به گزارش پایگاه خبری نشان :

فر توکار اخوان یکی از بهترین وسایل کاربردی آشپزخانه های مدرن امروزی است. فر توکار اخوان گازی، برقی و یا گازی و برقی خواهند بود. اگرچه فر توکار سینجر مزایای زیادی دارد، اما مانند هر محصول دیگری معایبی نیز خواهد داشت. هزینه بیشتر مصرف برق در فر توکار برقی، خرابی المنت ها، اندازه کوچکتر فر توکار برقی، خشک شدن مواد غذایی در فر برقی و یا آبدار ماندن مواد غذایی در فر توکار گازی و … همگی از معایب فر توکار سینجر است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی های فر توکار سینجر و شناخت مزایا و معایب آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فر توکار سینجر

شرکت سینجر از شرکت های قدیمی تولیدکننده اجاق گاز است که از سال 1371 پا به عرصه تولید محصولات حرارتی نهاد. یکی از محصولات برند سینجر فر توکار است. با توجه به فضای کوچک آشپزخانه های امروزی متناسب با متراژ کم خانه ها، استفاده بهینه از فضای آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. یکی از وسایل و تجهیزاتی که به بهینه استفاده شدن از فضای آشپزخانه کمک کرده و کارایی زیادی دارد، فر توکار سینجر است. فر توکار سینجر در دو نوع برقی و یا گازی برقی تولید و روانه بازار می شود. فر توکار سینجر ویژگی  فن خنک کننده خودکار و شیشه سه جداره را دارا است. ویژگی اسمارت در برخی از مدل های فر توکار برقی این قابلیت را به اپراتور می دهد که جهت پخت از برق یا از گاز استفاده کند.

فر توکار گازی برقی این قابلیت را دارد که در زمان پخت از حرارت گاز در کف فر استفاده شده و از حرارت برق در قسمت بالایی فر و المنتهای تعبیه شده در آن فضا استفاده می گردد. طبخ مواد غذایی با فر توکار برقی و گازی بهتر صورت می پذیرد. اغلب فرهای توکار سینجر برنامه پخت دارند و می توان با قراردادن مواد غذایی و انتخاب برنامه پخت مناسب نسبت به پخت کامل و بدون اشکال مواد غذایی مطمئن بود. فر توکار این برند مصرف انرژی مناسبی داشته و بطور بهینه انرژی الکتریکی و یا گازی را مصرف می کنند.

یکی از قابلیت های جدید فر توکار برقی، قابلیت پخت سه بعدی است. این به این معنی است که پخت مواد غذایی در فر با این قابلیت در سه وجه صورت می پذیرد. انرژی حرارت ناشی از مصرف گاز در کف فر، حرارت ناشی از جریان الکتریکی در المنت ها در بالای فر و در نهایت جریان هوای گرم در فر توکار ناشی از فن کانوکشن داخل فر، سبب طبخ مواد غذایی از سه طرف می شود و به این قابلیت، پخت سه بعدی می گویند.

در فر توکار سینجر، کنترل دما داخل فر با استفاده از ترموستاتیک هوشمند انجام می گیرد. قیمت فر توکار سینجر با وجود مزایای زیاد مدل های این فر مناسب است. قیمت فر توکار اخوان در مدل های مختلف از برند سینجر بالاتر است. البته خرید فر توکار اخوان نیز با وجود قیمت بالاتر آن از فر توکار سینجر بیشتر بوده و برند اخوان متقاضیان بیشتری دارد. لازم به ذکر است برند سینجر با وجود قیمتی بالاتر از قیمت گاز داتیس به دلیل کیفیت بالاتر و قدمت بیشتر تقاضای بالاتری دارد.

معایب فر توکار سینجر

از معایب فر توکار سینجر برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر فر توکار برقی باشد، افراد می بایست هزینه بیشتری را بابت مصرف انرژی الکتریکی پرداخت نمایند.
  • المنت های مورد استفاده در این فرها پس از مدتی ممکن است به تعویض نیاز داشته باشند و در اثر استفاده زیاد مستهلک می شوند.
  • فر توکار سینجر برقی در مقایسه با فر توکار گازی اندکی کوچکتر است و این به دلیل دیواره های ضخیم عایق در فر توکار برقی است  و سبب می گردد تا حجم مواد غذایی کمتری را در آن قرار داد.
  • فر توکار گازی و برقی سینجر بطور کافی آب مواد غذایی را نمی گیرد و در نتیجه برخی غذاها مطابق میل ترد نمی شود.
  • در برخی از فرهای توکار برقی سینجر مواد غذایی نظیر مرغ و گوشت تا اندازه زیادی خشک می شوند، البته این عیب در مدل های بعدی برند سینجر با قرار دادن فن تنظیم کننده حرارت و استفاده از سنسور میت پراب این مشکل رفع شده است.

اگر فر توکار سینجر گازی باشد می توان به معایب زیر اشاره کرد:

  • توجه به نکات ایمنی در فر توکار برقی و گازی بسیار مهم است و بی احتیاطی در استفاده از این فر به دلیل همزمانی استفاده از گاز و برق در آن می تواند خطر آفرین باشد.
  • در فر توکار گازی و برقی فرایند پخت بطور یکنواخت انجام نمی پذیرد و در برخی اوقات حرارت برق که از بالا به مواد غذایی انتشار می یابد و حرارت گاز که از پایین و کف به مواد غذایی انتشار می یابد، سبب پخت غیر یکنواخت مواد غذایی میگردد.
  • اگر فر توکار سینجر صرفاضگازی باشد، غذا عمومی آبدار باقی مانده و برشته نمی شود، زیرا حرارت ناشی از مصرف گاز مانند حرارت ناشی از مصرف برق، کارایی لازم را ندارد.
  • احتمال خاموش شدن شعله در فر توکار گازی بسیار بیشتر از احتمال خاموش شدن شعله در فر توکار برقی است.