به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش "ورزش سه"، السیلیه بعد از شروع ناامیدکننده در این فصل از QSL قطر، رفته رفته شکل واقعی خود را با خریدهای جدید از جمله کریم انصاری فرد ستاره ملی پوش ایرانی پیدا کرد، تا جایی که برد شیرین آنها در این هفته از رقابت ها مقابل العربی جایگاه ششم را برای شاهین های آبی مشکی پوش به ارمغان آورد. انصاری فرد که با 5 گل زده نقش مهمی در راه افتادن السیلیه داشت در گفتگویی با روزنامه استاد الدوحه از چالش جدید خود بعد از سال ها حضور در اروپا و اهداف السیلیه صحبت و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان را بزرگ ترین اتفاق تاریخ این باشگاه قلمداد کرد.

 

*از چالش جدید در لیگ ستارگان و بازی برای السیلیه قطر شروع کنیم.

 

یک تجربه جدید و مهم برای من بود که با السیلیه دوره دیگری از فوتبال حرفه ای خودم را بگذرانم. وقتی پیشنهاد السیلیه را دریافت کردم و مذاکرات آغاز شد تحت تاثیر جاه طلبی ها و اهداف این باشگاه قرار گرفتم و صادقانه بگویم خیلی زود ترغیب شدم به حضورم در اروپا پایان داده و راهی دوحه شوم تا این پیشنهاد را قبول کنم. در ابتدا احساس غریبی داشتم اما اعضای تیم با من مثل خانواده خود برخورد کردند تا کارم در تیم در یک فضای دوستانه و محبت آمیز آغاز شود، جایی که همه به تیم و موفقیت هایش فکر می کردند.

 

*استارت با السیلیه آن طور که انتظار می رفت خوب پیش نرفت اما به مرور از خواب غفلت بیدار شدید. دلیلش چه بود؟

 

فکر می کنم فصل را در سطح آمادگی مورد نظر آغاز نکردیم و افکارمان صحیح نبود. به زمان نیاز داشتیم و این غیرطبیعی هم نبود و در فوتبال حرفه ای ثابت شده هر تغییراتی نیاز به زمان دارد. ما با گذشت زمان شخصیت بهتری در تیم رقم زدیم و حالا در بالاترین سطح قرار داریم و می دانیم که در این لیگ طولانی و فرسایشی باید پایان خوبی رقم بزنیم.

 

*پس این به معنی دیدن تیمی متفاوت از السیلیه در ادامه فصل و حتی دور برگشت لیگ ستارگان است؟

 

بله این همان هدف و آرزویی است که کل تیم برای رسیدن به آن تلاش می کنند. نیم فصل دوم آزمون بزرگی برای السیلیه است .در حال حاضر جایگاه ششم را به خود اختصاص داده‌ایم اما این تازه آغاز راهی بزرگ ما است تا نیم فصل اول را به خوبی و در سطحی بسیار بالا به پایان برسانیم.

 

*در بازی آخر مقابل العربی، در نیمه دوم به مراتب بهتر از نیمه اول بازی کردید؟

 

فکر می کنم این بهتر باشد که نیمه دوم بهتری نسبت به نیمه اول داشته باشید. یعنی بازی را بد آغاز کنی اما خوب به پایان برسانی نه بالعکس. من به طور کلی ترجیح می دهم در طول 90 دقیقه خوب باشم و این به حریف و شرایط بازی بستگی دارد اما مهم تر از همه ما در نیمه دوم به هر چه می خواستیم مقابل العربی رسیدیم و سه امتیاز مهم و ارزشمند را کسب کردیم.

 

 

 

*السیلیه فصل گذشته به مقام سوم لیگ ستارگان رسید اما حالا راهی طولانی و مشکل برای رسیدن به جمع چهار تیم بزرگ پیش رو دارد؟

 

هنوز زود است که بخواهیم از این اتفاق مهم ناامید شویم. گفتم که راهی طولانی پیش روی تیم قرار دارد و از همه مهم تر چگونه به پایان رساندن فصل است. ما همچنان به دنبال این هستیم که جزو چهار تیم بالای جدول باشیم و توانایی رسیدن به این کار را داریم اما خب می دانیم رقابت شدیدی در فصل جاری وجود دارد و با توجه به نزدیک بودن تیم های مدعی و قدرتی که آنها دارند، باید برای رسیدن به اهداف مان سطح به مراتب بهتری از خود را نشان بدهیم.

 

*پیش بینی شما از قهرمان این فصل لیگ ستارگان چیست؟

 

فکر می کنم رقابتی هیجان انگیز وجود دارد که من در این هفته ها از نزدیک آن را لمس کردم و از روز اول به این مهم رسیدم. الدحیل نزدیک ترین تیم به قهرمانی است اما الریان هم فصل خوبی را سپری می کند. السد با وجود ناکامی های اخیر هنوز هم شانس خوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارد، چون برای آنها هنوز چیزی تمام نشده است. تیمی بزرگ دارند با یک مربی سطح بالا ضمن این که از الغرافه نیز نباید به سادگی گذشت.

 

*به آقای گلی در لیگ ستارگان فکر می کنید؟

 

این هدف اول من نیست که بخواهم آقای گل شوم. کمک به السیلیه برای رسیدن به اهدافش در لیگ قطر همین طور آسیا مهم ترین هدف خودم محسوب می شود. شاید بعد از این موضوع بتوانم به آقای گلی هم فکر کنم گر چه همان طور که گفتم اولویت برای من موفقیت السیلیه است تا آقای گلی. انتظارم این است اولین تجربه ام با السیلیه توام با یک مقام در خور شان باشد.

 

*السیلیه در انتظار اولین حضور تاریخی در لیگ قهرمانان آسیا است، برای این تورنمنت آماده هستید؟

 

حضور در آسیا خیلی هدف بزرگی برای باشگاه است و ما دائما به آن فکر می کنیم. این می تواند مهم ترین چالش تاریخ باشگاه و بازیکنان باشد و آرزو می کنم به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسد و ما بتوانیم از پلی آف به مرحله گروهی برسیم. کار مطمئنا دشوار خواهد بود اما السیلیه با جاه طلبی و روحیه بالای بازیکنان خود قادر به خلق معجزه و رسیدن به مرحله گروهی ACL است. هنوز مدت زمان زیادی تا آغاز بازی ها مانده و ما از این فرصت برای سفر به چالش آسیایی نهایت بهره را خواهیم برد.

 

 

 

*شما یکی از باتجربه ترین بازیکنان السیلیه برای رسیدن به لیگ قهرمانان هستید و طرفداران روی توانایی های شما حساب باز کرده‌اند.

 

همه بازیکنان و مربیان حاضر در تیم مسئولیت بزرگی برای رساندن السیلیه به اهدافش روی دوش دارند و خود ما هم می دانیم مهم ترین هدف رسیدن به لیگ قهرمانان خواهد بود، رقابتی استثنایی و تاریخی که شک نکنید نهایت تلاش مان را انجام خواهیم داد تا برای اولین بار در لیگ قهرمانان شرکت داشته باشیم.