به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش همشهری، تقابل‌های پرسپولیس و تراکتور معمولا به‌خودی خود حساس است و نیازی نیست هیجان اضافه به آن تزریق شود، با این حال شرایط جدول لیگ برتر در بازه کنونی طوری است که خواه ناخواه حساسیت تقابل 2تیم را دوچندان می‌کند.

پرسپولیس برای بازپس‌گیری صدر جدول و در نهایت عنوان قهرمانی نیاز ضروری به کسب هر 3امتیاز مسابقه امروز دارد. در نقطه مقابل تراکتور هم برای افزوده شدن به جمع مدعیان قهرمانی در هفته‌های پایانی لیگ، باید بازی را ببرد و فرصت امتیازسوزی ندارد. به این ترتیب می‌بینید که بازی امروز «متفاوت» است، حتی اگر بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

 

 یک مچ‌اندازی حیثیتی

بازی امروز تراکتور و پرسپولیس را از یک زاویه دیگر هم می‌شود دید؛ آنجا که به‌نظر می‌رسد نماینده مربیان ایرانی با یک مربی خارجی موفق مچ می‌اندازد و این تقابل می‌تواند تا حدودی «حیثیتی» باشد. می‌دانیم که مربیان ایرانی داخل کشور منتقدان پرشماری دارند و حتی همین حالا وقتی بحث حضور یک ایرانی روی نیمکت تیم ملی مطرح می‌شود، بسیاری موضع منفی می‌گیرند. یحیی گل‌محمدی اما یکی از موفق‌ترین نمایندگان مربیان ایرانی است که به هر حال مقبولیت نسبی هم دارد. از آن سو، پاکو خمز اسپانیایی از زمان حضورش در تراکتور توانسته روند حرکتی این تیم را متحول کند؛ به‌طوری که به شکلی اغراق‌آمیز حتی نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی هم سر زبان‌ها افتاده است. به این ترتیب مسابقه مهم امروز می‌تواند حکم رویارویی نمایندگان 2تفکر و 2سلیقه متفاوت را داشته باشد. یحیی بعد از دوران ملتهبی که طی چند هفته گذشته و مخصوصا باخت به هوادار پشت سر گذاشت، در جام‌حذفی به خوبی توانست ژوزه مورایس –دیگر گزینه خارجی تیم ملی- را ضربه فنی کند. به این ترتیب اگر او از سد خمز هم بگذرد، کار مهمی کرده و معادلات را تا حدودی به سود مربیان ایرانی تغییر خواهد داد. پاکو خمز هم این فرصت را دارد که در برابر پرسپولیس نشان بدهد تعریف و تمجیدها از او «غلو شده» نیست و واقعا شایستگی دارد. یادمان باشد مربی اسپانیایی بعد از پیروزی 3بر یک تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در همین هفته گذشته، به‌شدت از نمایش شاگردانش در نیمه دوم انتقاد کرد و آن را افتضاح خواند؛ آنچه نشان‌دهنده جاه‌طلبی خمز است.

 

 چرا انتظار داریم زیبا باشد؟

فارغ از اینکه بازی امروز را چه تیمی می‌برد، توقع عمده هواداران فوتبال این است که مسابقه تراکتور و پرسپولیس تماشایی از آب دربیاید. دلایلی هم برای این انتظار وجود دارد. در شرایط فعلی هر دو تیم جزو تیم‌هایی هستند که فوتبال خوبی بازی می‌کنند. تکلیف پرسپولیس که روشن است و به‌صورت پیش‌فرض انتظار می‌رود این تیم نمایشی تهاجمی داشته باشد؛ مخصوصا حالا که در 2بازی آخر 7گل به ثمر رسانده است. تراکتور هم با خمز به‌طور کامل پوست انداخته و فوتبال در خور توجهی بازی می‌کند. تیم تبریزی از 6مسابقه نیم‌فصل دوم 14امتیاز کسب کرده و بعد از سپاهان 16امتیازی، تیم دوم جدول دور برگشت به شمار می‌‎رود. آنها در این بازه زمانی 4امتیاز بیشتر از پرسپولیس کسب کرده‌اند و با 10گل زده، 4گل هم بیش از رقیب تهرانی زده‌اند. پس همه‌‌چیز آماده یک بازی تماشایی است؛ مگر اینکه یکی از این 2مربی خلف وعده کند یا زور فنی‌اش نرسد.