به گزارش پایگاه خبری نشان :

 ائتلاف ها وجبهه ها و اینگونه اسامی که همچون قارچ در موقع انتخابات خودنمایی می کنند و رسمیت ندارند و در هر انتخابات به یک اسم می آیند ارزشی ندارند اما احزاب اعضا و شورای مرکزی و چارچوب مشخصی دارند و مجبورند پاسخگوی عملکرد خود باشند. نمایندگان احزاب در مجلس اگر بد عمل کنند آبروی حزب می رود و حزب مجبور است پاسخگوی نمایندگان خود در مجلس باشد.

کاندیداها صرفا به عنوان نماینده حزب یا تشکل مد نظر خود در انتخابات اعلام حضور کنند و مردم نیز صرفا به نمایندگان احزاب رای دهند و اگر غیر از این باشد هیچ راهی برای بازخواست از نمایندگانی که وارد مجلس می شوند نخواهند داشت و از طرف دیگر اعضای هر حزب نماینده خود در مجلس را مجبور می کنند که به تعهدات خود به رای دهندگان عمل نماید. تنها راه رای اثر گذار و قابل پیگیری رای دادن به نمایندگان احزاب است حتی اگر این مسیر منجر به حضور نمایندگان ده تا 20 حزب به مجلس شود باز هم ارزشمند است.

تجربیات کشورهای موفق را مطالعه نمائید در همه کشورهایی که توسعه یافته یا روند توسعه پایدار را می پیمایند مردم به نمایندگان احزاب رای می دهند و احزاب خود را مکلف به پیگیری مطالبات مردم می دانند چون به خوبی می دانند اگر نماینده حزب در مجلس عملکرد قابل دفاع و خوبی نداشته باشد حزب در انتخابات بعدی جایگاهی بین مردم نخواهد داشت و مردم همواره مسئولین حزب را تخطئه می کنند و از آنها ناراحت خواهند بود.