به گزارش پایگاه خبری نشان :

E1MFN0AE3gNN

به تازگی جمعی از دختران و پسران پیشمرگه کرد در اقلیم کردستان عراق از اردوگاه آموزشی برای آمورش علیه نیروهای داعش و تروریست فارغ التحصیل شده‌اند.

تصاویر نشان می‌دهند که دختران شجاع پیشمرگه مار را می‌جوند و خرگوش‌ها را به دندان می‌کشند. این اردوگاه در نزدیکی ناحیه سوران، در ۶۰ مایلی شمال شرق اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق قرار دارد‌.

DjRQr11qGOS7

پیشمرگه‌های کرد از آگوست ۲۰۱۴ میلادی جنگ علیه داعش را سازماندهی کردند.

 

از حدود سال ۲۰۱۷ آلمان برای مبارزان کرد در عراق که با تروریست‌های دولت اسلامی می‌جنگند سلاح تهیه می‌کند. حالا مدتی است که در شمال عراق مردان و زنان پیشمرگه نیز توسط مربیان آلمانی برای جنگ با داعش آموزش نظامی می‌بینند. به رغم موازین قانونی که آلمان را از ارسال تجهیزات جنگی به مناطق درگیر مناقشه منع می‌کند، دولت فدرال از تابستان ۲۰۱۴، موشک‌های ضد تانک و سلاح‌های پیشرفته و خودکار به اربیل می‌فرستد.

کردها فهرستی از تجهیزات مورد نیاز خود از جمله تعداد دیگری از موشک‌های ضد تانک میلان و مهمات لازم برای مسلسل‌های ارسالی را تحویل آلمان داده بودند. دولت آلمان علاوه بر تأمین این نیازها، کادر آموزشی اعزامی به اقلیم کردستان را نیز تقویت می‌کند. این نظامیان طرز کار با موشک میلان و فنون رزمی را به پیشمرگه‌ها خواهند آموخت. علت اصلی حمایت آلمان از کردها این است که آنها با کشورهای در حال نبرد با داعش متحد هستند.

آفتاب نیوز