری از فولاد دارد.‌

سایز چشمه توری مش

چشمه توری مش برای کاربردهای مختلف در اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شود‌. در زمان خرید، حتما اندازه چشمه‌ها را با توجه به کاربرد آن در نظر بگیرید. برای مثال اگر توری مش را قرار است برای تهویه هوا استفاده کنید، باید سایز چشمه‌ها به اندازه‌ای باشد که عملیات تبادل هوا در آن به خوبی انجام گیرد.

قیمت توری مش

از دیگر نکاتی که قبل از خرید توری مش باید بدانید و تمام مشتریان اهمیت بالایی به آن می‌دهند، قیمت توری مش است. از آنجایی‌که این توری مشبک تنوع بسیار بالایی در سایز، جنس و ... ‌دارد با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. پیش از خرید، ابتدا قیمت توری را به دست بیاورید و توری‌‌هایی با ویژگی‌های یکسان را از لحاظ قیمت با هم مقایسه کرده تا این محصول را با قیمت مناسبی خریداری کنید.‌

کیفیت توری مش

از نکات بسیار مهم در انتخاب توری مش مانند هر محصول دیگری توجه به کیفیت آن است. امروزه این محصول در بازار در کیفیت‌های مختلفی دیده می‌شود که گاهی تشخیص کیفیت برای افراد مبتدی بسیار سخت است؛ از این‌رو ترجیحا افراد نباید این محصول را از مراکز غیر معتبر و نا‌شناس خریداری کنند. از آنجایی که کیفیت رابطه مستقیمی با دوام و کارایی محصول دارد، باید اهمیت زیادی به آن دهید. توری فلزی با‌کیفیت باید از متریالی ساخته شود که استحکام، مقاومت و ضخامت بالایی داشته باشد تا بتوانیم آن را به عنوان یک محصول با‌کیفیت بشناسیم؛ پس متریال تاثیر زیادی در کیفیت دارد. البته نحوه اتصال تار‌و‌‌پودها نیز اهمیت بالایی دارد که در نوع فلزی از نوع جوشی است که باید به نوع جوش آن توجه کنیم؛ باید با کیفیت بالا و به هم پیوسته میل‌گردها به هم متصل شده باشند.‌

نحوه تولید

هنگام خرید توری مش حتما به نحوه تولید آن توجه کنید؛ زیرا این عامل تاثیر بسیار زیادی در کیفیت آن دارد. توری‌های مشبکی که با ماشین‌آلات پیشرفته و مدرن و تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند، دوام و کیفیت بیشتری از سایر محصولات دارند.

قطر توری مش

از دیگر نکاتی که قبل از خرید توری مش باید بدانید، قطر آن است. این توری مشبک از دو نوع میلگرد ساده یا آجدار در قطرهای مختلفی ساخته می‌شود. میلگردها قطر‌های متغیری بین ۲ تا ۱۲ میلی‌متر دارند که قطر رابطه مستقیمی با مقاومت و استحکام آنها دارد. بدیهی است هرچه میلگرد قطور‌تر باشد، مقاومت بالاتری را ارائه داده و در موقعیت‌های سخت‌ از عهده وظایف خود بر‌می‌آید.

پوشش محافظ توری مش

توری مش اغلب دارای پوشش‌هایی مانند پوشش ضد زنگ یا رنگ است تا در برابر رطوبت و عوامل جوی خورده و پوسیده نشود‌‌. توری مش با پوشش ضد زنگ مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت دارد و یک انتخاب عالی برای آب‌وهوای مرطوب و شرجی است.

سایز توری مش

از دیگر نکاتی که قبل از خرید توری مش باید بدانید، توجه به ابعاد آن متناسب با نیازتان است‌. توری‌های مش اغلب در ابعاد استاندارد یا سفارشی برای پروژه‌های مختلف عرضه می‌شوند. پیش از هرگونه اقدامی برای خرید، نخست ابعاد آن را تعیین کرده سپس آن را در ابعاد دلخواه به صورتی سفارشی یا آماده خریداری کنید.‌

بررسی استانداردهای به کار رفته در توری مش

در هنگام خرید توری مش حتما به نشان‌های استاندارد و گواهی‌نامه‌های محصول مورد نظر خود توجه کنید تا از کیفیت آن اطمینان کامل یابید.

شکل ظاهری توری مش

از دیگر نکاتی که قبل از خرید توری مش باید بدانید، این است که این توری‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شود. در زمان خرید به طرح و شکل آن متناسب با سبک دکوراسیون فضایی که در آن نصب می‌شود، توجه کنید.‌

جمع‌بندی

توری مش یکی از محصولات مدرن پروژه‌های عمرانی است که در انواع مختلفی برای اهداف گوناگون ساخته می‌شود؛ از این‌رو در زمان انتخاب باید موارد مختلفی مانند متریال، سایز، نحوه تولید، نحوه اتصال،‌کیفیت محصول، قطر، پوشش و ... را در نظر بگیرید تا یک محصول ایده‌آل و با‌دوام را برای پروژه خود انتخاب کنید. اگر راجع به خرید این محصول هرگونه سوالی دارید کارشناسان ما می‌توانند راهنمایی‌های لازم را به شما دهند.