به گزارش پایگاه خبری نشان :

ابراهیم صادقی در خصوص شرایط تیم سایپا گفت: من با تیم سایپا قهرمان لیگ شدم و حتی با این تیم خطر سقوط را احساس کردم. من 19 سال در سایپا حضور دارم و 12 سال کاپیتان  بودم و سه سال هم مربیگری کردم. به نظر من فلسفه باشگاه سایپا باید بازیکن سازی باشد و همه نباید دنبال جام بروند. ما تماشاگر نداریم و تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان،‌تراکتور و .. که تماشاگر دارند و یک استان پشت آنهاست، باید به دنبال قهرمانی باشند. سایپا این شرایط را ندارد و باید به سمت بازیکن سازی برود همانطور

وی گفت: از سال 79  که به سایپا آمدم بازیکنانی مثل جواد کاظمیان، هادی عقیلی، مسعود شجاعی، محسن خلیلی، مهدی امیرآبادی، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش و ... در سایپا مطرح شدند و حتی به تیم‌های خارج از کشور رفتند. همین حالا ما جوان‌ترین تیم لیگ هستیم و می‌توانیم در لیگ امیدها بازی کنیم. ما تلاش می‌کنیم در عین جوانی بازیکنان با تجربه‌ای داشته باشیم و این وظیفه ماست که روی نقاط ضعف خودمان کار کنیم. 

سرمربی تیم سایپا در باره اینکه آیا حمایت مدیران باشگاه هم برای این جوانگرایی وجود دارد یا نه، افزود: درباره هدفگذاری در مورد این جوانگرایی در هیأت مدیره باشگاه صحبت کردم و آنها از این مسئله حمایت کردند.اگر تیمی به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه باشد باید هزینه زیادی برای جذب بازیکن انجام دهد اما هزینه‌های تیم ما نسبت به سال‌های قبل خیلی کمتر است و به همین خاطر به بازیکنان جوان فرصت می‌دهیم و امیدوارم که این فرصت را داشته باشم تا ایده‌هایم را اجرایی کنم.

صادقی در مورد نوسانات تیم سایپا در این فصل لیگ برتر افزود: ما لیگ را خوب شروع کردیم چون اولین تیمی بودیم که تمرینات‌مان را آغاز کردیم اما تعویق بازی ها به ما لطمه زد. ما در سه بازی اول خوب بودیم اما بعد از آن افت کردیم و حالا دوباره به شرایط خوب برمی‌گردیم. به هر حال تیم جوان نوسان هم دارد. باید تلاش کنیم این نوسان به حداقل برسد. 

سرمربی تیم سایپا که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد در خصوص معضلات فرهنگی فوتبال کشورمان و اتفاقاتی که در برخی ورزشگاه‌ها رخ داده تصریح کرد: اولین کاری که باید انجام داد این است که باشگاه‌ها باید فرهنگ سازی کنند اما متاسفانه این اقدام صورت نمی‌گیرد. ما در باشگاه سایپا روی این مسائل کار می‌کنیم و به بازیکنان یاد می‌دهیم چطور لباس بپوشند و یا اینکه چطور مصاحبه کنند. بازیکن باید یاد بگیرد اگر در فرودگاه کسی از او عکس یا امضا خواست چطور رفتار کند. خود من از خانواده سطح پایینی بودم که پدر و مادرم حتی سواد نداشتند اما باید یاد بگیریم چطور این رفتارهای حرفه‌ای را انجام دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: بازیکنی از شهرستان به تهران می‌آید و 400 میلیون قرارداد می‌بندد. شاید وضع مالی او خوب شود اما آیا زندگی در تهران که با بقیه جاها فرق دارد را یاد می‌گیرد؟ ما 400 میلیون به او می‌دهیم و بعد او را به حال خود رها می‌کنیم اما بعد از آن می‌گوییم چرا این بازیکن خراب شد؟ چون کسی کنار این بازیکن نبوده که هوای او را داشته باشد و به او یاد بدهد که چطور زندگی کند. درباره وضعیت هواداران هم شرایط این است و باید فرهنگسازی انجام شود. ما می‌بینم که در فوتبال اروپا فاصله بین بازیکنان و هواداران خیلی کم است اما وقتی هواداران تندترین انتقادات را به بازیکنان انجام می‌دهند اما این بازیکنان هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. باشگاه‌ها باید برای این مسئله وقت بگذارند و کلاس‌های آموزشی برگزار کنند. اما می‌بینم این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

منبع: فارس