به گزارش پایگاه خبری نشان :

اکنون که ما به طور فزاینده‌ای به فن آوری تکیه می‌کنیم، به راحتی با تمام مقالات و تصاویر به صورت آنلاین پریشان می‌شویم با این حال، یک آدامس را در دهان بگذارید تا به شما کمک کند بیشتر تمرکز کنید.

تکرار و جویدن یکنواخت به ذهن افراد کمک می‌کند هوشیار باشند، تحقیقات نشان داده اند افرادی که آدامس می‌جوند زمان واکنش سریع‌تر و توانایی فوق العاده‌ای برای به یاد آوردن حقایق با توجه به مطالعه نشان داده اند.

خاصیت‌های باورنکردنی جویدن آدامس

جلوگیری از داشتن دهان خشک
از آنجا که آدامس جویدن می‌تواند به تحریک کردن غدد شما برای تولید بزاق بیشتر کمک کند، روش بسیار خوبی برای درمان اثرات دهان خشک است. آدامس‌های زیادی وجود دارند که ساده، عاری از قند هستند و می‌تواند بدن شما را بهتر کند، بنابراین یک تکه آدامس بردارید و بجوید.
 
محافظت و سفید شدن دندان ها

جویدن آدامس، تولید بزاق را نیز افزایش می‌دهد که به شستن ذرات غذا کمک می‌کند و می‌توانند بین دندان‌ها را آلوده کنند با این حال، آدامس شیرین می‌تواند به طور بالقوه اثرات منفی بر روی دندان داشته باشد و هر کسی که درد فک را تجربه میکند، باید از جویدن آدامس خودداری کند.

فواید جویدن آدامس

شما را آگاه و بیدار نگه می‌دارد

جویدن آدامس زمانی واقعاً ماهیچه‌های صورت شما را تحریک می‌کند این باعث افزایش جریان خون در اطراف بدن می‌شود، چون این یک واکنش بدنی ارادی، مانند پلک زدن نیست. جریان خون، حالت آماده باش شما را حفظ خواهد کرد و زمانی که کاری طولانی و خسته کننده مانند رانندگی در مسافت‌های دور انجام می‌دهید، متمرکزتان خواهد نگه داشت.
 
رفع خستگی و مقاومت بدن برابر وعده‌های ناسالم 
 

 برای رفع خستگی  بسیار موثر هستند و باعث می‌شوند که مقاومت بدن در برابر وعده‌های ناسالم آسان‌تر شود.

فواید بی نظیر جویدن آدامس برای سلامتی

نفس تازه و خوشبو
 
زمانی که نیاز دارید نفس خود را تازه کنید، اما یک مسواک را دم دست ندارید، آدامس آسان‌ترین و موثرترین راه است. طعم نعناع در اغلب آدامس‌ها هر بوی ناخوشایند را پوشش می‌دهد، در حالی که بزاق اضافی به پاک کردن هر غذای اضافی که می‌تواند موجب بوی عجیب و غریب شود، کمک می‌کند.
 
تقویت حافظه

جویدن آدامس جریان خون را بهبود می‌بخشد، چون ماهیچه هایتان درگیر هستند، بنابراین به این معنی است که خون بیشتری به مغز تزریق می‌شود.

 
خواص عالی جویدن آدامس برای دستگاه گوارش
 
 بهبود هضم و گوارش
 
این را اشتباه نگیرید یک بار جویدن آدامس به سیستم گوارشی شما کمک نمی‌کند، اما بزاق دهانتان که از جویدن آدامس تولید می‌شود، اسید را در معده شما ایجاد می‌کند این کار به هضم غذا در بدن شما کمک می‌کند.
 
مبارزه با رفلکس اسید معده
 
آدامس نعناع یک روش قدیمی برای درمان تهوع است. عطر موجود در آدامس‌های استاندارد به التیام احساس سرگیجه کمک می‌کند، در حالی که بزاق دهان می‌تواند به دفع مواد غذایی که می‌تواند در وهله اول موجب آن شود، کمک کند.

ترک اعتیاداتی خاص

جویدن آدامس می‌تواند راه خوبی برای پرت کردن حواستان از نیاز به سیگار کشیدن با نوع متفاوتی از نیاز دهانی باشد. همچنین انواع مختلفی از آدامس نیکوتینی وجود دارد که شما می‌توانید برای کمک به کم کردن انگیزه خود برای کشیدن سیگار از آن‌ها کمک بگیرید. هم چنین به سیر کردن ولع و نیاز غذا کمک می‌کند که به سختی می‌توان آن را بیان کرد.
 
مبارزه با استرس

برخی مطالعات نشان داده اند که آدامس جویدن هورمون استرس را کاهش می‌دهد.

 
خلاص شدن از شر "کرم گوش"

اگر چه این قطعاً مهم‌ترین شیوه پزشکی نیست، اما چیزی است که تقریباً همه ما در یک زمان متحمل شده ایم. "کرم گوش" زمانی است که یک آهنگ در سرتان گیر می‌کند و مدام مشغول خواندن و فکر کردن به آن و یا خواندن شعر خاصی می‌شوید.

مطالعات نشان می‌دهند که بخش‌های مشابهی از مغز شما که آهنگی را تکرار می‌کند، توسط جویدن مکرر آدامس گیج می‌شوند  بنابراین می‌توانید آن آهنگ را از سرتان بیرون بیاورید./باشگاه خبرنگاران