به گزارش پایگاه خبری نشان :

​این روزها هم لیگ برتر به روزهای حساس خود رسیده و هم جام حذفی! شاید تا چند سال پیش تکلیف قهرمان لیگ تا چند هفته به پایان مسابقات مشخص می‌شد و از طرفی هم تیم‌ها جام حذفی را جدی نمی‌گرفتند، اما این بار نه می‌توانی قهرمان لیگ را حدس بزنی و نه این‌که جام حذفی برای اهالی فوتبال کم‌ارزش است. حالا سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در لیگ می‌جنگند و دو تیم سرخابی هم انتظار می‌کشند در فینال جام حذفی دربی دیگری را برگزار کنند.

به همین دلیل تب فوتبال داغ داغ است و این مسابقات پرشور بیننده این ورزش هیجانی را تا اواسط خردادماه با خودش نگه می‌دارد. هر چند که شاگردان ساپینتو به دلیل ازدست‌دادن امتیاز دربی و بازی سختی که با پارس جنوبی داشتند تحت فشار هستند و در بازی با نفت باید ثابت کنند که از قهرمانی در لیگ ناامید نشده‌اند. در خصوص اتفاقاتی که این روزها حول محور باشگاه استقلال می‌چرخد به سراغ مهدی پاشازاده رفتیم.

استقلال مقابل پارس جنوبی پیروز شد و به نیمه نهایی جام حذفی رفت؛ اما به نظر می‌رسد برای کسب این نتیجه مقابل تیم دسته‌دومی پارس خیلی اذیت شد، خیلی‌ها معتقدند استقلال در چند هفته اخیر افت کرده است، نظر شما چیست؟

به نظر من اصلا استقلال افت نکرده است. قابل پیش‌بینی بود که بازی با پارس برای استقلال سخت شود.

چرا؟

خب استقلال در بازی دربی باخت و با فشار ناشی از این شکست وارد بازی با پارس جنوبی شد و تمرکز چندانی نداشت. ضمن این‌که شرایط بازی‌های جام حذفی با لیگ برتر فرق می‌کند.

فکر می‌کنید چرا استقلال در دربی بازنده شد؟

فوتبال همین است. به هر حال یک روز باخت است و یک روز برد.

اما به نظر می‌رسید استقلال در این دیدار فاتح میدان باشد.

اتفاقا چون همه فکر می‌کردند استقلال برنده است، باخت. چون زمان ما هم همین‌طور بود هر وقت گفته می‌شد استقلال برنده دربی است ما می‌باختیم.

یک‌سری معتقد هستند دربی ایران خیلی برای مربیان خارجی آشنا نیست و نمی‌توانند در این دیدار برنده شوند. شاید اگر مربی استقلال ایرانی بود بهتر می‌توانست حساسیت کار را تشخیص دهد.

من هم این‌طوری فکر می‌کنم. چون تجربه نشان داده مربیان خارجی در دربی ایران موفق نیستند. آن هم به خاصیت این بازی برمی‌گردد.

بعد از باخت در دربی به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها امیدشان را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست داده‌اند و این روزها انگار برای قهرمانی در جام حذفی برنامه‌ریزی می‌کنند.

اصلا نباید اینطور باشد. چون اختلاف امتیاز کم است؛ هر سه تیم بالای جدول به یک اندازه شانس قهرمانی دارند. استقلالی‌ها نباید دست از تلاش بکشند و باید تا روز آخر تلاش کنند. بهترین مثال در این زمینه نخستین سال لیگ برتر است. ما یک بازی ساده مقابل ملوان داشتیم اما آن‌قدر گفتند استقلال قهرمان می‌شود که این باور غلط قهرمانی را از ما گرفت. به همین دلیل می‌گویم تا آخرین نفس باید در لیگ برتر جنگید و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

این احتمال وجود دارد که استقلال و پرسپولیس در بازی فینال جام حذفی مقابل هم قراربگیرند. نظر شما چیست؟

خیلی خوب می‌شود. حتما بازی جذابی می‌شود و برای تیم استقلال هم بازی انتقامی است.

نکته‌ای که این روزها استقلالی‌ها به آن اشاره می‌کنند این است که چرا سازمان لیگ سه بازی آخر لیگ را همزمان برگزار نمی‌کند!

حق دارند معترض باشند. باید سازمان لیگ پاسخگو باشد که چرا بازی‌ها همزمان برگزار نمی‌شود.

نکته بعدی هم بحث برگزاری بازی استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی است! استقلالی‌ها معتقدند که اگر تیم‌های دیگر نتوانستند با پیکان در ورزشگاه آزادی بازی کنند، چرا پرسپولیس این حق را پیدا می‌کند.

تمام اعتراضات استقلال به‌حق و درست است. چرا کسی جوابگوی این ناعدالتی‌ها نیست. عدالت حکم می‌کند که تمام تیم‌ها برابر سازمان لیگ یک جور باشند و قوانین برای همه آن‌ها یکسان اجرا شود.

استقلال هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد تا اینجای کار نظرتان در خصوص عملکرد ساپینتو چیست؟

من عملکرد ایشان را خیلی خوب ارزیابی می‌کنم. وقتی یک تیم در دو جام مدعی قهرمانی است یعنی مربی‌اش خوب کار کرده فقط یک ایراد به کار ایشان می‌توان بگیرم.

چه ایرادی؟

این‌که تیم استقلال نوسان داشته است. این نوسان تیم استقلال را اذیت می‌کند.

سه بازی از لیگ باقی مانده، شانس قهرمانی را برای کدام تیم قائل هستید؟

هر سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان به یک اندازه شانس قهرمانی دارند. اما تیمی قهرمان می‌شود که بازیکنانش تمرکز لازم را داشته باشند. امیدوارم این شانس نصیب استقلال شود.