به گزارش پایگاه خبری نشان :

به منظور قطع کردن بوق یخچال خود می‌توان به سراغ راهکارهای متعددی همچون شارژ کردن گاز مبرد، تعمیر کردن برد الکترونیکی، عوض کردن سنسور درب و... رفت. انتخاب هر یک از این موارد باید با توجه به مشکلات فنی یخچال صورت بگیرد، در غیر این صورت، بوق زدن دستگاه تداوم می‌یابد. تنها کارشناسان حرفه‌ای می‌توانند بهترین راهکار را از بین این موارد انتخاب کنند.

چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم

چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟

همان طور که در این مطلب به آن اشاره شده:

" کمپرسور یا موتور یخچال، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یخچال‌فریزر است. اگر این قطعه به‌درستی کار نکند عملکرد یخچال شما مختل شده و مواد غذایی به‌خوبی خنک نمی‌شوند. شنیدن صداهای ناهنجار یکی از علائم هشداردهنده خرابی موتور است. علت صدای موتور یخچال هنگام خاموش شدن دلایل متعددی دارد "

چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟ این از آن دست پرسش‌هایی به شمار می‌آید که احتمالاً شما نیز با آن روبرو شده‌اید. به طور کلی، بوق زدن یخچال به دلایل متعددی رخ می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان یک علامت هشدار برای خرابی بخش‌های مختلف دستگاه معنا کرد. به همین دلیل، لازم است که به این موضوع مهم توجه داشته باشید.

شارژ گاز یخچال

شارژ گاز مبرد

در پاره‌ای از موارد، بوق زدن یخچال به دلیل کاهش میزان گاز مبرد یا cooling gas است. یخچال‌ها برای ادامه عملکرد خود به این گاز نیاز دارند و به همین دلیل در زمان کاهش آن، به طرق مختلف به شما هشدار می‌دهند. چنانچه بوق زدن یخچال به این موضوع ارتباط داشته باشد، باید گاز مبرد را به کمک ابزارهای ویژه دوباره شارژ کرد تا کمپرسور بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و فضای دستگاه را خنک نگه دارد.

تعمیر کردن برد الکترونیکی

این پرسش که چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟ پاسخ‌‌های مختلفی دارد. شاید تعجب کنید،‌ اما در برخی از موارد، آسیب دیدن برد الکترونیکی دستگاه منجر به ایجاد صدای مذکور می‌شود.

کاهش میزان مواد غذایی

پر کردن تمام فضای یخچال از مواد غذایی امری نادرست است و شرکت‌های تولیدکننده شما را از این کار منع می‌کنند. این موضوع جلوی گردش هوا در درون یخچال را به طور کامل می‌گیرد و همین امر بوق دستگاه را به صدا در می‌آورد. در این شرایط لازم است از مواد غذایی داخل یخچال بکاهیم تا هوا به درستی در درون آن بچرخد.

تعویض حسگر بسته بودن درب

در اکثر یخچال‌های مدرن‌، وقتی که حسگر موجود در درب یخچال خراب شده باشد، دستگاه بوق می‌زند. حسگر مذکور وظیفه دارد باز یا بسته بودن درب را به اطلاع برد اصلی برساند. خوشبختانه با تعویض این سنسور و راه‌اندازی مجدد یخچال می‌توان دستگاه را به حالت عادی برگرداند و از بوق زدن متداوم آن جلوگیری کرد.

تراز کردن مجدد یخچال

تفاوتی ندارد که از یخچال ساخته شده توسط چه برند خاصی استفاده می‌کنید، زیرا در هر صورت باید مطمئن باشید که دستگاه مدنظر شما کاملاً تراز (balanced) است. چنانچه تراز یخچال به هم بخورد، بوق آن به صدا در می‌آید تا به ما در رابطه با این موضوع مهم هشدار دهد. با بهره‌گیری از یک تراز دقیق و کاربردی می‌توان یخچال را دوباره تراز کرد و صدای بوق هشدار را از کار انداخت. اگر می‌پرسید چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟ می‌توانید از این راهکار نیز کمک بگیرید.

ریست کردن تنظیمات

چنانچه راهکارهای مذکور برای خاموش کردن بوق یخچال نتیجه نداند‌، لازم است به سراغ ریست کردن تنظیمات دستگاه برویم. انجام این امر در یخچال‌های مختلف با استفاده از تکنیک‌های گوناگون صورت می‌گیرد. ریست کردن، تنظیمات یخچال شما را به حالت تعیین شده توسط کارخانه برمی‌گرداند و گزینه‌های شخصی‌سازی شده توسط شما را از بین می‌برد. البته پس از رفع مشکل می‌توانید دوباره تنظیمات مدنظر خود را اعمال کنید.

علت بوق زدن یخچال

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، علت‌های دیگری هم وجود دارند که منجر به در آمدن صدای بوق یخچال می‌شوند. از بین این علل می‌توان به گزینه‌هایی همچون یخ زدن لوله‌های اواپراتور، خراب شدن کمپرسور و یا افزایش نامناسب دمای موتور اشاره کرد. بهتر است این موارد را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

علت بوق زدن یخچال

افزایش ناگهانی دمای موتور

موتور مهم‌ترین قطعه نصب شده در هر یخچال است. چنانچه یخچال را در فضای نامناسبی قرار دهید، احتمال داغ شدن ناگهانی موتور افزایش پیدا می‌کند. موارد دیگری همچون ایرادات فنی داخلی و همچنین اتصالات الکتریکی می‌توانند منجر به داغ شدن موتور یخچال شوند. به منظور رفع این موضوع و قطع کردن بوق یخچال باید موتور را در اختیار تعمیرکاران مجرب و معتبر قرار دهید. تعمیرکاران با اینکه باید به چه شکل و چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم آشنایی کامل دارند.

فریز شدن لوله‌های اواپراتور

در پاره‌ای از موارد، شاهد یخ زدن یا فریز شدن لوله‌های اواپراتور هستیم. از آنجا که نقش این بخش در خنک‌سازی فضای درون یخچال بسیار مهم است، احتمال دارد که دستگاه برای هشدار دادن به ما شروع به بوق زدن بکند. کارشناسان حرفه‌ای، سریعاً این لوله‌ها را مورد بازدید قرار می‌دهند و در صورت وجود هرگونه مشکل فنی، نسبت به تعویض و یا تعمیر آن‌ها اقدام خواهند کرد. شرکت اینانلو سرویس درباره این مشکل گفته که:

"یخ زدگی لوله های اواپراتور نیز می تواند دلیل بوق زدن یخچال الکترواستیل، پارس، دیپوینت ،هیمالیا، سامسونگ و… باشد. هنگام یخ زدن این لوله ها کمپرسور برای مدت طولانی روشن خواهد بود ولی هوای درون کابین همچنان گرم است. به دلیل فشار زیادی که در این شرایط به کمپرسور وارد می شود و علی رغم روشن بودن طولانی دما کاهش پیدا نمی کند، آلارم فعال می شود و دستگاه بوق می زند."

خراب بودن کمپرسور

یکی از مشکلات مهم در رابطه با یخچال‌های بی‌کیفیت، خراب شدن کمپرسور است. این موضوع نیز علتی برای بوق زدن ممتد دستگاه در نظر گرفته می‌‌شود. آسیب دیدن کمپرسور عملاً به کارگیری یخچال را به امری غیر ممکن تبدیل می‌کند.

باز ماندن درب یخچال

یکی از ساده‌ترین علت‌های مربوط به بوق زدن یخچال، باز بودن درب دستگاه است. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که درب یخچال به خوبی کیپ نشده باشد و یا آن را بیش سه دقیقه باز نگه داشته باشید. علاوه بر این، باز ماندن بیهوده درب یخچال مصرف انرژی موتور را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد و باعث داغ شدن موتور یخچال می شود؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم تنها در زمان ضروری درب یخچال را باز کنید. معمولاً با بستن درب یخچال، بوق زدن نیز متوقف می‌شود. به منظور رفع این مشکل لازم است نوار دور درب تعویض شود.

تعمیر یخچال در تهران

سخن پایانی

برای پرسش «چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟» پاسخ‌های متفاوتی وجود دارد. بوق زدن یا Beeping یخچال‌ها می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که برخی از آن‌ها به مشکلات فنی بسیار مهم اشاره می‌کنند. اگر قصد دارید به طور کامل این موضوع را حل کنید و دوباره یخچال خود را به شرایط عادی بازگردانید، باید از تعمیرکاران حرفه‌ای مراکز تعمیر یخچال در تهران کمک بگیرید. از بین مراکز گوناگون،‌ کارشناسان «سلام ریپیر» بهترین خدمات ممکن را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کرده و مشکلات یخچالتان را به طور کامل رفع خواهند کرد.